Dag iedereen,
een kennis van mij is student binnenhuisarchitect, en moet tegen 20 april een project afmaken in Twinmotion. Zij is in het bezit van een Macbook Pro 2017 (13 inch), en draait er heden MacOS Mojave 10.14.6 op.
Twinmotion crashed steevast; volgens haar docent ligt het aan de hardware die zij gebruikt (cfr. infra), en raadde haar aan om een pc aan te schaffen met een i7 CPU, een zware GPU en zo meer; dit allemaal tegen 20 april uiteraard. M.i. onrealistisch om een PC ad hoc samen te stellen in deze coronatijden, en bovendien: sowieso vrij dure onderneming.
Het is niet zo dat ik het samenstellen van een pc helemaal afwijs, maar, en dit is m'n vraag, volgens mij is er een betere optie: een externe GPU.
Relevante software en hardware die zij gebruikt
- Twinmotion (klik hier voor system requirements)
- CPU: intel i7 3.5 GHz
- RAM: 8 GB LPDDR3, 2133 Mhz
- 4 Thunderbolt-3 poorten
Mijn opties (denk ik)
Hier heb ik wat gelezen over externe GPU's bij een Macbook Pro en hier over het gebruik van zo'n eGPU bij Twinmotion.
Mijn concrete vragen hierbij zijn:
1. Sowieso zijn deze opties aan de dure kant, of je nu de kant-en-klare Blackmagic eGPU gebruikt, dan wel een klassieke GPU in een behuizing. Mijn vraag is dus vooral: gegeven de system requirements van Twinmotion, zou een systeem obv. een AMD Radeon 580 voldoende zijn? Of moet je voor twinmotion toch maar voor een duurdere GPU gaan, bv. een 5700 (zie system requirements)?
Cfr. mogelijkheden:
A. Blackmagic kant-en-klare oplossing, obv. AMD Radeon 580: $ 699,- (excl. shipping)
B. Blackmagic Pro kant-en-klare oplossing, obv. AMD Vega 56: $ 1199,- (excl. shipping) -> veel te duur, maar wel betere GPU voor Twinmotion
C. Razer Core X standaard uitvoering // Sonnet Breakaway Box 650W (beide $ 299,- excl shipping) + AMD Radeon 580 GPU (rond de 200 euro) = 500 euro
D. Razer Core X standaard uitvoering // Sonnet Breakaway Box 650W (beide $ 299,- excl shipping) + AMD Radeon 5700 GPU (rond de 400 euro) = 700 euro
2. Met al die mogelijkheden hierboven, is één heikel puntje nog niet opgelost, nl. het beperkt aantal LPDDR3 RAM van de macbook pro zelf. Lijkt me relevant mbt keuze tussen de 580 dan wel de 5700; immers, als het geheel dan toch niet de aanbevolen specificaties haalt voor Twinmotion, moet je dan wel in een 5700 investeren?
Op deze site, waar men gebruik maakt van optie C hierboven, is men positief over het resultaat, doch ik ben erg benieuwd naar jullie kijk op de zaak.
mvg
Mortov Molotov
Probleem: Macbook GPU te zwak voor Twinmotion; welke eGPU?
- Mortov Molotov
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 17 keer
Van vele Nederlandstalige forumgangers wort de spellingchecker niet vaak bijgewerkd, waardoor de correctie van DT-fouten niet langer word ondersteunt
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 9 keer
Dit al getest ? Er zijn nog andere tips te vinden...
https://twinmotionhelp.epicgames.com/s/ ... uage=en_US
Deze leek me wel opvallend :
OSX 10.14 : Allow Twinmotion in the System Preferences > Security & Privacy > Privacy > Accessibility
https://twinmotionhelp.epicgames.com/s/ ... uage=en_US
Deze leek me wel opvallend :
OSX 10.14 : Allow Twinmotion in the System Preferences > Security & Privacy > Privacy > Accessibility
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Niets kopen, check dit: https://twinmotionhelp.epicgames.com/s/ ... uage=en_US
Dit is dus haast zeker een softwareprobleem. Andere optie is Boot Camp en Windows installeren, Twinmotion zou stabieler draaien op Windows.
Dit is dus haast zeker een softwareprobleem. Andere optie is Boot Camp en Windows installeren, Twinmotion zou stabieler draaien op Windows.
- Mortov Molotov
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 17 keer
Softwarematige problematiek ga'k zeker opsporen, maar zeker van dat een krachtiger gpu hier niet noodzakelijk zal zijn? Cfr minimal system requirements...
EDIT: inmiddels zijn we erachter gekomen dat, gezien er binnenkort nog nieuwe software pakketten op 't programma staan, zij het best een windows PC koopt met een stevige CPU/GPU/32 Gb RAM.
Ik moet wel zeggen dat men er in opleidingen zoals binnenhuisarchitect, makkelijk van uitgaan dat de studenten (dus hun ouders), precies geld op overschot hebben :-/
Topic mag gesloten worden; dank voor jullie bijdrage.
EDIT: inmiddels zijn we erachter gekomen dat, gezien er binnenkort nog nieuwe software pakketten op 't programma staan, zij het best een windows PC koopt met een stevige CPU/GPU/32 Gb RAM.
Ik moet wel zeggen dat men er in opleidingen zoals binnenhuisarchitect, makkelijk van uitgaan dat de studenten (dus hun ouders), precies geld op overschot hebben :-/
Topic mag gesloten worden; dank voor jullie bijdrage.
Van vele Nederlandstalige forumgangers wort de spellingchecker niet vaak bijgewerkd, waardoor de correctie van DT-fouten niet langer word ondersteunt