tdemeyer schreef:Ajax ziet er wel goed uit. Iemand enig idee van kostprijs? Ik vind zo op het eerste zicht enkel distributeurs
in belgie denk ik dat er alleen maar distributeurs zijn voor ajax.
maar je kan nog steeds bij onze noorderburen aankloppen:
https://arendbeveiliging.nl/
Dafke schreef:Hier afgelopen zomer ook gekeken naar alarm en camera's en volgende conclusie gekomen:
- op 2km heeft iemand een relatief duur draadloos alarmsysteem met camera's. 2 min voor de inbraak is alles uitgevallen. Stoorzendertje van blijkbaar 12 of 20€. Het mag zo duur zijn als het wil, via wifi is alles instant plat te leggen.
daar heb ik dan een aantal bedenkingen bij....
1) een gelegenheidsdief heeft dat spul (meestal) niet bij, laat staan dat die weet of het bekabeld of niet is... lijkt me dus een beetje gericht te zijn?
2) "alles uitgevallen" is een teken dat het toch geen deftig systeem zal geweest zijn (duur wil niet zeggen kwaliteit, er zijn firma's die iets van 5 euro verkopen aan 500....)
als je 2-weg hebt kan er nog steeds gejamd worden (kan inderdaad altijd), en stel dat je sirene ook draadloos is, dan zou dat misschien niet afgaan,
maar je zou nog steeds bericht moeten krijgen (sms/push/tel) dat er jamming gaande is!