Philips hue motion sensor

Plaats reactie
ddeconinck
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2019, 08:53

Hallo,

Ik gebruik thuis HomeKit. Ik had nog niets van Philips Hue, maar wilde graag met behulp van de outdoor motion sensor mijn lichten aan en uit laten gaan. Zo heb ik nu 3 sensoren en een Philips Hue bridge aangeschaft, (prijzig, maar ja een diy oplossing met arduino en RPI daar heb ik geen tijd voor :lol: ) De brigde heb ik gelinkt in de Hue app en ook aan HomeKit. Sensoren heb ik niet via de app kunnen instellen, maar die kwamen vreemd genoeg vanzelf in de Home app. In de Hue app kan ik nergens geraken, men verwacht dat ik een hue-lamp toevoeg. De klantendienst vertelde me dat ik ze niet kon gebruiken, omdat ik daarvoor lampen van Philips moet hebben. Dit is onzin, de sensor werkt al en meldt beweging en doet lichten aan en uit gaan... :-D Ik zit dan nu met het probleem dat ik wat instellingen (vb. gevoeligheid) wilde veranderen van de sensor (is dit zelfs mogelijk?). Hier zit mijn probleem dan dat ik niet voorbij dat scherm kom om lampen toe te voegen. Iemand een idee/ervaring?

Alvast bedankt voor de reacties!
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Waarom geen Elgato Eve Home Motion sensor? Die gebruik ik thuis in m’n HomeKit opstelling en die werken perfect.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Ja, je kan gevoeligheid en ook bepaalde instellingen inzake daglicht configureren in de Hue app.

Kan je geen Hue lamp op de kop tikken op een tweedehands-site?
Plaats reactie

Terug naar “Home automation en domotica”