Overstappen naar OVH (afgesplitst)

Plaats reactie
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Kijk eens naar Ovh. Zelfde technologie, zelfde hardware, stukken goedkoper.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Je bedoelt ovh in plaats van 10 euro extra voor vaste lijn?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Yep.

bartman
Elite Poster
Elite Poster

Dat is een heel nieuwe wereld voor mij. De vaste telefoon (dect) staat woonkamer waar ook de telefoonpries is. Wat voor hardware heb je hiervoor nodig en wat kost dat per maand en hoeveel kost een oproep ?

liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Fritzbox achter modem only heb ik jarenlang gebruikt.

OVH instellen als wachtwoord login. Dan analoog lijntje naar de huidige telefoon opstelling of DECT van de fritzbox gebruiken. Telefoontoestel en nr blijft.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

bartman schreef:Dat is een heel nieuwe wereld voor mij. De vaste telefoon (dect) staat woonkamer waar ook de telefoonpries is. Wat voor hardware heb je hiervoor nodig en wat kost dat per maand en hoeveel kost een oproep ?

Uiteindelijk gaat er aan je binneninstallatie niks veranderen - je toestellen blijven nog zitten waar ze zitten, zoals ze nu zijn.

Wat wel gaat veranderen is dat je de aansluiting die nu ingeplugged zit in je Telenet modem zal ingeplugged worden in een Cisco ATA box (kan je verkrijgen via OVH via 'huur' (je betaald enkel een waarborg, geen huur)). Niks verplicht je van die Cisco ATA box af te nemen bij OVH, maar in mijn insziens is het het makkelijkste als je de hardware niet hebt.

Verder zijn de prijzen belachelijk laag - bellen naar vaste lijnen in EU is gratis als je < 1h blijft. GSM's betaal je wel.
https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/de ... phonie.xml

Kost van het nummer zelf is 1.20e (incl btw).

Je gaat wel eens moeten kijken of je je bestaande nummer kan porteren naar OVH - ze hebben niet alle belgische zonenummers, geloof ik.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

devilkin schreef:
bartman schreef:Dat is een heel nieuwe wereld voor mij. De vaste telefoon (dect) staat woonkamer waar ook de telefoonpries is. Wat voor hardware heb je hiervoor nodig en wat kost dat per maand en hoeveel kost een oproep ?

Uiteindelijk gaat er aan je binneninstallatie niks veranderen - je toestellen blijven nog zitten waar ze zitten, zoals ze nu zijn.

Wat wel gaat veranderen is dat je de aansluiting die nu ingeplugged zit in je Telenet modem zal ingeplugged worden in een Cisco ATA box (kan je verkrijgen via OVH via 'huur' (je betaald enkel een waarborg, geen huur)). Niks verplicht je van die Cisco ATA box af te nemen bij OVH, maar in mijn insziens is het het makkelijkste als je de hardware niet hebt.

Verder zijn de prijzen belachelijk laag - bellen naar vaste lijnen in EU is gratis als je < 1h blijft. GSM's betaal je wel.
https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/de ... phonie.xml

Kost van het nummer zelf is 1.20e (incl btw).

Je gaat wel eens moeten kijken of je je bestaande nummer kan porteren naar OVH - ze hebben niet alle belgische zonenummers, geloof ik.
Ik heb in de link ons telefoonnummer ingegeven en dit komt er.

:BEDescription :BelgiumTarification :FixeCoût de connexion :0 € HT *Coût à la minute :0.018 € HT / min. *Coût à la seconde :0.03 cent € HT / sec. *Inclus dans le forfait FR :nonInclus dans le forfait 40 pays :oui* prix à titre indicatif, hors numéros spéciaux

devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Dat zijn de tarieven als je over dat 1h gaat. Hang je op en bel je terug, dan weer 1h gratis.

Zie ook https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/vo ... uverte.xml
bartman
Elite Poster
Elite Poster

ik heb ons vast nummer ingegeven en hoe weet ik nu of ik dat kan behouden.(00322xxx xx xx)
Wat bedoel je met 'Kost van het nummer zelf is 1.20e (incl btw).'

en moet ik dan orange laten weten dat ik ovh ga gebruiken en dat aan de technieker melden?

bedoel je de Cisco SPA 112 als ATA box?

moet ik als eerste stap een account aanmaken op OVHCloud en daar het vast telefoonnummer vermelden?
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Eerste stap is ovhtelecom.fr. Je hoeft zeker niks te melden aan wie dan ook. Je kunt je nr behouden uiteraard maar krijgt er standaard nog eentje bij van ovh
bartman
Elite Poster
Elite Poster

liegebeestig schreef:Eerste stap is ovhtelecom.fr. Je hoeft zeker niks te melden aan wie dan ook. Je kunt je nr behouden uiteraard maar krijgt er standaard nog eentje bij van ovh
sorry als ik dom overkom maar heb nog enkele vraagjes:
ik lees
Après avoir souscrit, vous avez deux options : Emettre ou recevoir vos appels depuis un téléphone OVH, proposé gratuitement moyennant une caution restituée en fin de contrat. Is dat een verplicht te kiezen optie?

il faut posséder un accès xDSL (ADSL, VDSL ou SDSL), maar ik dacht altijd dat xDSL betekent dat ik proximus moet nemen ipv Orange?

hoe zorg ik er voor dat er geen onderbreking is. ik zet eerst mijn telefoonnummer om zodat het gekend en geactiveerd is bij ovh en zeg daarna op bij Telenet?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

bartman schreef:hoe zorg ik er voor dat er geen onderbreking is. ik zet eerst mijn telefoonnummer om zodat het gekend en geactiveerd is bij ovh en zeg daarna op bij Telenet?
Om geen onderbreking te hebben zijn er 2 voorwaarden vereist:
  • a) er eerst voor zorgen dat technisch alles in orde is, dat VoIP werkt
    b) een foutloze portatie
Ik denk dus dat het in jouw geval beter is om er eerst voor te zorgen dat alles werkt bij jou.
Dus een OVH lijn bestellen (met standard een OVH nummer) en de VoIP ATA installeren.

Als alles goed werkt (inkomende en uitgaande gesprekken), dan pas jouw bestaand nummer porteren naar OVH
Het porteren naar OVH betekent automatisch de opzeg bij Telenet.
bartman schreef:il faut posséder un accès xDSL (ADSL, VDSL ou SDSL), maar ik dacht altijd dat xDSL betekent dat ik proximus moet nemen ipv Orange?
Nee, ze bedoelen gewoon dat je een breedband internetverbinding nodig hebt.
bartman schreef:sorry als ik dom overkom maar heb nog enkele vraagjes:
Je komt niet dom over, maar je bent onervaren ...
Dus best nog eerst eens goed inlezen in de VoiP materie voor je eraan begint ...
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=31606
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

OVH heeft hier jaren perfect gewerkt via een VDSL verbinding bij Proximus. Nu werkt het al een paar maanden perfect via een 4G verbinding bij Orange.
Bij OVH is het wel verwarrend: je krijgt een "ligne" een aan die "ligne" kun je je eigen (geporteerde) telefoonnummer koppelen. Mijn ligne is 05286xxxx en mijn geporteerde nummer is 05248xxxx. Als ik zelf uitbel zien anderen mijn 05248xxxx nummer verschijnen op de display. Anderzijds bellen andere mensen mij ook op het 05248xxxx nummer. Dat 05286xxxx nummer heb ik trouwens nooit aan iemand meegedeeld.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

philippe_d schreef: Ik denk dus dat het in jouw geval beter is om er eerst voor te zorgen dat alles werkt bij jou.
Dus een OVH lijn bestellen (met standard een OVH nummer) en de VoIP ATA installeren.

Als alles goed werkt (inkomende en uitgaande gesprekken), dan pas jouw bestaand nummer porteren naar OVH
Het porteren naar OVH betekent automatisch de opzeg bij Telenet.
Ik heb dit inderdaad ook zo gedaan. Eerst lijn + ATA box aangevraagd, verkregen, geinstalleerd, en dan pas overzet gevraagd van mijn bestaande nummer naar OVH.

In de OVH configuratie panel moet je dan instellen dat als uitgaande nummer van je lijn je eigen nummer moet worden gebruikt, en dat inkomende gesprekken op jouw nummer naar jouw lijn moeten gaan.

De verwarring is dikwijls dat je lijn een nummer heeft, en dat je eigen nummer ook nog eens erbij komt.
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

Het is me (nog) niet helemaal duidelijk. Is een ATA nodig (ik heb er hier trouwens nog ergens één liggen van 3stars) als je een Fritzbox hebt, of kan je de lijncredentials volledig in de Fritzbox instellen en OVH gebruiken via de DECT instellingen van de Fritzbox?
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Je hebt iets nodig om het signaal om te zetten, zij het nu een ata box van gelijk waar, een Fritzbox,...

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Fritzbox handelt voip volledig zelf af, geen ATA nodig
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
bartman
Elite Poster
Elite Poster

hallo, ben even terug, ik heb ontdekt dat we de volgende dect telefoon hebben (een siemens A580IP met handset A58H) In de handleiding staat dat een heel hoofstuk over VOIP. Er wordt de breeedbanband codec G.722 ondersteund. Het vierkante basisstation 580IP is aangesloten maar het lampje bovenop brandt niet (geen ethernetaansluiting). Kan dit toestel eventueel gebruik maken van ovh? Het is al een oud toestel en vreemd genoeg vind ik er op de gigaset.com niets van terug, veel andere toestellen gevonden maar het lijkt of dit toestel verbannen werd. In de handleiding spreekt men van firmware updates maar omdat er op gigaset niets meer van te vinden is zullen er geen meer zijn
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Vermoedelijk wel. Als het gewoon sip spreekt.

raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

bartman schreef:Kan dit toestel eventueel gebruik maken van ovh?
Ja, het Siemens Gigaset A580IP VoIP basisstation is compatibel met OVH, je moet die dan op je internetrouter aansluiten via ethernet en configureren via een webinterface zoals beschreven in de handleiding van Gigaset.

Om een telefoonlijn zonder toestel te bestellen, moet je dan op de OVH-bestelpagina helemaal naar onderaan de pagina scrollen en kiezen voor "Ligne SIP sans téléphones". Kies als land België en vul bij zone désirée jouw postcode of de hoofdplaats in het Frans in (vb. Bruxelles)
bartman
Elite Poster
Elite Poster

ik heb je link gevolgd, maar daar loopt het vast. Ik selecteer Belgium en denk dat ik in zone desiree 02 moet invullen (dat is mijn telefoonzone) maar er komt een rood kadertje rond en de continuer knop blijft grijs. Heb ook al 00322 geprobeerd maar tevergeefs. Soms komt er ook Aucun resultat
Vreemd genoeg lijkt het niet te lukken als je Belgium of Switserland selecteert, bij de andere landen Germany Spain France en United Kingdom lukt het wel. Zou OVH gestopt zijn met het aanbieden van zijn diensten in Belgie (voor nieuwe registraties?)
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Lees nog eens de post hierboven, daar staat toch uitgelegd wat je moet invullen bij zone désirée :eek:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
AfAX
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 25 keer

1) Eén van mijn telefoons op OVH is die oude Siemens die je vermeldt.
2) in Vlaams Brabant waar ik woon in een 02 zone, kon ik een aantal jaar geleden geen 02 bekomen. Moest een 015 zijn.
Heb wel mijn 02 ex-Weepee nr intussen gelinkt aan die 015.
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 155 keer

AfAX schreef: 2) in Vlaams Brabant waar ik woon in een 02 zone, kon ik een aantal jaar geleden geen 02 bekomen. Moest een 015 zijn.
Heb wel mijn 02 ex-Weepee nr intussen gelinkt aan die 015.
Ter info: Vlaams Brabant is niet volledig zone 02 …VB: Zemst is een deel 02 en een ander deel 015, idem voor Merchtem: een deel zone 02 en een ander deel zone 052, idem voor Gooik een deel 02 en een deel 054, enz... enz... dat geld ook bij de andere zonenummers en dit voor heel België !
AfAX
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 25 keer

Je hebt over 1 ding gelijk, betreffende mijn post: ik vergat een komma, voor de duidelijkheid.
" in Vlaams Brabant waar ik woon in een 02 zone" moet zijn
" in Vlaams Brabant, waar ik woon in een 02 zone"
Ik woon dus in een 02 zone maar kon geen 02 nummer krijgen, enkel een 015.
Flippi
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

raf1 schreef:Ja, het Siemens Gigaset A580IP VoIP basisstation is compatibel met OVH, je moet die dan op je internetrouter aansluiten via ethernet en configureren via een webinterface zoals beschreven in de handleiding van Gigaset.
Dus in dat geval geen ATA of Fritzbox nodig? Die zijn enkel voor analoge telefoons?
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

vraagje: ik heb een OVH Voip decouverte lijn en een tiental ex Weepee nummers naar hier geporteerd.
Als ik nu voor die geporteerde nummers een forward wil instellen naar bijv een GSM nummer loop ik vast, bij Rédirection kan ik enkel het nummer kiezen van de OVH Voip decouverte account en geen enkel ander nummer.

Iemand hier ervaring mee? Wat doe ik fout?

thx

edit: denk het gevonden heb "Pour faire une redirection vers une ligne externe, il vous faut configurer votre numéro en File d'appels"
Daar kan ik een forward instellen naar een extern nummer ;-)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”