Torrentverkeer geblokkeerd?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
kimme
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2014, 13:44
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Hi all!

Onlangs probeerde ik een linux distro rechtstreeks te downloaden op mijn NAS dewelke een transmission-daemon draait.
Voorheen werkte dit steeds zonder enig probleem maar nu voegt hij de torrent wel toe maar hij begint niet te downloaden. Hij geeft ook geen seeds noch peers aan. Ik heb het met verschillende torrents geprobeerd maar zonder succes.
Voordat ik hier begin te graven om het probleem lokaal te vinden wou ik even uitsluiten of het probleem niet aan de kant van de ISP zat.

Nog iemand issues hiermee?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Het is kerstvakantie, mogelijks is het op de Telenet-node in jouw regio momenteel heel druk en dan reserveert Telenet 85% van de bandbreedte voor niet-P2P-verkeer.
Per regio beschermen we ons netwerk door een maximale upstream-bandbreedte te voorzien voor P2P-verkeer. P2P-gebruikers merken alleen een impact bij zeer hoog gelijktijdig P2P-gebruik in eenzelfde regio (dus tijdelijk). De totale bandbreedte voor P2P verdelen we gelijk over alle P2P-gebruikers
reserveren we minstens 50% van de totale upstream bandbreedte voor niet-P2P-verkeer. In heel drukke regio’s kan dit oplopen tot 85%
bron: https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... erkbeheer/
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

"beschermen" :roll:
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Als je torrentclient het ondersteunt, kan je eens proberen met encryptie van de connectie aan te zetten in de opties van je client.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Als je geen peers noch seeds ziet is de kans gewoon groot dat de tracker niet kan gecontacteerd worden en/of er geen DHT nodes gevonden worden voor de torrent.
Als het echt een Linux Distrotje is zou ik toch eens nakijken waarom beide niet werken.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Hier wordt het torrent verkeer door TN zeker niet afgeknepen op het standaard business fibernet abbo.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Het zal dan een Linux distro ISO zijn van een versie van 10 jaar terug ofzo :lol:.
Torrents van die leeftijd op non private trackers (dus public) zijn heel vaak moeilijk van nog seeders te vinden.

Dan moet je naar andere manieren zoeken voor aan je files te raken.

Al is hier niet het platform om dat te beamen of requestjes te doen.
kimme
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2014, 13:44
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Bedankt allen voor de antwoorden!
Wegens drukte niet meer kunnen kijken.
Test was met laatste Raspbian distro dus daar zal het niet aan gelegen hebben. Uiteindelijk bleek het een probleem te zijn met mijn nas waar de daemon op draait. Blijkbaar bij firmware update iets misgelopen. Inmiddels opgelost.

Prettig eindejaar allemaal!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”