Cable Cutters op Xbox?

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 10 keer
Provider

Hi,

ik ben van plan om Telenet kabel (eindelijk) buiten te zwieren, net zoals zovelen :angel:
Omdat ik af en toe uiteraard nog wel is "iets" live zal kijken wil ik wel gebruik maken van livestreams.
De beste/gemakkelijkste weg lijkt me om een Chromecast toestel aan te schaffen, maar vooraleer ik geld uit geef wou ik toch ook is onderzoeken hoe ver ik geraak met mijn Xbox One die ik al heb.

-Edge Browser: zowel Stievie als Yelo geven problemen met het afspelen van livestreams. In het beste geval werkt de video maar dan weer zonder audio. Moest iemand hier een oplossing voor hebben hoor ik het graag?
-Kodi: Kodi werkt prima met VRT Nu maar ik mis vooral Retrospect. Ik kan deze add on installeren en bijvoorbeeld mijn username ingeven voor Stievie maar als ik mijn paswoord wil ingeven krijg ik een error vooraleer ik begin te typen. De Yelo add on werkt wel, maar als ik mijn Telenet TV abo op zeg zal Yelo ook niet meer werken. Hebben jullie hetzelfde probleem met Retrospect op Xbox (geen problemen op Android btw).
- SBS: Er bestaan nog geen oplossingen (buiten Yelo) voor Vier/VIJF/ZES ?

Andere nuttige tools voor Xbox?
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer
Provider

Een dvb-c dongle voor je weet maar nooit

Myiptv player of iets dergelijk
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer
Provider

Ik zal dit weekend eens enkele zaken uitproberen. Heb hier ook een Xbox One staan. Wel Proximustv hier + geen kodi. Er is overigens een digitale ontvanger voor Xbox beschikbaar voor als je nog free to air kanalen wil ontvangen.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer
Provider

-etienne- schreef:-Kodi: Kodi werkt prima met VRT Nu maar ik mis vooral Retrospect. Ik kan deze add on installeren en bijvoorbeeld mijn username ingeven voor Stievie maar als ik mijn paswoord wil ingeven krijg ik een error vooraleer ik begin te typen.
Geef die foutmelding eens door aan de ontwikkelaar, dan kan dit opgelost worden.
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 10 keer
Provider

Thanks allen, nuttige feedback.

- Raf1: goed idee, feedback zonet verzonden via Facebook. Of bestaan er betere kanalen voor?
- MClaes: Ik ben benieuwd hoe ver jij geraakt! "Free to air" stelt toch niets meer voor sinds VRT geen DVBT meer uitzendt, of mis ik iets?
- 9livesuni: Myiptv kende ik nog niet, maar moet je dan alle streams manueel gaan koppelen? Dan is Kodi + add ons wel al direct een grote stap vooruit. Of again: mis ik iets? :oops:
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer
Provider

-etienne- schreef:- Raf1: goed idee, feedback zonet verzonden via Facebook. Of bestaan er betere kanalen voor?
De ontwikkelaar zal allicht het liefst hebben dat je een Kodi-logbestand of gedetailleerde beschrijving van de fout doorgeeft via Github https://github.com/retrospect-addon/plu ... ect/issues
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer
Provider

Geen idee, ik kijk eigenlijk geen tv. Maar je kan er dan ook een schotel aan hangen eventueel.
Vier, vijf en zes werken alleszins zonder probleem, herbekijken dan toch, weet niet of zij live uitzenden.
Vrt.nu werkt herbekijken en live.
ProximusTv site werkt niet om af te spelen.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer
Provider

Ge zult alleszins toch een decoder moeten aansluiten want de tuner is enkel t, t2 en c

Etienne , ik ken geen van beiden. Kodi noch my. Je zal zelf moeten ontdekken welke voor jou het meest aangenaam werken is. Ik baseer me enkel op een google search en youtubefilmpjes.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”