Sonos en google assistant

Plaats reactie
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb m'n google assistant eens geactiveerd op m'n Play 1, maar het is een beetje 'hit & miss' bij het geven van commando's.
Soms doet ze het goed ... andere keren reageert ze gewoon niet. Ik hoor wel degelijk het beepje en het volume dat verminderd bij 'ok google' ... maar je zou verwachten dat ze feedback geeft wanneer ze het niet goed begrijpt ?

En nee, ik ben niet van west vlaanderen :wink: :-D
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

Ik wel. Maar Hoohle assistant is in het Nl nog helemaal niet wat het moet zijn. Op Sonos of smarthpone, om het even. Om te zeggen hoe je pizza maakt, of wat de volgende afspraak is, dat lukt nog wel. Maar de helft van de commando's gaat de mist in. Denk dat we nog wat geduld moeten hebben.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Trouwens een idee welk commando je moet geven om hem terug te laten spelen wat je vorige keer gestopt hebt (bedoel dan gewoon internet radio die opstond) ?
Gebruikersavatar
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 mar 2004, 20:11
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ik zeg gewoon de opdracht 'play'
Just enjoy life and don't whine about it.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

jutuiz schreef:Ik wel. Maar Hoohle assistant is in het Nl nog helemaal niet wat het moet zijn. Op Sonos of smarthpone, om het even. Om te zeggen hoe je pizza maakt, of wat de volgende afspraak is, dat lukt nog wel. Maar de helft van de commando's gaat de mist in. Denk dat we nog wat geduld moeten hebben.
Mmm, ik heb dat probleem eigenlijk helemaal niet. Een jaar geleden was het verschrikkelijk, nu is het 80% van de keren raak.
Je klapt er toch geen West-Vlaams tegen he ? ;-)
Tazmanian79
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 21 aug 2008, 12:57
Twitter: yvessoers
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb 2 Sonos toestellen en kan perfect Assistant de Sonos laten spelen die ik wil.

Ik zeg dan "Ok Google ... Start Sonos Living"
Dan wordt er verder gespeeld wat er laatste keer op stond.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Weinig problemen hier met de Assistant en Hue lampen, wel heb ik diverse lampen moeten hernoemen in de Home app. Bijvoorbeeld: DOE DE DAMPKAP aan verstond de Assistant heel moeilijk. Daarna heb ik een naamsverandering gemaakt naar ZET DE AFZUIGKAP aan, en nu komen de commando's keer op keer op keer correct erdoor.

Dus soms nog eens problemen met die Vlaams-Nederlandse bewoordingen. Toch ben ik voor 90% tevreden, zelfs al is de Assistant nog niet in de expliciet Belgische bewoordingen verkrijgbaar. En het is vooral handig voor Netflix, Amazon Prime. Je hoeft niet iedere keer naar die afstandsbediening te grijpen, een simpel commando roepen als: Hey Googoo pauzeer of hervat doet het ook op de andere apparaten.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Plaats reactie

Terug naar “Home automation en domotica”