DLM vraagje

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
robokat
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 aug 2017, 21:55
Bedankt: 7 keer

In het verleden had ik altijd een 100/30 profiel. Een tijdje geleden kreeg ik voortdurend errors en disconnects en werd ik tijdens het troubleshooten op een 70/30 gezet. Uiteindelijk bleek de kabel in de straat defect en werd deze vervangen.

We zijn nu een 40-tal dagen verder. DLM is active; Volgens mijn Fritzbox is downstream attainable 151.000 en SNR 29, zero errors. Prima lijn, dus zou je denken dat na 40 dagen ik minstens op 85/30 zou beland zijn, maar geen verandering.

De EDP helpdesk stelt nu voor om mijn upstream te verlagen van 30 naar 20 of zelfs 15 omdat de upstream (attainable 31000 SNR 6) de verhoging van de downstream in de weg zou staan?!?

Ik vind dat eerlijk gezegd nogal een vreemd verhaal en voor ik mijn upstream opoffer zou ik graag wat feedback krijgen of dit zinvol is.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

6 SNR op je upstream is wel een beetje het randje, dus ik kan de helpdesk wel een beetje volgen in het verhaal dat ze je snelheid willen verlagen.
Echter is het nogal raar dat je al 30 krijgt als je maar zo weinig overschot hebt? Zone 1 profiel hoogstwaarschijnlijk aangezien de 151 attainable op download.

Je zou kunnen proberen eens de kabel naar je FB te vervangen, of de kabels naar de NTP na te kijken op corrosie, want 30 up is inderdaad echt "kantje boortje" voor je momenteel als ik het zo lees.

Echter is de mantre "meten is weten" dus je zou eens wat screenshots van de spectrum met min/max en de algehele DSL stats pagina.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”