garmin basecamp
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
snap het volgende niet: heb een garmin fenix 6 met daarop voorgeinstalleerde topo kaarten van europa. Ik installeer op de laptop basecamp (win versie) en koppel via usb de fenix aan. Vervolgens is basecamp uren bezig en achteraf vraag ik me af voor wat. Zolang de horloge aangekoppeld was zag ik in basecamp bij kaarten de lijst van kaarten die op de horloge geinstalleerd zijn. Maar in basecamp blijf ik een niet gedetaileerde kaart zien met enkel de grote hoofdwegen en kan dus niets plannen. Betekent dit dat ik apart kaarten moet gaan kopen, of osm kaarten installeren?
Voor basecamp heb ik de osm kaarten voorzien.
nadeel is dat de routering anders kan zijn dan op je gps. (Maar dat kan zelfs voorvallen bij dezelfde kaart in basecamp en gps)
persoonlijk gebruik ik enkel tracks, dus voor mij geen verschil.
nadeel is dat de routering anders kan zijn dan op je gps. (Maar dat kan zelfs voorvallen bij dezelfde kaart in basecamp en gps)
persoonlijk gebruik ik enkel tracks, dus voor mij geen verschil.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Ik heb geen ervaring met een fenix 6 maar de kaarten op mijn GPS (nu Oregon 700, daarvoor Oregon 600, Colorado 300, Nuvi...) zijn zichtbaar in Basecamp als de GPS aan de PC hangt.
Wil je onafhankelijk van de GPS kaarten gebruiken dan kan je gemakkelijk OSM kaarten downloaden en installeren in Basecamp. Ik gebruik BC en daar voor Mapsource al jaren om waypoints en routes te maken en gebruik de OSM kaarten ook op vakantie (zowel op handheld als autonavigatie) en heb er nog nooit problemen mee gehad.
Wil je onafhankelijk van de GPS kaarten gebruiken dan kan je gemakkelijk OSM kaarten downloaden en installeren in Basecamp. Ik gebruik BC en daar voor Mapsource al jaren om waypoints en routes te maken en gebruik de OSM kaarten ook op vakantie (zowel op handheld als autonavigatie) en heb er nog nooit problemen mee gehad.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com