moederbord voor 2e keer naar garantie

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
gamefreak977
Premium Member
Premium Member
Provider

Ik heb enkele probleempjes met mijn PC's de laatste tijd.
Het komt er op neer dat er nu al 2 moederborden kapot zijn.
Mijn vraag is eigenlijk simpel: zouden ze het moederbord nog omruilen in garantie.
En ja, ik weet dat het maar gokken is voor jullie maar ik denk dat sommigen hier toch een beter gok zullen maken dan ik.

1 moederbord heeft voor de teweede keer kortgesloten AGP slot, dankzij mijn geforce 4 kaart, die nu ook definitief kapot is.
BTW zouden ze die video kaart nog inruilen ?
Op andere is er waarschijnlijk kortsluiting gekomen door onderliggend metaal.
Al hoewel dat ook nog niet zeker is.
Polleke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer
Provider

Ik vrees dat het er een beetje vanaf hangt in zoverre ze kunnen bewijzen dat de oorzaak een gebrekkige installatie is of niet. Als er aanwijzingen zijn van een verkeerd gebruik van je moederbord zal je het mogen vergeten, hetzelfde geldt voor je grafische kaart.
Meestal zijn dit wel twijfelgevallen, en als je het geluk hebt dat je een klantvriendelijk leverancier hebt, dan kan het nog meevallen. Gewoon proberen of het lukt.
Met vriendelijke groeten,

Polleke
gamefreak977
Premium Member
Premium Member
Provider

De vorige keer heb ik 2 maanden moeten wachten.
Ik vrees dat ik zolang niet kan wachten want zonder moederbord kan ik niet me s-ata schijf aansluiten.
Ah ja, ik heb nooit iets verkeerd gedaan met die geforce kaart.
Zou ik nvidia niet laten vergoeden als hun kaart mijn moederbord kapot gemaakt heeft :p
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer
Provider

ik zou het toh eens proberen hoor. want ik heb ook ooit een moederbord kapot gehad da ergens bij de cpu gebroken was door de cpucooler der terug af te halen. en had da terug laten opsturen en heb gewoon een ander gekregen toen (da ondertussen hier en daar ook wel kortsluiting in de pci sloten heeft gehad :cry: )
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Een moederbord dat goed werkt is goud waard, daarom betaal ik liever in een deftige winkel 50 euro meer, zodat ik hem kan ruilen. Als je die op een beurs koopt is het natuurlijk miserie achterna.
gamefreak977
Premium Member
Premium Member
Provider

Het mo bo komt van bij mijn neef zijn hardware winkel.
Maar ik ga het wel proberen hoor.
Tis gewoon voor de knoop door te hakken bij volgende vraag: koop ik een nieuwe moederbord intussen tijd of niet ?
Want die PC waar dat moederbord van was, was mijn main PC, die shared internet. HDD's, ...
Zonder dat moederbord zijn de andere 3 PC's ook maar weinig meer van dienst.
satori
Plus Member
Plus Member
Provider

Zolang het nog binnen garantie is en er geen opvallende fysieke beschadiging is: ALTIJD opsturen voor RMA...

Meestal controleren ze het niet eens. Wel kan het voorvallen da ge "2de-hands" onderdele trugkrijgt, bijv andere mensen die iets opgestuurd hebbe, en da ginder dan gerepareerd geraakt is.

Ook kan het voorvallen da ge nieuwere zake krijgt, omdat ze uw model van hardware nimeer produceren....

Peace
gamefreak977
Premium Member
Premium Member
Provider

Ja heb ik al eens gehad.
De vorige keer dat ik dat moederbord in garantie heb gestoken heb een nieuwere versie gekregen.
Wel duurde dit de vorige keer 2 maand ongeveer.
Ik kan niet zolang wachten en zelfs al is de kans groot dat ze hem omwisselen denk ik dat ik toch maar een nieuwe moederbord ga kopen.
64 bit deze keer.
Ik zou achterlijk moeten zijn om nu nog 32 bit te kopen :p
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”