Door een verandering van internet gebruik over de laatste maanden denk ik eraan om over te stappen van telenet naar proximus.
Huidige situatie:
Telenet whoppa met aangekocht digicorder in nov2017 + playsports + speedboost = +-108euro/maand
Opties:
A) Opzegging speedboost en whoppa behouden + playsports = +-93euro/maand (200/20mbit)
B) "Upgrade" naar wigo home + playsports = +-104euro/maand (300/20mbit) (mijn gekochte digicorder kan dan de vuilnisbelt op, weinig zin in dus)
C) Overschakelen naar proximus familus + proximus sports = 84euro/maand (100/15mbit)
Uit princiepe heb ik nog weinig zin om bij telenet te blijven omdat men probeerd een gehuurde digicorder door de strot te duwen die ik helemaal niet nodig heb, en anders moet ik maar op een verouderd product blijven. Klantvriendelijkheid een dikke nul dus.

Snelheid maakt me toch nietveel meer uit, dus 100/15mbit moet zeker voldoende zijn. Ik heb vroeger een edpnet vdsl backup lijn gehad en die syncte aan 100/30mbit dus dat lijkt me ook geen probleem te zijn. (attainable van ongeveer 130/37 toen).
Nog enkele vraagjes over proximus:
1) Is het nog altijd zo dat wanneer je tv kijkt dit van je download snelheid vanaf gaat?
2) Heeft proximus een soort van triing alternatief?
3) Hoe is de beeldkwaliteit van proximus tv in vergelijking met telenet?
Ik had eens ergens gelezen dat je kan aangeven dat je nog 18maanden toegang wil tot je email address van je vorige provider, iemand meer info over hoe dit juist in zijn werk gaat bij telenet? Ik gebruik al wel een jaar of 2 een eigen domain voor emails maar je weet maar nooit.
Alvast bedankt