Blijkbaar zijn er nog enkele klanten die last hebben:
Scarlet traag
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Ik ondervind al enkele dagen regelmatig timeouts/packet loss op m'n Scarlet Loco abonnement.
Blijkbaar zijn er nog enkele klanten die last hebben:
Blijkbaar zijn er nog enkele klanten die last hebben:
Twitter: https://twitter.com/HordeOnYourTube/status/1195650670063472640
Twitter: https://twitter.com/thebigblackdot/status/1195641631250223104
Twitter: https://twitter.com/MathieuBlon/status/1195635442487627777
Twitter: https://twitter.com/Listoveda/status/1195381374968123392
Heeft nog iemand problemen? Ik dacht eerst dat het aan een recente upgrade naar FRITZ!OS 06.86 lag op een Fritz!Box 7360 v2 maar begin nu toch te twijfelen.
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2736
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Hier ook dikke miserie.
Scarlet.
Fritz os sinds : 09.02.2019 2:23
Dus geen recente veranderingen.
Scarlet.
Fritz os sinds : 09.02.2019 2:23
Dus geen recente veranderingen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Hier ook scarlet maar ik ondervind geen problemen
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
@Blidi
Het probleem is inderdaad donderdagavond begonnen (22u).
Klantendienst vervolgens vrijdag gecontacteerd maar daar kreeg mijn probleem geen gehoor.
Het zou wel overgaan, vandaag opnieuw de klantendienst gecontacteerd. Tussen de regels door begreep ik dat dit voor hun geen prioriteit heeft en dat ze alle klantnummers aan het verzamelen zijn die het probleem ervaren.
Het probleem is inderdaad donderdagavond begonnen (22u).
Klantendienst vervolgens vrijdag gecontacteerd maar daar kreeg mijn probleem geen gehoor.
Het zou wel overgaan, vandaag opnieuw de klantendienst gecontacteerd. Tussen de regels door begreep ik dat dit voor hun geen prioriteit heeft en dat ze alle klantnummers aan het verzamelen zijn die het probleem ervaren.
Scarlet Trio
Proximus Bizz Smart XL 20
Proximus Bizz Smart XL 20
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Een 24/7 economie moet niet draaien op een lowcost provider.
Heeft er bij de helpdesk van scarlet ooit wel iets prioriteit ? ik heb de indruk dat dat alleen 'per ongeluk' gebeurt
J.
Heeft er bij de helpdesk van scarlet ooit wel iets prioriteit ? ik heb de indruk dat dat alleen 'per ongeluk' gebeurt
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2736
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Modem resetten naar fabrieksinstellingen zal vast voor de wifi problemen zijn neem ik aan?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Ik was zonet bij een Proximus-klant: identieke problemen, lang wachten op TLS-handshake uitvoeren, timeouts, etc... maar die had niet door dat er iets mis was.Joe de Mannen schreef:Een 24/7 economie moet niet draaien op een lowcost provider.
Geen idee wat er hier écht aan de hand is, problemen lijken zich te situeren op het Proximus-netwerk.
- antutu
- Pro Member
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 37 keer
God fxcking damnit. Zit ik hier mijn hele PC te formatteren voor niks. Dacht dat ik weer één of ander virus had opgelopen ergens. Na een grondige format bleek het internet nog steeds brak, en toen besloot ik maar 'ns hier mijn licht op te steken. En nu lees ik dit.
Het internet van Scarlet is al een paar dagen ZWAAR ruk. Het rare is dat als ik op een bepaalde site niet kan, ik er wél op kan als ik mijn VPN (Private Internet Access) aanzet. Daarom dacht ik dat misschien de DNS servers van Scarlet brak waren en toen probeerde ik eens zonder VPN maar met de DNS servers van Google, maar opnieuw werkte het niet.
Het ziet er dus naar uit dat ik vanaf nu permanent mijn VPN zal moeten laten aanstaan tot Scarlet met een oplossing komt..
Het internet van Scarlet is al een paar dagen ZWAAR ruk. Het rare is dat als ik op een bepaalde site niet kan, ik er wél op kan als ik mijn VPN (Private Internet Access) aanzet. Daarom dacht ik dat misschien de DNS servers van Scarlet brak waren en toen probeerde ik eens zonder VPN maar met de DNS servers van Google, maar opnieuw werkte het niet.
Het ziet er dus naar uit dat ik vanaf nu permanent mijn VPN zal moeten laten aanstaan tot Scarlet met een oplossing komt..
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
SSL handshakes die timeouts geven en websites die soms wel/soms niet laden klinkt als een mogelijk MTU probleem. Iemand met een MikroTik al eens geprobeerd de MTU te forceren naar bvb 1400 bytes?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
- Locatie: zwijndrecht
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Al heb ik edpnet heb ik wel al jaren eigenlijk issues met een TLS connectie te leggen naar wikia.nocookie.net. Die initiele connecties duren altijd meer dan een minuut (tot het timeout natuurlijk), om daarna gewoon deftig te werken.Petervanakelyen schreef:SSL handshakes die timeouts geven en websites die soms wel/soms niet laden klinkt als een mogelijk MTU probleem.
Al lijkt dit in mijn geval gewoon eigenlijk aan IPv6 te liggen, aangezien ik het ook toen ik nog op dommel via HE.net een IPv6 adres had? Al heb ik dit probleem niet als ik bij vrienden op een LAN zit welke bijvoorbeeld telenet hebben.
Als ik test met cURL in een terminal is de connectie over IPv4 wel instant, over v6 is de initiele TLS handshake enorm lang, met de genoemde timeout zelfs eigenlijk.
Ik moet eens een packetdump doen anders denk ik om te kijken of het inderdaad een MTU probleem is, al denk ik niet dat het zo snel zichtbaar gaat zijn... Je kan wel eens gelijk hebben echter.
Er waren indertijd meerdere sites die issues gaven met een MTU lager dan 1500, waardoor er in PF e.d. ook speciale filter flags waren geimplementeerd welke dat probeerden tegen te gaan.
Hetzelfde probleem, maar eigenlijk nog groter (op meer sites) gebeurt als ik via een ipsec tunnel werk welke op m'n mikrotik RB thuis draait. Dan duurt sites als imgur e.d. laden ook enorm lang door de inderdaad hangende TLS handshake.
Maar dus inderdaad, het verlagen van de MTU is iets wat ik eens kan proberen als ik nog eens ergens op een LAN oid zit en verbind met thuis.
Voor zover deze (slightly) offtopic post .
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Ook hier was het dikke miserie,het internet heeft verschillende keren plat gelegen,telkens ongeveer 5a 10 min,en daarna was het weer weg,een keer was ook het singnaal v/d tv weg,dan zeker een half uur.
Ik had gedacht vorig weekend eens op mijn gemak wat te kunnen gamen,maar ik werd steeds uit de groep gezet,wegens geen internet.
Ik had gedacht vorig weekend eens op mijn gemak wat te kunnen gamen,maar ik werd steeds uit de groep gezet,wegens geen internet.
-
- Pro Member
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 16 keer
Storing lijkt me ondertussen opgelost.
Wat me nog het meest stoorde was het gebrek aan info op de scarlet-website... Niets te vinden. Ze zijn dan wel budgetprovider maar een kort bericht op de homepage is toch een minimum.
Heb ze een mail gestuurd met bovenstaande opmerking en vraag voor compensatie. Je weet maar nooit.
Wat me nog het meest stoorde was het gebrek aan info op de scarlet-website... Niets te vinden. Ze zijn dan wel budgetprovider maar een kort bericht op de homepage is toch een minimum.
Heb ze een mail gestuurd met bovenstaande opmerking en vraag voor compensatie. Je weet maar nooit.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Ben hiermee volledig akoord,een bericht op de Scarlet website,kan toch niet zo moeilijk zijn,een beetje gemakszuchtig,vind ik.
https://allestoringen.be/storing/scarlet/
Men kan echt wel zeggen dat volledig Vlaanderen,en stukken van Brussel zeker getroffen geweest zijn,een redelijk algemene storing.
https://allestoringen.be/storing/scarlet/
Men kan echt wel zeggen dat volledig Vlaanderen,en stukken van Brussel zeker getroffen geweest zijn,een redelijk algemene storing.
-
- Plus Member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:37
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 2 keer
Wat krijgen jullie als jullie een tracert doen naar bvb. http://www.google.be?
Ik krijg nog steeds volgende scenario:
Dat is toch niet normaal? Als ik via VPN werk, dan is die eerste ook gewoon 10MS en de 3de komt er dan wel door.
Volgens mij is het probleem nog steeds niet opgelost.
Ik krijg nog steeds volgende scenario:
Dat is toch niet normaal? Als ik via VPN werk, dan is die eerste ook gewoon 10MS en de 3de komt er dan wel door.
Volgens mij is het probleem nog steeds niet opgelost.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Verschillende gebruikers klagen over wegvallende wifi (oa niet kunnen printen op de netwerkprinter).fluppie schreef:https://allestoringen.be/storing/scarlet/
Men kan echt wel zeggen dat volledig Vlaanderen,en stukken van Brussel zeker getroffen geweest zijn,een redelijk algemene storing.
Hoe kan een probleem bij Scarlet iemand lokaal netwerk storen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Code: Selecteer alles
Tracing route to www.google.be [216.58.213.131]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 29 ms 79 ms 130 ms ip-213-49-9-1.dsl.scarlet.be [213.49.9.1]
3 10 ms 10 ms 10 ms 110.244-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be [91.183.244.110]
4 * 10 ms 10 ms lag-14-1000.ibrmar3.isp.belgacom.be [91.183.246.178]
5 17 ms 21 ms 17 ms 72.14.212.86
6 18 ms 19 ms 18 ms 108.170.245.1
7 17 ms 17 ms 17 ms 66.249.94.105
8 17 ms 17 ms 17 ms par21s03-in-f131.1e100.net [216.58.213.131]
Trace complete.
- TanknaT
- Pro Member
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 42 keer
Software update Bbox3 die niet goed is?philippe_d schreef: Verschillende gebruikers klagen over wegvallende wifi (oa niet kunnen printen op de netwerkprinter).
Hoe kan een probleem bij Scarlet iemand lokaal netwerk storen?
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing