Wigo... hoe verdeel je 6 GB in twee ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

We hebben onlangs een WIGO abonnement (met twee SIM kaarten) aangepast naar 6 GB (op aanraden van TN omdat je niet per halve GB kan verdelen).

Nu blijkt dat je dit enkel kan verdelen als 1, 2 of 4 GB ??? Blijkbaar begrijpt TN niet dat 6 gedeeld door 2 gelijk is aan 3 GB.

Waarom kan ik dit niet selecteren :evil:
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Heeft niemand anders de nood om dit strikt te verdelen over z'n SIM kaarten ?

Het betreft hier kinderen die niet altijd even netjes omgaan met hun verbruik waarbij dit dus ideaal zou zijn.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik denk niet dat je dat kan vedelen.
enkel on hold zetten als ze teveel verbruikt hebben.
Volgens mij is het enkel bij business klanten dat je kan verdelen.
Ik kan verkeerd zijn, maar vroeger was het toch zo. Er loopt hier ergens een tread over denk ik.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Je kan het wel degelijk verdelen (en automatisch laten pauzeren)... maar je kan enkel per gebruiker selecteren uit 1, 2 of 4 GB.

Tja, als je 6 GB hebt voor twee gebruikers dan zou je voor beide 3 GB moeten kunnen selecteren (logica zelve) maar dat kan dus niet.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Dat is net het leuke aan wigo, dat je het ongelijkmatig kan verdelen. Het is trouwens geen vaste grens, omdat je na het stopzetten van je ingestelde verbruik, dit simpelweg kan verder zetten via de app door de pauze te deactiveren. Tot jullie samen de 6 Gigabyte hebben verbruikt.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

mailracer schreef:Dat is net het leuke aan wigo, dat je het ongelijkmatig kan verdelen.
Ik vraag nergens om dit onmogelijk te maken... wel om een gelijke verdeling eveneens mogelijk te maken (en zelfs af te stappen van die vaste stappen, laat klanten per gebruiker gewoon het aantal MB instellen, desnoods zet iemand er 17 en 5983).
mailracer schreef:Het is trouwens geen vaste grens, omdat je na het stopzetten van je ingestelde verbruik, dit simpelweg kan verder zetten via de app door de pauze te deactiveren. Tot jullie samen de 6 Gigabyte hebben verbruikt.
Je kan dit niet simpelweg deactiveren... daarvoor moet je beheerder zijn van de account.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Dat de verdeling soepeler mag, daar ben ik het met je eens. Bijvoorbeeld in stappen van 500 GByte. Abbo’s met twee simkaarten hebben hier dan voordeel uit. Het klopt wss ook dat je geen limiet kan instellen van 4 Gbyte per persoon.

Je kan trouwens meerdere beheerders hebben per Wigo.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

DarkV schreef:Ik vraag nergens om dit onmogelijk te maken... wel om een gelijke verdeling eveneens mogelijk te maken (en zelfs af te stappen van die vaste stappen, laat klanten per gebruiker gewoon het aantal MB instellen, desnoods zet iemand er 17 en 5983).
Zo zou ik het ook verwachten.
In HDD format style gewoon het aantal MB kunnen intikken vanuit een totale pool.
Maar da's natuurlijk weer veel te "geavanceerd" voor die arme gebruiker; liever dus een crippled interface waarbij je niks kan doen.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Of gewoon een slider systeem. Per SIM in te stellen wat je wilt. Ga je over wat je nog 'vrij' hebt, wordt dit van de andere afgetrokken. Easy enough.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”