WiFi Bridge (TG234) als AP op 20/40Mhz

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
enta
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb een client op mijn netwerk dat de SSID van de TG234 niet kan vinden.
Na wat speurwerk blijkt dat de wireless adapter geen 80 Mhz ondersteunt, en de TG234 staat standaard op deze channel width ingesteld.

Ik kan in de webinterface (config-wireless-advanced) de optie zien op deze te veranderen, maar deze is greyed out. Ik log voor alle duidelijkheid in met de 'user' credentials die achteraan op het toestel staan.

Heeft iemand een idee wat ik kan proberen om dit te veranderen, of ondersteunt de TG234 in AP mode alleen maar 80Mhz (wat ik raar zou vinden)?
flupke19
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer

nee, de TG234 ondersteunt 20, 40 en 80MHz
Misschien eens de TG234 via ethernet rechtstreeks aan de PC hangen en dan inloggen (zonder dat er een client verbonden is met het AP (192.168.1.100 of.200) en dan de advanced settings bekijken?
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Volgens mij werkt de TG234 enkel in de 5GHz band. Ondersteunt de client in kwestie misschien enkel de 2.4GHz band?
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
enta
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 2 keer

flupke19: ik heb inmiddels via een fysieke knop op de TG234 een 'auto' mode gevonden waarbij de kaneelbreedte naar 20Mhz gaat. Echter dan nog ziet de client het AP niet.
jaker: dat was ook mijn eerste idee maar de client ziet wel een andere 5GHz access point in thuis. Hoe dit kan is mij een raadsel. Ik heb met wat settings gespeeld in de driver in Windows 10 maar dat heeft ook niet mogen baten.
flupke19
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer

in auto-mode gaat de TG234 zelf beslissen of hij als AP, client of repeater gaat werken, dus is het helemaal niet zeker of hij nog wel als AP werkt:
- zonder ethernet-aansluiting: werkt als repeater
- met ethernet-aansluiting waar een DHCP-server aan hangt: werkt als AP
- met ethernet-aansluiting zonder DHCP: werkt als client
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”