Jonge hacker betaalt meer dan 100.000 € schadevergoeding

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Een jonge internaut, die in 2003 al schuldig werd bevonden door de correctionele rechtbank van Brussel aan vervalsing van ongeveer 3.500 muziekregistraties op MP3-formaat, moet aan SABAM en aan het IFPI een schadevergoeding van meer dan 100.000 euro betalen.

Dat heeft het IFPI donderdag bekendgemaakt in een persmededeling.
De 23-jarige man stelde de MP3-files op zijn website gedurende vijf maanden ter beschikking zodat geïnteresseerden de muziek konden downloaden en daarna overbrengen op cd-rom. De liedjes maakten echter deel uit van het repertoire van SABAM (Belgische Vereniging van Auteurs, Componisten en Uitgevers) en IFPI (Internationale Vereniging van de Belgische Muziekindustrie) België.

Op 28 april 2003 achtte de Brusselse correctionele rechtbank de jongeman schuldig aan vervalsing, maar wegens zijn jonge leeftijd kreeg hij opschorting van uitspraak.

Afgelopen maandag boog de rechter zich over de schuldeisen van de burgerlijke partijen. De jonge internaut moet nu een schadevergoeding van meer dan 100.000 euro betalen.

Bron: HBVL
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Voor € 100.000 had hij wel heel wat CD's kunnen aankopen en aan zijn vrienden schenken. :roll:

Wie domme dingen doet moet de gevolgen dragen :cry:

Grtz,
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

1/ Het is idd verschrikkelijk dom.
2/ Het is idd verschrikkelijk dom.
3/ Heb ik al gezegd dat dit redelijk dom is?

Langs de andere kant, 100 000 € :/, laat mij duidelijk stellen dat ik aanhanger van copyleft ben en dat dit wel een verschrikkelijk zware straf is.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”