Ik heb een nieuwe bbox 3V+ gekregen omdat het internet dikwijls uitviel.
Er werd door de helpdesk van Scarlet (Trio) beweerd dat de voeding stuk is.
Nu wilde ik de oude bbox 3V+ op de bovenverdieping als accesspoint instellen, omdat ik op de slaapkamers van de kinderen een zwak wifi signaal heb.
Nu lees ik hier op dit forum dat je op de nieuwe bbox 3V+ niets moet veranderen.
Als je deze aansluit op het dsl-signaal (2 draadjes, blauwe kabel) dan worden de gegevens op deze gepushed.
Als ik als user inlog op deze bbox dan zie ik dat de decoder een vast ip-adres (192.168.1.64) krijgt.
Op de oude bbox 3V+ zegt men hier dat de dhcp OFF moet en daarbij een vast ip-adres moet krijgen bvb 192.168.1.200.
Dit kan na een reset ingesteld worden.
Ik verbind een netwerkkabel van de nieuwe (gele poort) naar de oude (gele poort) en hoera het wifi-signaal geraakt nu ook tot in de slaapkamers. We hebben nu wel 4 wifi signalen (2,45 GHz oud en nieuw en 5,0 GHz oud en nieuw). Maar ieder toestel, gsm of computer, neemt het beste signaal.
Ik kan zelfs de 3 gele uitgangen van de oude modem ook nog als LAN gebruiken.
De oude bbox fungeert dan ook als een soort switch.
Maar nu komt het.
Als ik de decoder wil aanzetten (de spanning zet ik ieder avond voor het slapen gaan af), zegt de tv dat er geen kabelverbinding is.
Dat wordt opgelost door de verbinding tussen oude en nieuw modem een paar seconden uit te trekken.
En vervolgens start de modem op.
Hetzelfde met een computer die op de gele lan poort van de nieuwe of de oude bbox hangt.
De eerste keer is er wel internetverbinding op de computer, maar na een tweede opstart niet meer.
Even de verbinding tussen oude en nieuwe bbox uittrekken en terug insteken, geeft de PC internet.
Op de oude bbox staat de pppoe af.
Hoe kan ik de oude bbox blijven gebruiken, zonder telkens de verbinding te moeten verbreken.
Het lijkt alsof de oude bbox de nieuw bbox dwars zit.
Groeten,
stw
Probleem bij het gebruik van de oude BBox 3V+ als accesspoint
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Dit klinkt vrij resoluut als de DHCP dat nog altijd draait.
Alsook draaien die BBox'en verschillende VLAN's, misschien dat daar ook wat issues veroorzaakt worden.
Best kan je gewoon een random goedkope(-"ish") router nemen om als AP te dienen dan een oude BBox, tenzij je eigenlijk weet waar je mee bezig bent.
Alsook draaien die BBox'en verschillende VLAN's, misschien dat daar ook wat issues veroorzaakt worden.
Best kan je gewoon een random goedkope(-"ish") router nemen om als AP te dienen dan een oude BBox, tenzij je eigenlijk weet waar je mee bezig bent.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Daar lijkt het inderdaad op. Zoals GuntherDW schreef, klinkt dit alsof de DHCP op de oude Box nog draait ...Stw schreef:Het lijkt alsof de oude bbox de nieuw bbox dwars zit.
En heb je dat correct gedaan?Stw schreef:Op de oude bbox 3V+ zegt men hier dat de dhcp OFF moet en daarbij een vast ip-adres moet krijgen bvb 192.168.1.200.
Dit kan na een reset ingesteld worden.
Met andere woorden: als beide B-boxen met elkaar verbonden zijn, op welk IP adres kan je de web-interface van de oude Bbox 3V+ bereiken?
Ben je er zeker van dat je het LAN adres van de oude Bbox 3V+ hebt gewijzigd?
Je zou ook alle 4 de wifi signalen dezelfde naam kunnen geven: één groot netwerk ...Stw schreef:We hebben nu wel 4 wifi signalen (2,45 GHz oud en nieuw en 5,0 GHz oud en nieuw). Maar ieder toestel, gsm of computer, neemt het beste signaal.
Jouw decoder krijgt geen vast ip-adres, maar een dynamisch IP adres in de pool 192.168.1.64 tot .99.127Stw schreef:Als ik als user inlog op deze bbox dan zie ik dat de decoder een vast ip-adres (192.168.1.64) krijgt.
Laatst gewijzigd door philippe_d 10 sep 2019, 10:15, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: correctie
Reden: correctie
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Als ik met een laptop en een netwerkkabel op de oude via internet 192.168.1.200 verbinding maak, krijg ik het inlogscherm van de oude bbox en staat de dhcp op off. Kan ik op een ander manier dan via het bbox scherm zien of de dhcp werkelijk uit staat?GuntherDW schreef:Dit klinkt vrij resoluut als de DHCP dat nog altijd draait.
Daar was ik ook al naar op zoek.GuntherDW schreef:Best kan je gewoon een random goedkope(-"ish") router nemen om als AP te dienen dan een oude BBox, tenzij je eigenlijk weet waar je mee bezig bent.
Een accesspoint met nog een paar netwerkpoorten.
Zou de Netgear WAC104 achter de nieuwe bbox 3V+ werken?
-
- Moderator
Hiermee heb je heel waarschijnlijk de DHCP uitgezet op het LAN gedeelte van de B-box3v+Stw schreef:Als ik met een laptop en een netwerkkabel op de oude via internet 192.168.1.200 verbinding maak, krijg ik het inlogscherm van de oude bbox en staat de dhcp op off. Kan ik op een ander manier dan via het bbox scherm zien of de dhcp werkelijk uit staat?
- - jouw netwerkapparaten krijgen allemaal een correct IP adres van de nieuwe b-box
- je kan de oude b-box bereiken op zijn nieuw IP adres
Misschien is er wel ergens een mogelijkheid om in het IPTV gedeelte (van de oude b-box) dit uit te zetten ?
De oude b-box mag geen IP pool meer uitgeven aan de decoders...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Moderator
Dat zou waarschijnlijk de oplossing kunnen zijn voor het probleem van de TS.
Ik heb de "IPv4 TV Pool Start" en "IPv4 TV Pool End" gewist en opgeslagen.jackho schreef:Ik kan mijn "IPv4 TV Pool Start" en "IPv4 TV Pool End" wissen op mijn b-box3V+ .
De modem gaf wel een foutmelding maar ging door.
Nu nergens meer internet, ook de decoder start niet op.
Die oude modem moet iets uitsteken wat het daglicht niet ziet.
Misschien toch maar een AP kopen.
Wat bedoel je met TS?philippe_d schreef: probleem van de TS
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Bij mij werkt de decoder verder alleen als ik een reset op de decoder uitvoer dan geeft hij een foutmelding dat er geen verbinding mogelijk is.
Maar geen probleem met het internetten.
Mijn opstelling is dus enkel een B-Box3V+ verbonden met een netwerkkabel aan de decoder de rest werkt via wifi van de B-box zelf.
TS staat voor "Topic Starter", jij dus
PS: na een 'reset configuratie' uit te voeren op de DHCP interface pagina van de B-Box, werkt de decoder terug normaal met IP-adres 192.168.1.64.
Maar geen probleem met het internetten.
Mijn opstelling is dus enkel een B-Box3V+ verbonden met een netwerkkabel aan de decoder de rest werkt via wifi van de B-box zelf.
TS staat voor "Topic Starter", jij dus

PS: na een 'reset configuratie' uit te voeren op de DHCP interface pagina van de B-Box, werkt de decoder terug normaal met IP-adres 192.168.1.64.
Ik zet de tv, de decoder en een versterker iedere avond volledig uit.jackho schreef:Bij mij werkt de decoder verder alleen als ik een reset op de decoder uitvoer dan geeft hij een foutmelding dat er geen verbinding mogelijk is.
Dan zou ik dit alles steeds op standby moeten laten staan.
Dan blijft alles inderdaad werken.
Wat als ik nu een "netgear WAC 104" koop en als AP aansluit in de plaats van de oude bbox, gaat de decoder dan datzelfde probleem geven?
De Netgear WAC 104 op Coolblue gekocht voor 75 euro.
LAN kabel van de nieuwe BBox 3V+ (LAN1) naar de Netgear (LAN4) aangesloten.
Nummer maakt niet uit.
De voeding aan en de Netgear installeert zich zelf als Accesspoint.
Nu overal Wifi en 3 extra LAN-aansluitingen boven.
Geen problemen meer met de decoder.
Op de Netgear de Wifi wel gewijzigd naar de Wifi-naam en -beveiliging van de bbox.
Nu zijn er 4 wifi's op verschillende kanalen.
Met Scarlet 48 Mbps download en 4 Mbps upload op alle wifi's en LAN's.
Ik zit op 500 meter van de glasvezel.
LAN kabel van de nieuwe BBox 3V+ (LAN1) naar de Netgear (LAN4) aangesloten.
Nummer maakt niet uit.
De voeding aan en de Netgear installeert zich zelf als Accesspoint.
Nu overal Wifi en 3 extra LAN-aansluitingen boven.
Geen problemen meer met de decoder.
Op de Netgear de Wifi wel gewijzigd naar de Wifi-naam en -beveiliging van de bbox.
Nu zijn er 4 wifi's op verschillende kanalen.
Met Scarlet 48 Mbps download en 4 Mbps upload op alle wifi's en LAN's.
Ik zit op 500 meter van de glasvezel.