Down regio 052?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

Ik heb sinds 3u deze ochtend geen internetverbinding meer, wel nog een DSL sync.
Reboot gedaan van de Fritzbox (modem only) en de Unifi USG heeft niet geholpen. Er kan geen pppoe opgebouwd worden.
Nog mensen met problemen in regio 052? Geen info op https://issues.edpnet.be .
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Hier ook zone 052 maar geen enkel probleem. Heb de logs van de Fritzbox bekeken.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Geen probleem hier. Sinds 3/4 verbonden zonder onderbreking.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Waarschijnlijk zal de impact beperkt zijn tot enkel uw lijn.
Zal wachten tot morgen zijn om contact op te nemen met Edpnet.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

thepretorian schreef:Ik heb sinds 3u deze ochtend geen internetverbinding meer, wel nog een DSL sync.
Reboot gedaan van de Fritzbox (modem only) en de Unifi USG heeft niet geholpen. Er kan geen pppoe opgebouwd worden.
Kan je met de FritzBox zelf nog een PPPoE opbouwen? Of is het probleem alleen op de Unifi USG?
Wat zeggen de logfiles?
Is er onlangs een update geweest van de Fritz!Box? Anders eens controleren of de "PPPoE passtrough" nog altijd aangevinkt staat.
(Internet > Toegangsgegevens > Aangesloten netwerkapparaten mogen bijkomend hun eigen internetverbinding tot stand brengen)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

Kan je met de FritzBox zelf nog een PPPoE opbouwen? Of is het probleem alleen op de Unifi USG?
Wat zeggen de logfiles?
Is er onlangs een update geweest van de Fritz!Box? Anders eens controleren of de "PPPoE passtrough" nog altijd aangevinkt staat.
(Internet > Toegangsgegevens > Aangesloten netwerkapparaten mogen bijkomend hun eigen internetverbinding tot stand brengen)
Ik heb de logs van de Fritzbox nog niet bekeken omdat ik deze ochtend om 5u naar het werk moest vertrekken voor de dagdienst van 12 uren.
Zonet vernomen van vrouwtje thuis, ze zit blijkbaar op de backup wifi van de Fritzbox zelf. Dus de Fritzbox doet het wel, het probleem zal ergens bij de USG liggen of zoals Philippe het zegt heeft de Fritzbox mogelijks een update gehad. In verleden wel nooit problemen gehad met updates van de Fritzbox. USG heeft wel een update gehad enkele dagen geleden. :| Ik zal het vanavond nog eens bekijken. Alvast bedankt aan iedereen voor de feedback.

*Edit*

Het probleem lag aan de USG. Ik had eerst de USG gedowngrade van 4.4.51.5287926, geen resultaat. Daarna Ik heb mijn WAN netwerk verwijderd, herstart, terug toegevoegd en nu werkt het weer. Toch maar een raar probleem.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”