thomson 510 beperkt tot 4 pc
ik heb een probleem met een thomson 510 , goei machientje , maar ik ben beperkt tot 4 pc's , ik heb geen enkele access list gevonden die dit beperkt ook niet in telnet mode , bestaat er een mannier om de range van de toegelaten tot internet pc's te verhogen , ik wil mijn x box daarop connecteren en momenteel moet ik telkens 1 pc afzetten
Kijk eens hier.
Eens je deze nieuwe firmware hebt, moet je waarschijnlijk wel even je config opnieuw doen. Dus eerst je huidige config saven, of alles opschrijven op een papier,.......
De 4 IP inet access limitation is iets van Belgacom. Al de rest zet die modem gewoon volledig open.
Let wel: Firmware upgrade is geheel op eigen risico.
Laat even weten of het lukte hé.
Eens je deze nieuwe firmware hebt, moet je waarschijnlijk wel even je config opnieuw doen. Dus eerst je huidige config saven, of alles opschrijven op een papier,.......
De 4 IP inet access limitation is iets van Belgacom. Al de rest zet die modem gewoon volledig open.
Let wel: Firmware upgrade is geheel op eigen risico.
Laat even weten of het lukte hé.
ik heb eigenlijk een goeie reden om te testen .
Mijn modem is niet meer 100 % ok maar werkt nog
ik heb mijn lijn getest met een andere modem ok met de thomson nok .
dus ik ga een nieuwe thomson halen maar eerst de firmware op de oude testen
Mijn modem is niet meer 100 % ok maar werkt nog
ik heb mijn lijn getest met een andere modem ok met de thomson nok .
dus ik ga een nieuwe thomson halen maar eerst de firmware op de oude testen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
@dmoby
Het volstaat om een nieuwe user.ini te uploaden naar het gecapte modem.
Die heb je al in je oude modem zitten, je kan deze op schijf krijgen door in het menu naar Advanced/System en daar de functie 'backup' te kiezen.
Je hebt dan je file 'user.ini'.
Deze kun je in het nieuwe modem zetten met de functie 'upload'.
Op een of andere manier nam hij niet ADSL login/password over terwijl deze wel in de user.ini staan.
Configuratie dus even langslopen, maar dhcp begint nu weer keurig op 10.0.0.1 en hij accepteert ook weer een default-server.
(pool config name=LAN_private intf=eth0 poolstart=10.0.0.1 poolend=10.0.0.254 netmask=24 gateway=10.0.0.138 server=10.0.0.138 leasetime=7200)
Vergeet niet daarna een 'save all' te doen.
Ik vermoed dat na een softwarereset dit allemaal weer weg zal zijn maar 'who cares', je hebt hem op disk.
(vorige week gedaan, een blauwe 510 naar een zwarte)
Het volstaat om een nieuwe user.ini te uploaden naar het gecapte modem.
Die heb je al in je oude modem zitten, je kan deze op schijf krijgen door in het menu naar Advanced/System en daar de functie 'backup' te kiezen.
Je hebt dan je file 'user.ini'.
Deze kun je in het nieuwe modem zetten met de functie 'upload'.
Op een of andere manier nam hij niet ADSL login/password over terwijl deze wel in de user.ini staan.
Configuratie dus even langslopen, maar dhcp begint nu weer keurig op 10.0.0.1 en hij accepteert ook weer een default-server.
(pool config name=LAN_private intf=eth0 poolstart=10.0.0.1 poolend=10.0.0.254 netmask=24 gateway=10.0.0.138 server=10.0.0.138 leasetime=7200)
Vergeet niet daarna een 'save all' te doen.
Ik vermoed dat na een softwarereset dit allemaal weer weg zal zijn maar 'who cares', je hebt hem op disk.
(vorige week gedaan, een blauwe 510 naar een zwarte)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik neem aan dat je de regel door mij hierboven aangehaald er in gezet hebt (pool config....10.0.0.1 enz).dmoby schreef:thanx , alles werkt nu perfect !!!
gewoon door die regel weg te halen !!!!
eindelijk ben ik vrij in mijn netwerk
Maar er zitten verder ook grote verschillen in die user.ini, zoals bv in de firewall, een wizard die in de standaard 510 aanwezig is en een aantal andere dingen die ik moeilijk kan overzien. Belgacom heeft een aantal keuze zaken die niet nodig waren voor hun netwerk er eenvoudig uitgesloopt en vast ingesteld.
Maar als het goed werkt: prima!
Zat er bij het modem ook niet een configuratie CD van Speedtouch zelf? (blauw-wit 'SpeedTouch 510 Set-up CD-ROM') Ik vermoed dat deze een originele user.ini genereert i.p.v. die beperkte van de witte Belgacom setupCD.
Ik heb er hier een liggen maar weet niet meer bij welke 510 hij zat en heb geen zin om m'n instellingen nog een keer in de war te gooien.