Aanhoudend probleem met Proximus Pay&Go

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer
Provider

Context:
Gsm nummer was actief via professionele abonnement.
Dit overgedragen naar privé. Pay&Go.
Identiteitskaart laten inlezen bij Proximus shop.
Eerste betaling gedaan (privé).

Probleem:
Herladen lukt, maar kan krediet niet omzetten naar data.
Foutmelding via MyProximus app:
Your phone number is linked to a professional account. You are not allowed to manage options for your number.

Wat heb ik zelf geprobeerd:
- app opnieuw installeren
- uitloggen en inloggen in app
- identiteitskaart opnieuw laten inlezen in Proximus shop
- gebeld naar Proximus (die me doorverwijzen naar een shop)
- Facebook chat, waar zij een incident hebben laten aanmaken (ik heb IM nummer)


Iemand nog ideeën? Is een probleem sinds begin juni..
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer
Provider

Heb je het probleem al aangekaart op het Proximus Forum?
Meestal had ik daar een goed en relatief snel resultaat door één van hun medewerkers.

Ik hoop dat je nummer geen deel uitmaakt van een nummerreeks toegekend aan je (ex) firma, dat zou een probleem kunnen veroorzaken.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer
Provider

Info:
Tijdens het weekend kan je wel bellen naar Proximus support 080022800O, op hun forum is er niemand van Proximus aanwezig tijdens het weekend.
M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 679
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer
Provider

en lukt de omzetting ook niet met onderstaande codes:
https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... -data.html
bv.
3 GB voor €12: vorm #151*1# met uw Pay&Go-gsm en druk op de beltoets.

ik vrees dat u zult moeten wachten op de oplossing van IT voor het betrokken IM-ticket (info nr/klant database corrupt?)
mocht de oplossing van het IM ticket te lang aanslepen de ombudsman telecom inschakelen misschien?
een eventuele overdracht naar een andere operator kan misschien ook een oplossing bieden, maar u verliest normaal uw belkrediet
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer
Provider

Ondertussen €15 krediet terug gekregen. Account opnieuw aangemaakt (ze hadden mijn account gewoon verwijderd...) en nu lijkt de foutboodschap weg te zijn!

8)
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer
Provider

Uw nummer stond vermoedelijk nog gelinkt als myproximus gebruikers account op het klantennummer van uw ex werkgever.

Aangezien een gsm nummer of email adres enkel voor één myproximus account gebruikt kan worden, moest eerst de oude account verwijderd worden waardoor het nummer/email adres terug vrijkwamen en je je opnieuw kan registreren.
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer
Provider

Een process dat niet gekend is door heel wat Proximus medewerkers dan.
Ook ergens raar: account bestond reeds privé. Is dan gebruikt als professioneel account. Terug gaan naar privé blijkt dan ineens geen evidentie meer.

Goed dat mijn tevredenheid ‘groter’ is wat betreft hun ontvangst en snelheid, tov mijn ontevredenheid over Sir probleem.
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”