Linux Fedora Core 2 & Speedtouch PC

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
ldegheest
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Is er iemand die weet hoe hij de interne speedtouch pc moet installeren onder Fedora core 2 (kernel 2.6.5-1)?
ldegheest
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

niemand?
Gast

Ik denk dat dat niet zal gaan met die kernelversie.

Ik heb die modem vroeger aan de gang gekregen met kernel 2.4.2, maar het is mij niet gelukt met een recentere versie.

Misschien dat daar nu al verandering in is gekomen, maar ik heb een ethernet-modem gekocht.

Je modem heeft een chipset van ITEX, als je daarop zoekt vindt je misschien meer.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Afbeelding
Polleke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

De eenvoudigste oplossing is inderdaad een ethernet-modem gebruiken, die werken altijd, en zonder installatie : PPPoE zit standaard bij linux.

Voor de rest, succes ermee...
Met vriendelijke groeten,

Polleke
dcc

ik heb een sagem modem usb nooit in linux kunnen gebruiken .nog een voorbeeld. mijne laptop heeft wifi aan boord heeft ook nooit gegaan. heb zelfs drivers gebruikt . die in de terminal moest plaatsen. tja linux is al in het beginne gemaakt voor lan. en niet voor die andere rotzooi als ub modems en wifi toestanden lan is het beste te gebruiken.in linux en daar ben ik zo aan gewoon geworden daar denk ik zo over
Genghis
Pro Member
Pro Member

dcc schreef:en niet voor die andere rotzooi als ub modems en wifi toestanden lan is het beste te gebruiken.in linux en daar ben ik zo aan gewoon geworden daar denk ik zo over

Ik had vroeger die speedtouch home (allereerste adsl modempje), werkte toen al perfect onder mandrake en slackware.
Mijn wifi op zowel mijn laptop (Broadcom intern) als mijn desktop (USR pci) hebbik in linux ook inorde gekregen, straffer zelfs, na install van service pack 2 onder windows xp, werkt mijn wireless beter, sneller en stabieler onder linux (alle distro's zoude moette werken, maar red hat/fedora, slackware en suse zijn door mij zelf getest, en werkten perfect)...
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”