Google home/nest/hub

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Simpele vraag; wie heeft er zo'n toestel en wat zijn de bevindingen? Het mag ook bv een ander merk zijn die je hebt dat maakt niet veel uit.
Ik heb de laatste 2 dagen zeker 10 filmpkes bekeken maar ik geraak er echt niet aan uit. Mocht ik het al ooit kopen, ik ga daar geen 250 euro of meer aan besteden.
Men niet aan uit geraken bedoel ik dat ik zeker 250 reviews heb gelezen van mensen over verschillende toestellen maar zelfs dan weet ik het niet wat je dan moet nemen?

Dat het nog geen 100% werkt verbaasd me niks, dat weet ik maar toch wil ik jullie bevinden eens weten; welke hebben jullie allemaal, wat werkt er goed tot heel goed, wat werkt er niet of nauwelijks, hoe is de verstaanbaarheid vd apparaat; ik lees bv van sommigen ik moet 2 keer iets herhalen of ze verstaat me niet eens enz... maar anderen zeggen dan weer hier heb ik dat probleem bijna niet, dusja.... wie moede dan gaan geloven e.

Wrm ik het een beetje overweeg om te kopen dat is dat ik een slecht geheugen heb, ik vergeet altijd alles, ben snel afgeleid door wat anders en dan vergeet ik het weer eens en krijg ik gezaag enz... Dus het zou handig zijn mocht ik dus iets hebben waarbij ik zeg van dit en dat , dat die dat ook allemaal kan onthouden en ik dan zeg om dit en dat uur moede dat eens herhalen enz... zou wel handig zijn :).

Ik weet niet of je dat op de smartphone kan doen zo'n dingens?

Shoot ;).
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Google assistant aanzetten op je android smartphone en dan kan je het perfect testen.

Jij hebt toch gewoon iets nodig dat agenda items toevoegt? Een google assistant / google home kan dat perfect.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Goztow schreef:Google assistant aanzetten op je android smartphone en dan kan je het perfect testen.

Jij hebt toch gewoon iets nodig dat agenda items toevoegt? Een google assistant / google home kan dat perfect.
Ik ga het eens bekijken.

Ik heb bv ook een nvidia shield die ik mss met een google home kan verbinden ook of muziek automatisch laten afspelen enz...
Goztow
userbase crew
userbase crew

Ik heb een paar google home's thuis en ik vindh et best wel handig maar ik gebruik het ook in combinatie met smart verlichting, chauffage, enzovoort. Echt nodig heb je zoiets totaal niet. En uiteindelijk wil je ook een stap verder gaan en echt naar automatisatie toe gaan eerder dan een knop vervangen door een stemcommando.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Goztow schreef:Ik heb een paar google home's thuis en ik vindh et best wel handig maar ik gebruik het ook in combinatie met smart verlichting, chauffage, enzovoort. Echt nodig heb je zoiets totaal niet. En uiteindelijk wil je ook een stap verder gaan en echt naar automatisatie toe gaan eerder dan een knop vervangen door een stemcommando.
Mja, ben hier dienen google assistent op de S20 aan het testen, der is toch nog veel werk aan hoor, soms werkt het steengoed en doet die het echt perfect en dan weer helemaal niet.
Als ik bv vraag capaciteit van bv Real Madrid ofzo dan werkt het als een trein maar als ik bepaalde andere zaken zeg dan ist helaas al veel minder.
Als ik om muziek vraag werkt het ook vrij goed maar je kan bv niet zeggen zet de muziek stiller of tmoet al zijn dat ik iets fouts doe.

Wat wel vrij goed werkt is bv een sms sturen via whatsapp en inspreken en laten verzenden, echt wel handig en cool haha. <<<<enige minpunt is dan weer dat je niet kan zeggen stop met bellen ofzo als je al begonnen bent naar iemand te bellen, wel jammer. Ook gebeurt het regelmatig dat de boel nimmer gaat, je zegt dan ok google maar noppes.

Denk je dat hetgeen ik op de smartphone heb identiek gelijk is aan dat vd google home?
Goztow
userbase crew
userbase crew

Ja het is dezelfde technologie. Je kan het volume wel stiller zetten. 'Ok Google stiller' al geprobeerd?
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Goztow schreef:Ja het is dezelfde technologie. Je kan het volume wel stiller zetten. 'Ok Google stiller' al geprobeerd?
Ik zag ook dit net via chromecast alleen.... dienen zit heel den tijd bovenaan aan diene knop te tikken, dat is toch ook maar duhhh toch?

yaris
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 26 keer

Ik heb hier een google nest mini. Mijn vrouw gebruikt dit om muziek af te spelen. Kwaliteit is voor een normale ruimte meer dan goed genoeg.
Ik gebruik het in de keuken vooral voor te "timen" :p.
Op termijn ga ik ook mijn home assistant koppelen.
Ik heb 39 euro betaald voor eentje. Zijn geld wel waard.
Fentimento
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

*-*
Laatst gewijzigd door Fentimento 20 sep 2020, 14:02, in totaal 1 gewijzigd.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Fentimento schreef:
Unicorn1 schreef:
Ik zag ook dit net via chromecast alleen.... dienen zit heel den tijd bovenaan aan diene knop te tikken, dat is toch ook maar duhhh toch?

Hij klikt (denk ik) op de knop om Google te activeren. in plaats van okay Google te zeggen om zo geen 100den Google homes te triggeren.

Ik zeg hier vanuit mijn luie zetel gewoon: okay Google, play better call saul.
Hij zegt okay, playing better call Saul from Netflix.
En begint te start op Chromecast.
Mja, allemaal leuk maar dan moet je natuurlijk 5 abo's hebben op alles en je kan dan wel zeggen speel call saul af maar dan moede bv nog weten en bijzeggen dat em vanaf afl3 bv moet beginnen, ben zo al heel vergeetachtig haha, dat gaat niks worden vrees ik.

IK zou mocht ik al 1 kopen mee die goedkope beginnen en nadien zie ik wel of ik wacht want ik las vannacht nog dat google een nieuwe zou uitbrengen.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Hier 3 mini's (kamers) en 1 home (living) in huis. Die dingen kosten uiteindelijk niet zo heel veel en zijn leuk als goedkope audio installatie.
Fentimento
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

*-*
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”