Wijzigingen in "Mijn Telenet"

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Beste mede forumgebruikers,

Na één van de laatste "verbeteringen" van "Mijn Telenet" door de firma zelve, word ik geconfronteerd met een aantal problemen, hetgeen jullie niet zal verwonderen:

1. Er is een extra-telefoonnummer met SIM- kaart bijgekomen blijkbaar. Dit nummer is toegewezen aan onze (inwonende) oudste zoon die totaal van niets weet. Bij nazicht van de facturen van de laatste maanden van Telenet, valt ook geen enkel verbruik vast te stellen op dit nr. met de desbetreffende SIM- kaart en er wordt dan ook niets aangerekend (gelukkig).

2. In het andere gebruikersprofiel van mijn oudste zoon (dezelfde als hierboven) staat het gsm nr van mijn echtgenote, dit totaal foutief. De gegevens van dit profiel (naam, email, °datum) staan allemaal in het grijs en ik kan hier niets aan wijzigen en natuurlijk het profiel ook niet veranderen.

3. Een e-mail adres dat ik enkele maanden geleden verwijderd heb, verschijnt nog steeds in het overzicht met mailboxen. Ook dit kan ik niet verwijderen omdat er vermeld staat dat facturen naar dit email adres verstuurd worden maar in "Mijn Telenet" heb ik dit aangepast en staat het nieuwe email adres als het correcte om facturen naar te richten.

Al 3 medewerkers van de helpdesk aan de lijn gehad maar dit geraken er ook niet aan uit. Hier daalt het niveau echt zienderogen.
Blijkbaar kunnen zij aan data van elke klant, zonder login. De man ging het dan ook eens proberen via "Mijn Telenet" en vroeg mijn login en paswoord (dat ik na deze sessie direct opnieuw aangepast heb).
Hij schrok zich een bult van de interface en het ging van kwaad naar erger ...

Finaal kreeg ik de mededeling: "ja, 't is waar ook. Er zijn problemen gemeld met het aanpassen van gebruikers en wachtwoorden op het mijn telenet-platform. Bel binnen een week of 2 eens terug als je het ondertussen zelf niet hebt kunnen oplossen.

Toevallig iemand die weet of ik deze mesthoop op "Mijn Telenet" zelf nog kan recht zetten of contacteer ik beter TN zelf nog eens een 4° keer?

Dank voor jullie reacties
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Die interface is he-le-maal custom gemaakt met allerlei verbindingen naar achterliggende systemen en databases. De énige - maar dan ook écht de énige - die je hier kan helpen is Telenet zelf. Binnen Telenet zal een helpdesk medewerker dan alleen uw bevindingen kunnen doorsturen naar de dienst die instaat voor "mijn.telenet", 100% zeker dat diezelfde helpdeskmedewerker daar zelf niets aan kan doen.

Het enige hulpzame antwoord op uw vraag is dus: take it up with Telenet again - and again - and again.

Leg er u bij neer dat het een werk van lange adem is, leg er u bij neer dat je meerdere keren zal moeten bellen totdat je een helpdeskmedewerker aan de lijn hebt die wél weet waar je het over hebt, en eentje die zijn weg in het interne kluwen van Telenet vindt.

Uiteraard snapt iedereen dat je "het eens van u af moet schrijven", maar niemand op UB kan u hier mee helpen.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Bedankt voor dit zeer duidelijk antwoord ! Ik probeer het geëscaleerd te krijgen naar TBO. Desnoods dien ik een klacht in ... (dit for wath it's worth)
Laatst gewijzigd door philippe_d op 29 apr 2020, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onnodige fullquote verwijderd
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Zolang je factuur correct is en je gezinsleden tevreden zijn, is er mijn inziens geen reden om moeite te steken in deze "schoonheidsfoutjes".
Tenzij bellen naar de helpdesk jouw hobby is.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”