Proximus: plots geen internet meer

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
blckshdw69
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Provider

Gisteren kreeg ik de melding dat er voor mijn UBNT USG een upgrade beschikbaar was, geïnstalleerd, reboot: geen internet meer.
Op de USG is de WAN poort geconfigureerd voor PPPOE, deze verbinding lukte niet meer.

Ik log (via wifi) in op de Proximus modem en tot mijn verbazing zie ik daar ook geen internet.
Op de modem pinkt de LED van internet, DSL led brandt vast.

Ik dacht dat het vermoedelijk aan de PPOE verbinding zou liggen aangezien dit de een gemeenschappelijk deel van de verbinding is.
Ik heb via MyProximus daar het wachtwoord gewijzigd en opnieuw ingevoerd in de Proximus modem: geen verbetering.
Ook na uitschakelen van PPPOE op mijn USG.
Ik besloot toen te kijken of er storingen bij Proximus waren en dat bleek toevallig het geval (via allestoringen.be).
Even gewacht, maar de verbinding kon niet gemaakt worden.

Dan maar bellen naar Proximus, daar krijg ik na enkele lijntesten en "een pakket dat na 1 minuut effect zou hebben" te horen dat er een probleem is met mijn lijn en er een technieker moet komen: resultaat geen internet tot maandag namiddag.

Heel opvallen, tot op dit moment is de TV gewoon blijven werken, iets later na het gesprek met Proximus: GEEN TV MEER!

Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen?
Of is dit alles gewoon 1 groot toeval, dat lijkt mij toch heel sterk.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:
Provider

Heb je je usg al eens gedowngrade, just to be sure?

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
blckshdw69
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Provider

devilkin schreef:Heb je je usg al eens gedowngrade, just to be sure?

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Ik heb ook getest met de USG afgekoppeld, maar de Proximus modem weigert de PPPOE verbinding op te zetten.

EDIT:
Ondertussen downgrade uitgevoerd: geen verschil.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”