Netwerk windows 10 pro met Nas synology DS213+ en Fritzbox 7590
Na het opnieuw installeren van mijn windows 10 pro heb ik problemen om de HD’s van mijn NAS
Synology type 213+ te laten verschijnen laat staan te koppelen.
Ik moet steeds via Synology Assistant werken met ingave van account en PW werken om mijn mappen resp HD’s in mijn netwerk tevoorschijn te toveren.
Ik werk ook graag met total commander.
Iemand een idee wat ik verkeerd heb ingesteld/doe ?
Is dit omdat ik intussen ben veranderd van Modem van 7490 naar 7590 ? en mijn instellingen moet aanpassen ?
Ik ben een leek op gebied van netwerken en instellingen.
Synology 213+ en Fritsbox 7590 + windows 10 pro
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 64 keer
Ik heb ook ooit eens zitten sukkelen met dit probleem.
De oorzaak was dat het minder veilige "SMB1 file sharing support" door Windows 10 standaard wordt uitgeschakeld.
Je zou dit in principe weer kunnen inschakelen in Windows 10, maar er is dus wel een reden voor waarom het uitgevinkt is.
Kijk eens na hoe de SMB-instelling is in jouw Synology. Kies daar dan voor SMB2 of SMB3. Ik weet niet als het nodig is, maar herstart nadien eens jouw systeem.
Ik heb een DS214+ en kreeg na de wijziging toegang tot mijn Synology door \\DISKSTATION_214\ in Windows Verkenner in te typen en deze locatie vast te pinnen in de linker kolom aan mijn "quick access" of "snelle toegang" (automatisch werden de shares namelijk niet door Windows herkend).
Ook in Total Commander zet ik een tab vast die naar die locatie (\\DISKSTATION_214\) verwijst.
Veel succes.
De oorzaak was dat het minder veilige "SMB1 file sharing support" door Windows 10 standaard wordt uitgeschakeld.
Je zou dit in principe weer kunnen inschakelen in Windows 10, maar er is dus wel een reden voor waarom het uitgevinkt is.
Kijk eens na hoe de SMB-instelling is in jouw Synology. Kies daar dan voor SMB2 of SMB3. Ik weet niet als het nodig is, maar herstart nadien eens jouw systeem.