Spulletjes voor de Filipijnen

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Plaats reactie
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 71 keer

Beste mensen, bijna ieder jaar reis ik en familieleden afwisselend naar de Filipijnen om familie te bezoeken. Dit jaar zal het weer zo zijn. Omdat we toch die richting uit gaan is het voor ons een gelegenheid om spullen die niet meer gebruikt worden te schenken aan mensen die het kunnen gebruiken. Zo kreeg ik vorig jaar via het werk een afgedankte laptop die op de batterij en het toetsenbord na nog perfect werkte (toetsenbord vervangen via AliExpress, ssd geschonken door UB user Dima) waarmee ik daar iemand al blij mee kon maken. In december konden er ook tijdens kerst pakketjes uitgedeeld worden in een weeshuis en een aantal aan willekeurige mensen die aan het overnachten waren in een kerk.

Hebben sommigen onder jullie soms iets liggen dat weg mag? We brengen dus wat beschikbaar wordt gesteld, persoonlijk tot aan de andere kant van de wereld. Ik geef mee in welke regio we ons zullen bevinden eens de vlucht vast ligt waarbij je dan een doelgroep (of specifieke locatie) naar keuze in deze regio kan aanwijzen en/of je laat mij kiezen wat het beste is. Er kan indien gewenst een fototje bekomen worden van wie de gelukkige is net zoals er al kort beeldmateriaal is van de actie in het weeshuis.

Denk bv maar aan:
- educatief materiaal (rugzak, potloden, stiften, rekenmachine, …),
- kledij (t-shirts, shorts, broeken voor jong of oud, … - geen winterkledij),
- elektronica (oude smartphone/gsm, console zoals gameboy, headphone, …),
- enz.

Allemaal zaken die in een koffer passen en uiteraard nog in bruikbare & propere staat moeten bevinden. Gelieve (bij voorkeur enkel met minimale) defecten te beschrijven als deze er zijn zodat er bepaald kan worden of het alsnog gebruikt of gerepareerd kan worden. Je kan mij ook altijd PMen als je hier liever niet post.

Post is toegelaten door een mod.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Hoeveel koffers wil/kan je zo vullen? Zeker kleding is quasi oneindig, dus is het handig om de restricties op voorhand te kennen (volume/gewicht).
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member

De koffers worden zeker altijd zo goed mogelijk gevuld. Afhankelijk van de tickets die op het moment van boeking nog beschikbaar zijn, is dat vaak 25 of soms 32 kg per persoon naast de 7 kg handbagage. Hiervan is tussen de 15 en 20 kg effectief eigen benodigdheden en het resterende wordt dan gebruikt voor uit te delen.

Het kan ook steeds de volgende vlucht wat nu niet mee kan. Eventueel in de doos (max 70 kg) die we rond het einde van het jaar verschepen maar dit doen we niet ieder jaar.
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member

Wellicht hebben er mensen de laatste maanden veel tijd gehad om eens op te ruimen. Het zal voor de eerste paar maand uiteraard nog niet zijn maar misschien eind dit jaar en anders volgend jaar. :-)
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member

In januari worden de volgende 3 zeer grote dozen verscheept. Het enige wat ik nu tijdelijk vraag is om geen gebruikte kledij aan te bieden.
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”