Smartlock

Plaats reactie
dlda
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 feb 2020, 16:18

Zijn er mensen die ervaring hebben met smartlocks op de voordeur? Vooral de NUKI en YALE lijken me interessant. Hoe betrouwbaar zijn die oplossingen? Is het qua betrouwbaar vergelijkbaar met Hue, Homekit, etc. Dat werkt meestal, maar niet altijd.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Buiten de naam en voor de verkopers is er niets smart aan die sloten. Ze zijn vaak een paar keer dikker dan een gewone sloten en groter dan de klink en de beveiliging is een risico. Koop een goed beveiligd slot met niet na te maken sleutels en je bent echt smart voor minder geld.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Hue werkt bij mij altijd :-)
Als het bij jou niet werkt, moet je naar je coverage kijken.

Maar ik ben het helemaal eens met de reactie van Dizzi. Ik heb veel geld uitgegeven aan goede sloten, dan ga ik daar niets opzetten waardoor de security minder wordt.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

ik sluit me aan bij de rest.... "smartlocks" is gewoon vragen voor "smartdieven".
wil je een slot dat je eenvoudig kan bedienen en toch veilig houden, neem dan toegangscontrole.

dat hoeft zelfs niet perse super duur te zijn: als je je netwerk op orde hebt kan dat perfect aliexpress-toegangscontrole zijn.
(let wel, je moet dan natuurlijk ook een bijhorend elektrisch/elektronisch slot hebben dat open kan met toegangscontrole.)
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Deze Youtuber was een openbaring voor mij;
https://www.youtube.com/channel/UCm9K6r ... 6FQ/videos

Ik wist niet dat sloten zo waardeloos zijn tegenover mensen die weten wat ze doen. Ook toegangscontrole, safes, , hij heeft enorm veel filmpjes waar heel snel zoiets open gedaan kan worden zonder sleutel en code. En vaak vanwege extreem slecht ontwerp van het slot. Zoals een safe waar hij met een stukje ijzerdraad een LED-lampje naar binnen gaat duwen en wat gaat keuteren en het gaat open! Of een tik geven en tegelijk aan de knop draaien en het gaat open. Magneet op de juiste plek ...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

WalterB1 schreef:Deze Youtuber was een openbaring voor mij;
https://www.youtube.com/channel/UCm9K6r ... 6FQ/videos
de lockpicking lawyer is idd geweldig :)
ikzelf heb een fuhr slot, sturing volledig binnen en niet in de buurt van het slot, en een M&C condor slot.
bovendien ook nog een alarm en camera's.

100% veilig? bestaat niet... maar ik denk dat ik redelijk goed zit.
(plus, ik heb niet veel dat echt straatwaarde heeft ook niet... dat helpt ook :P )
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Dat laatste filmpje met dat U slot heeft zo een sleutel met aan 2 zijde inkepingen.
Die heeft dat in 2 sec. open.
Tegenwoordig heeft men op deuren ook sleutels met een veiligheidscylinder met sleutels die men kan namaken zonder kaart.
Dat zijn zo ook van die sleutels met inkepingen aan 2 of 3 zijdes.
Gaan die dan ook zo snel open? Of is dat toch iets anders?
We voorzien op onze nieuwe deur een cylinder type cilloc Q6 Plus SKG.
Hopelijk is dat veilig dan die in dat filmpje.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

SKG is het (nederlandse) keurmerk.
moet je even kijken hoeveel sterren het is.

zowiezo gaan voor SKG3 (voorzien van kerntrekbeveiliging) en zorgen dat de cilinder niet uitsteekt,
ofwel een veiligheids/kerntrekbeslag erbij opsteken.

dat geeft je ongeveer 5 minuten inbraakwering voor je cilinder... en veel meer zal je niet vinden.
(alle sloten, zoals de lockpickinglawyer wel blijft aantonen, zijn te omzeilen)
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Een Dom Diamant cilinder krijgt hij toch niet open. Komt ter sprake in één van de videos waar hij op bezoek gaat bij een collega.

Afbeelding
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

seagull schreef:Een Dom Diamant cilinder krijgt hij toch niet open.
dat is al LANG geleden....
ik weet dat ik de diamant ook overwoog, maar even verder zoeken gaf me toch wel duidelijk een njet:



dom diamant, 2 minuten en hij is open... bestaat dus al gewoon een tool voor.
zonder tool +/- 6 minuten.

die cilloc ziet er trouwens vrij goed uit, met als enige wat ik niet kan vinden: is die voorzien van een beveiliging tegen de impressietechniek?

de M&C Condor (die ik heb) is in principe voor de meeste zaken beveiligd (al is beveiligd altijd relatief)...
heb voor dat specifieke slot ook wel een lockpicking gevonden (bosnianbill) maar die had er een kwartiertje voor nodig ongeveer.
dat vond ik dus wel een ok tijd om door een slot te raken als je kijkt hoe vlot het voor de meeste gaat :)
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

In een real life situation heb je wel geen venstertje in de cilinder gemaakt waardoor je kan zien wat je moet doen met je rotorpick.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

seagull schreef:In een real life situation heb je wel geen venstertje in de cilinder gemaakt waardoor je kan zien wat je moet doen met je rotorpick.
wat heeft dat er nu mee te zien? lockpicking is meer een talent en wat je ziet in de videos is idd niet onmiddelijk de real-life situatie omdat je hier het slot ook beter ziet... maar dat maakt verder bitter weinig uit.

maar goed, hier is een andere pick die ook op een diamant toegepast is door een andere picker:
3 minuten.

de dom diamant is gewoon duidelijk niet "up to the task" met iet of wat ervaren pickers.
afaik hebben bosnianbill/lockpickinglawyer de diamant ook laten sneuvelen, maar mogelijks idd niet in de 1ste video (dat valt soms voor, maar dan wisselen ze sloten uit - ze hebben beide iets andere expertises wat betreft het slot dat ze kunnen picken)

blijft natuurlijk ook altijd de vraag: gaat je doorsnee dief de moeite doen om je slot te picken?
(antwoord daarop is meestal nee, als ze het niet kunnen uitkloppen, uitboren, of uittrekken zit je meestal redelijk goed voor de gelegenheidsdief)
Plaats reactie

Terug naar “Home automation en domotica”