Nieuwe PC aanschaffen ? Wat voor één ?

Nieuws omtrent telecom

Bij aanschaf van een nieuwe pc, ga je voor ...:

1) Een A-merk PC (HP, Dell, IBM, ...)
10
7%
2) Een B-merk PC (Door de PC-boer zelf samengesteld)
11
8%
3) Een supermarkt-pc (Aldi, Lidl, Kruitvat, ...)
15
11%
4) Losse onderdelen en bouw zelf
98
73%
 
Totaal aantal stemmen: 134
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Enkelen van de userbase crew vroegen zich eigenlijk af hoe onze leden te werk gaan bij het aanschaffen van een nieuwe PC ... en waarom ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Persoonlijk ga ik altijd zelf voor losse onderdelen en bouw ik zelf m'n machine. Waarom ? Omdat ik dan een betere budgetcontrole heb, meer inspraak in de gebruikte componenten, en ik steeds op de hoogte blijf van de nieuwste HW ontwikkelingen, want wat is er nu fun aan de kennis dat er een GF9 in je PC zit, als je nog ineens weet hoe dat ding eruitziet e.d.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Ik stel zelf mijn pc samen veel goedkoper voor de portemonee :-D

Momenteel ben ik nog niet van plan mij een nieuwe setup samen te stellen maar als dat het geval word dan ga ik het nog goedkoper proberen via 2de hands onderdelen meestal nog met garantie erbij :P
Joe Sixpack
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 jun 2004, 22:21
Contacteer:

Sasuke schreef:Persoonlijk ga ik altijd zelf voor losse onderdelen en bouw ik zelf m'n machine. Waarom ? Omdat ik dan een betere budgetcontrole heb, meer inspraak in de gebruikte componenten, en ik steeds op de hoogte blijf van de nieuwste HW ontwikkelingen, want wat is er nu fun aan de kennis dat er een GF9 in je PC zit, als je nog ineens weet hoe dat ding eruitziet e.d.

Grtz,

Sasuke


Ik normaal ook, maar ik heb nu juist vorige week voor iemand een machientje gezocht engevonden bij dell. Een PIV 2.8 512RAM onboard ram 2.1 boxen, toetsenbord, muis, 17" flat screen, DVD-rw (16x) Windows XP, Works 7.0 En dat voor maar 914€. Dan had ik zoiets van dat kan ik zelf niet samenstellen. Nadeel is natuurlijk dat je dan gebonden bent aan bepaalde merken enzo.

Voor mijn eigen zal ik toch ook zelf blijven ineensteken :)
Sand zonder inlog...

mja,

mijn pc is meestal een samenraapsel :) alhoewel moederbord en cpu en ram zowat vaste elementen zijn.

Persoonlijk heb ik dus een pcke dat ik zelf heb samengesteld , maar de mensen die zelf knutslene mogen ook altijd eens neuzen op mn site ;).
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Joe Sixpack schreef:Ik normaal ook, maar ik heb nu juist vorige week voor iemand een machientje gezocht engevonden bij dell. Een PIV 2.8 512RAM onboard ram 2.1 boxen, toetsenbord, muis, 17" flat screen, DVD-rw (16x) Windows XP, Works 7.0 En dat voor maar 914€. Dan had ik zoiets van dat kan ik zelf niet samenstellen. Nadeel is natuurlijk dat je dan gebonden bent aan bepaalde merken enzo.

Voor mijn eigen zal ik toch ook zelf blijven ineensteken :)



Voor die prijs kan je dat toch ook zelf samenstellen ? Allez, ik althans toch wel , of 't zal ni veel schelen.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Mijn huidige PC is een supermarkt-pc aangekocht bij Aldi, de volgende eventueel bij een lokale PC handelaar.
Actueel voldoet de Pentium IV nog uitstekend.
Voor mensen die niet direct in de branche zitten vind ik dit riskant aangaande de garantie.
Als er iets misloopt kan de schuld in de schoenen geschoven worden van de koper? of zijn er daar condities voorzien?
(mijn stem heb ik nog supermarkt PC gezet)
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik weet niet wat ik eigenlijk zou invullen op de poll. Ik zou graag zelf een pc samenstellen, maar in de praktijk zijn m'n laatste 2 pc's Aldi-spullen. Waarom? Omdat ge al die dingen die daar in zitten (digitale en analoge capture-mogelijkheden in het bijzonder) met alle mogelijke aansluitingen ... Ge krijgt het gewoon voor die prijs niet samengesteld ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tae schreef:Ik stel zelf mijn pc samen veel goedkoper voor de portemonee :-D


Dan wil ik wel je lijstje eens zien, en dit naast een ALDI PC leggen. Ik heb sterk m'n twijfels dat je onder die prijs kan (ik gebruik meestal MPL.be als refrerentie, en dan kom je er alvast niet).

PS. Meon... werkt jou analoge TV-capture card nog onder XP ?
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

voor de modale thuisgebruiker die alles ineens wil is aldi/lidl pc wel het ideaal qua prijs/kwaliteit verhouding

voor iemand die meer wil (lees verdere uitbreiding enz) is zelfbouw een goede optie. Zelf koop ik alles in losse componenten, desnoods bij verschillende winkels. Zo heb ik precies de configuratie die ik wil (zie me in aldi pc geen 8 hd's en extra koelers bijplaatsen om maar een vb te geven)

merk pc's moet ik helemaal niks van weten. Mijn eerste pc was packard bell en was blij dat ik daarvan af was. Hardware vervangen (bv hd) is niet altijd evident in zo'n pc.

inter
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Ik koop alles in losse onderdelen bij dezelfde pc boer, ik heb het voordeel misschien dat ik ook onderdelen kan bestellen(die de pcboer normaal niet verdeeld) zonder meerprijs.
Voordelen bij zelfbouw (zoals eerder aangehaald)
- je ziet de verschillende componenten
- leert er nog iets van (je kan feedback geven aan anderen)
- het is je eigen bouwsel(wat je zelf maakt, maak je beter)
- je budget heb je zelf in de hand
Nog niks dan problemen gehad met merkpc's die ik moet upgraden voor anderen.
Aldi,Lidl pc's daarentegen zijn volledig maar wie gebruikt de 100% van de mogelijkheden die er op zitten.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Als mensen mij komen vragen naar een nieuwe PC, dan kijk ik eerst eens rond of ze nergens een actie doen vb : aldi, lokale PC-boer, ... Meestal kan je ze niet zelf samenstellen voor die prijs. Zoniet, dan gooi ik zelf alles samen. Voor mezelf mag het dan al wat meer kosten en is het altijd zelfbouw. Dan weet je pas deftig wat er allemaal in zit en hoe het er in zit.

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Bij mij hangt het er wat vanaf. Liefst zelfbouw, maar in de praktijk heb ik hier toch al 3 Aldi PC's gehad, gewoon omdat die op het goede moment, met goede config en voor een zeer mooie prijs te verkrijgen waren.
Zoals meon al zei hebben de laatste aldi pc's veel leuke snufjes voor een leuke prijs (tv kaart, capture etc etc) en die werken nog goed ook!
Over de jaren durft bij mij de inhoud van een aldi pc wel te verhuizen naar een andere pc kast, soms een ander moederbord en andere upgrades.

Ik vind het spijtig dat veel mensen raar kijken als je zegt dat je een aldi pc hebt. Ikzelf ben nu helemaal geen pc leek en kan geblinddoekt ;) een pc zelf in elkaar steken, maar toch denken de mensen dan direct dat je een 'loser' of noob bent :?
NuKeM
Joe Sixpack
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 jun 2004, 22:21
Contacteer:

Sasuke schreef:
Voor die prijs kan je dat toch ook zelf samenstellen ? Allez, ik althans toch wel , of 't zal ni veel schelen.

Grtz,

Sasuke


ik dus niet, hieronder een voorbeeld:
Prijzen komen van prijswatch.be zonder verzendkosten en zonder eventuele kabels, strips enz.
Budget case silverline 350W €29.00
Asrock P4I65GV I865GV DDR400 AGP8X Snd... €55.00
W. Digital 80GB (WD800JB, 7200rpm, 8MB... €60.00
TwinMOS DDRAM 512Mb PC3200 €82.40
INTEL PIV 520 (2800Mhz) 1024KB Socket ... €174.90
Windows XP Home Edition OEM NL €93.00
MS WORKS €69
BenQ Mouse Optical M800 PS2 Black b ro... 10.00
Logitech Internet Keyboard Black 11.00
Logitech X220 2.1/30W RMS 38.00
Liteon 16x dual DVD +/-RW writer 1633S... 75.00

Ik zit op 697.3. Zijn PC alleen koste 555.23€

Nu nog een scherm (17" TFT 375 - 450€) + printer (70€)
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Wanneer het mogelijk was zou ik alle hokjes behalve A-merk kunnen invullen.
T/m het Pentium I tijdperk kon ik bij de groothandel onderdelen kopen en stelde zelf samen. Maar vond steeds weer uit dat de Aldi's en de Lidle's goedkoper waren en m'n volgende pc's (P2/400, p3/1000) kwamen inderdaad, naar volle tevredenheid, bij de Aldi vandaan.
Het is natuurlijk maar net waar je de PC voor nodig hebt. De latere Aldi aanbiedingen waren voor mij te luxe. M'n laatste (nieuwe) komt bij de pc boer vanaan en was een aanbieding (300E) waar ik wat extra geheugen ingestopt heb. Ook heb ik ondertussen wat oud spul gekocht, vaak is dat ook de moeite waard.
Een mooi 17" scherm koop je voor 25Euro. Een P2/400 voor 50E.
Net nog voor m'n kinderen een p3/667 voor 99E
( http://www.e-brokers.nl/webshop/product ... cts_id=114 ) en een p3/800 (zonder cdrom, uitverkocht) voor 85E gekocht.
Dit zij inruilers die bij grote bedrijven vandaan komen. Vaak prima te gebruiken als administratie en surfPC, minder om te gamen.
Maar ook de A-merken, waar ik er nog nooit een van gekocht heb, hebben zoals Sasuke al zei, soms mooie aanbiedingen.
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

aldi pc' zijn goed zolang je ze niet echt upgrade
de case die ik had was vlijmscherp van binnen
ook is medion wat gebrekig in driverupdates, moederborden, 3dkaart enz... zijn allemaal speciaal gemaakt voor medion en vind je meestal niks op andere sites als je problemen hebt.
Ik wil zelf geen aldi pc meer ( ik was er tevreden mee tot als ik naar een lanparty ging) het beestje kon niet mee en was een aantal weken erna naar de haaien (bsod's)
de pispaal <<
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

ik verkies ook voor zelfbouw. desnoods van verschillende winkels als ik mijn zin niet vind bij 1 winkel. en een aldi pc zou ik nooit kopen want ik heb al vanalles gehoord dat als der iets aan scheelt da ge een paar maand zonder uwe pc komt te zitten. en als ge hem zelf bouwt kunde der zoveel aan prutsen en upgraden als ge zelf wilt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

metal schreef:een aldi pc zou ik nooit kopen want ik heb al vanalles gehoord dat als der iets aan scheelt da ge een paar maand zonder uwe pc komt te zitten. en als ge hem zelf bouwt kunde der zoveel aan prutsen en upgraden als ge zelf wilt.


Als je dat wil kan je aan je ALDI PC ook zoveel aan prutsen en upgraden als ge zelf wilt. De PC's zitten in standaard ATX kasten, en bestaan uit standaard onderdelen... dus ik zie het verschil niet echt in.

Als er trouwens iets fout is met jou onderdelen, en je hebt ze ergens supergoedkoop gekocht, dan vrees ik ten sterkste voor de service die je er gaat op krijgen (al is het vaak toch goedkoper om het onderdeel nieuw te kopen).

Niet echt doorslaggevende argumenten lijkt mij.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Mr.Cide schreef:Ik wil zelf geen aldi pc meer ( ik was er tevreden mee tot als ik naar een lanparty ging) het beestje kon niet mee en was een aantal weken erna naar de haaien (bsod's)


Waarom zou een ALDI PC niet meekunnen... hun configuraties zijn steeds up-to-date met wat er verkijgbaar is op de markt, al kan inderdaad de videokaart misschien wat minder zijn dan diegene die je als die-hard gamer zou kopen (en dan ook deftig betalen).

Het feit dat hij naar de haaien was na een LAN-party, en dat hij afkomstig is van de ALDI lijkt me helemaal te gek. Je krijgt geen BSOD omdat het een ALDI PC is... da's puur jou software.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Je krijgt geen BSOD omdat het een ALDI PC is... da's puur jou software.


Zijn software? Zit die bij die aldi pc's niet bij dan? En dan nog, een BSOD ken je even goed hebben door defect geheugen enz...

Ik steek mijn pctje altijd zelf samen. Waarom? Wel ik ben geen gamer, dus de videokaart van de aldi moet ik al niet hebben (kom met minder ook wel toe) TV-kaart moet ik (voorlopig) ook niet hebben. Maar wat ik wel wil is : meerdere HD's. (gaat al niet in aldi bak) Goed moederbord (ik heb is de aldi pc van m'n broer opengevezen en daar zat zo'n el cheapo asus mobo in... bezuinigen op het hart van je pc :S (nu ja, ondermeer dankzij zo'n stoten is die pc zo goedkoop natuurlijk), hardware die goed ondersteund wordt in linux, stille onderdelen, ...

Mijn ervaring is dat het moeilijk is om onder de prijs van de aldi te gaan. Maar als je de software eraf trekt (gebruik linux of ...) dan valt het wel mee. (trek er ook de prullen af die je zowiezo nooit gebruikt) En dan heb je exact wat je zelf wil een geen standaard config waarmee de gemiddelde consument tevreden is.

greetz,

Nob
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Blue-Sky schreef:Voor mensen die niet direct in de branche zitten vind ik dit riskant aangaande de garantie.
Als er iets misloopt kan de schuld in de schoenen geschoven worden van de koper? of zijn er daar condities voorzien?


Ik denk dat dit voor de aparte onderdelen is dat je dit bedoeld,
bij ieder onderdeel dat op je factuur vermeld staat heb je zoal garantie van de winkel en je registreren bij de fabrikant is ook aan te raden.
De discusie of de fout bij de koper of de fabrikant ligt is bij ieder stukje hardware een "Hot item".
De meeste discusies gaan wel over het gebruik van hardware waar het niet voor geschikt is (overclocking/ verkeerde drivers en verkeerd aansluiten) daarom bezin eer je begint en haal er desnoods iemand bij die er iets van kent. De meeste overclokkers weten wel waar ze mee bezig zijn(denk ik)

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

de bosds waren niet door software daar ik ook al geprobeerd had met format en verse Windows op ook heb ik gekeken voor nieuwe drivers maar het hielp niet echt.

ik kreeg altijd een bosd als ik teveel deed tegelijk

en r2054 je hebt wel gelijk dat ik het niet op de aldi moet schuiven, maar ik denk dat de meesten dit wel doen als hun spul kapot gaat, is een logische reactie: kapot zonder dat uw fout is? ge denkt dan wa voor brol is da? en ge zegt dan ik koop nooit meer merk X"
de pispaal <<
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Behalve puntje 1 heb ik ze ook allemaal gehad. Mijn huidige main pc is een Medion (lees: Aldi). Waarom? Zoals hierboven al iemand zei: Aldi kwam net met de juiste configuratie op het juiste moment af.

Nog een tip: Aldi, Lidl, enz... is niet noodzakelijkerwijze synoniem met goedkoop. Als je de helft van wat erin zit niet gebruikt, is het zeker niet meer goedkoop. Mijn Aldi-pc zit ook boordevol features, maar op de draadloze netwerkkaart na, gebruik ik ze ook allemaal.
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Mijn eerste pc: pentium 3. Heeft een fabrikant zelf samen gesteld.
Mijn huidige goeie pc: pentium 4. Ik heb de hardware zelf gekozen en hem laten samenstellen.
Mijn volgende pc: Die zal ik zeker zelf samen steken :wink:
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

je handjes zijn daar te klein voor :P (grapje flauw grapje prrrrt)
de pispaal <<
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Mr.Cide schreef:je handjes zijn daar te klein voor :P (grapje flauw grapje prrrrt)

@ Mr Cide, lees eens wat hieronder staat en bedenk eer je de volgende katjes vermoord :twisted:

for every stupid question, I kill a kitten
for every dumb post, I kill a kitten too
...
moraal: denk na eer je iets post


Greetz
Weetgraag :wink:

Stay on topic
"Carpe Diem"
Gebruikersavatar
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 jul 2004, 00:46
Locatie: Lindale, TX
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

ik koop nooit een nieuwe pc, ik stel nooit een nieuwe pc samen, ik 'upgrade' m'n pc, da's nog een ander spoor :

vorig jaar nieuwe vidcard, dit jaar nieuw mobo + cpu, ik voorzie eind van 't jaar nog geheugenverdubbeling, volgend jaar zien of de s-ata raid controllers betaalbaar zijn, ...
zo moet ik nooit een nieuwe pc kopen, alleen enkele onderdelen.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

trobbelke schreef:ik koop nooit een nieuwe pc, ik stel nooit een nieuwe pc samen, ik 'upgrade' m'n pc, da's nog een ander spoor :
vorig jaar nieuwe vidcard, dit jaar nieuw mobo + cpu, ik voorzie eind van 't jaar nog geheugenverdubbeling, volgend jaar zien of de s-ata raid controllers betaalbaar zijn, ...
zo moet ik nooit een nieuwe pc kopen, alleen enkele onderdelen.

Er is moed voor nodig om een goed lopende PC te slopen en te upgraden (vooral met een nieuw motherboard)
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

trobbelke schreef: dit jaar nieuw mobo + cpu, ik voorzie eind van 't jaar nog geheugenverdubbeling, volgend jaar zien of de s-ata raid controllers betaalbaar zijn, ...


je moet wel geluk hebben dat de ram dan terug past in uw moederbord, de optimale snelheid kan halen, anders zit je terug met een voorbijgestreefd systeem, de randaparatuur veranderd minder snel dan de core apparatuur. jammergenoeg is de core wel het duurste van je systeem :( meestal 'upgrade" ik ook mijn systeem, maar dat is dan enkel het mobo, cpu en rams, de rest blijft zoals het is want dit is nog steeds compatibel
Gebruikersavatar
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 jul 2004, 00:46
Locatie: Lindale, TX
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

ik denk dat ik m'n huidig geheugen gekocht heb samen met m'n mobo en cpu, ge moet die drie zaken idd als de 'barebone' van het systeem zien.

de verdubbeling die ik voorzie voor eind dit jaar wordt eigenlijk een vervanging want ik wil 2 identieke latten hebben vanwege Dual Channel, ik heb nu ook 2 latten steken.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Ik stel altijd zelf pc's samen, ik moet persoonlijk niets hebben van een medion pc.
Al moet lik wel zeggen dat mijn Medion na 6à7 jaar nog altijd perfect draait (een p2/400) het enige dat er aan mis is is RAM dat stuk is.

Maar Medion pc's zijn goed tot het moment dat er iets met gebeurt, ik ken meerdere mensen die hun pc maanden kwijt zijn in reparatie. Dit is voor mij al voldoende reden om te zeggen dat ik er nooit meer een moet hebben.

Nog een ramp is de standard windows installatie, dit is bij elke merk pc zo, Het eerste dat ik doe (ook zo bij mijn notebook) is een format en windows er terug op zetten, eigelijk met standard instelling, maar op een of andere manier werkt die 10x beter. Wss ok omdat al die overbodige software er af is :)

Ook van dat upgrade ben ik wat afgestapt, ik vind dat je beter een deel in eens kan upgraden en het oude houden en als server ofzo gebruiken, of een pc aan je neef/... verkopen/geven. Ook heb ik thuis een voorgeconfigureerde nood pc staan die ik direct aan iemand kan geven van wie ik zijn pc aan het repareren ben zodat ze niet zonder pc zitten (als de pc nodig is voor het werk)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Mr.Cide schreef:je handjes zijn daar te klein voor :P (grapje flauw grapje prrrrt)
Tegen dat er sprake zal zijn van mijn volgende pc zullen ''mijn handjes" al wat gegroeid zijn denk ik :wink: (Laten we hopen, anders is er iets niet pluis :-D )

En voorlopig upgrade ik ook langzaam mn pctjes: In Pentium 3 nieuwe hd, in Pentium 4 een dvd brander erbij etc.
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Gebruikersavatar
008
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 jun 2003, 08:03
Locatie: Ophasselt
Contacteer:

Vroeger wilde ik hem nog wel eens zelf bouwen maar toen het via een PC-prive project kon (weet niet of ze dat in Belgie ook kennen ?) was het dus een kant en klare en de laatste 5 jaren is het altijd een Dell geweest.
Die zijn goed tot zeer goed, redelijk geprijsd en extra's kun je altijd zelf nog inbouwen indien gewenst. Over de machine's en service via Dell ben ik zeer tevreden en heb voorlopig geen reden om mijn mening daarover te herzien.
Gebruikersavatar
anoniem
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 30 mei 2004, 11:22

tegenwoordig kijk ik eerst op het stort/containerpark van de plaatselijke gemeente :wink:

wat mensen daar allemaal weggooien aan pc onderdelen... :eek:

je houdt het niet voor mogelijk... :!:


doei........... :-D

ps weet je wat het woord DELL betekent?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

amj2001 schreef:ps weet je wat het woord DELL betekent?


Dell is de achternaam van de familie Dell, de oprichters van het computerbedrijf.

Effe gezocht: http://www1.us.dell.com/content/topics/ ... =en&s=corp

U ziet?
Gebruikersavatar
anoniem
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 30 mei 2004, 11:22

nein mein lieber,

Durch Electronische Leuchten Laufend! :lol:
Gebruikersavatar
008
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 jun 2003, 08:03
Locatie: Ophasselt
Contacteer:

@anoniem:
Durch Electronische Leuchten Laufend!


Boel shit = Bullshit :-)
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik steek ze ook zelf in elkaar, dan heb je wat je nodig hebt en geen overbodige zaken + je hebt het zelf gedaan.
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1591
Lid geworden op: 20 feb 2004, 11:48
Locatie: St-Truiden, Brussel, Utrecht en Capetown
Contacteer:

ik wist eigenlijk ook niet wat in te vullen daar ik zowel een a-merk bezit als ook een pc heb laten samenstellen bij de pc-boer. Zelf bouwen is me toch iet wat te hoog gegegrepen. Schoenmakers blijven immers het best bij hun leest, niet?
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 34 keer

Ik heb een Apple Powerbook 17"! Dat mag ik wel onder een A-merk rekenen zeker? :p
Daarnaast hebben we nog wat pc's van bij de pc-boer en de aldi.
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”