https://myinvoice.be.carrefour.eu
Ik probeer een factuur te krijgen van de SSD's die ik recent daar kocht, maar nu willen ze veel te veel weten ....
Bij de vorige stap ga ik al mijn bedrijfsgegevens in, maar nu willen ze plots ook alle privé gegevens weten ....
Waarom zou ik mij akkoord moeten verklaren met al deze reglementen voor het bekomen van een simpele factuur? Volgens mij moeten ze een factuur volgens de wet geven als je zakelijk aankoopt. Probeer bij Colruyt maar eens een groot aantal van iets te kopen, je krijgt automatisch dan een factuur.
Voila: Carrefour is bij wet verplicht om een factuur te maken:
https://ondernemingsdatabank.indicator. ... 01/related
Carrefour myinvoice vraagt veel te veel gegevens
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Voornaam: moei
Achternaam: dunie
Straat: Privacystraat 100
Gemeente: 1000 Brussel
Geboortedatum: 29/02/1980
Gaan ze op de factuur de naam zetten van de persoon die het is komen afhalen?
Achternaam: dunie
Straat: Privacystraat 100
Gemeente: 1000 Brussel
Geboortedatum: 29/02/1980
Gaan ze op de factuur de naam zetten van de persoon die het is komen afhalen?
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Voila:
Beste,
In navolging van onze aankoop, wensen wij een factuur te bekomen van de aangekochte SSD's. Carrefour is bij wet verplicht deze uit te reiken.
https://ondernemingsdatabank.indicator. ... 01/related
Echter ik kan mij niet akkoord verklaren dat ik voor het bekomen van een factuur al mijn persoonsgegevens zoals geboortedatum dien in te vullen in stap 3 van de registratie op myinvoice en mij eerst akkoord moet verklaren met een berg voorwaarden, dit gaat proportioneel buiten het noodzakelijk doel om een factuur te kunnen uitschrijven:
<screenshot zoals hierboven>
Vandaar dat ik u verzoek een factuur te laten opmaken voor de PDF's in bijlage. Facturatiegegevens:
XXXX
Indien U dit niet kan, gelieve dan de email door te sturen naar een afdeling die dit wel kan.
Beste,
In navolging van onze aankoop, wensen wij een factuur te bekomen van de aangekochte SSD's. Carrefour is bij wet verplicht deze uit te reiken.
https://ondernemingsdatabank.indicator. ... 01/related
Echter ik kan mij niet akkoord verklaren dat ik voor het bekomen van een factuur al mijn persoonsgegevens zoals geboortedatum dien in te vullen in stap 3 van de registratie op myinvoice en mij eerst akkoord moet verklaren met een berg voorwaarden, dit gaat proportioneel buiten het noodzakelijk doel om een factuur te kunnen uitschrijven:
<screenshot zoals hierboven>
Vandaar dat ik u verzoek een factuur te laten opmaken voor de PDF's in bijlage. Facturatiegegevens:
XXXX
Indien U dit niet kan, gelieve dan de email door te sturen naar een afdeling die dit wel kan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Als er iets goed is aan de AVG / GDPR, dan kan je nu veel vlotter dit soort vragen stellen. Het noodzakelijk doel kennen de meeste mensen ondertussen wel.
BTW:
https://myinvoice.be.carrefour.eu/nl/te ... /myinvoice
Update:
BTW:
https://myinvoice.be.carrefour.eu/nl/te ... /myinvoice
Dus je moet eerst je geboortedatum ingeven, en dan nadien laten schrappen? Ik heb nog geen enkele leverancier gehad die de geboortedatum vraagt voor een factuur:15. Heeft de klant toch een klacht, dan kan deze contact opnemen met het onthaal in de winkel of met onze Helpdesk op het nummer 0800/9.10.11. « Ontevreden ondanks onze inspanningen ? Contacteer de onafhankelijke dienst van de Ombudsman voor de handel: http://www.ombudsmanvoordehandel.be”
11. Carrefour Belgium verwerkt uw gegevens (contactgegevens en facturatiegegevens) op basis van deze overeenkomst, als verantwoordelijke voor de verwerking, in het kader van het beheer en uitvoering van de diensten van My Invoice en dit in overeenstemming met deze voorwaarden en de privacyverklaring zoals u deze kan terugvinden op https://www2.be.carrefour.eu/nl/bescher ... de-privacy.
Uw persoonsgegevens worden bewaard voor de duur van uw My invoice account. Na beëindiging van uw My Invoice account worden uw persoonsgegevens nog maximaal 12maanden bewaard, alvorens zij definitief worden verwijderd. Niettegenstaande voorgaande, bewaart Carrefour de facturen gedurende de wettelijke bewaartermijn.
Indien de klant zijn rechten zoals uiteengezet in de privacyverklaring uitoefent, zal het schrappen van gegevens die noodzakelijk zijn voor aanmaken van facturen en/of kredietnota’s tot gevolg hebben dat de klant niet langer gebruik kan maken van deze mogelijkheid via My Invoice. Het schrappen van bepaalde gegevens doet geen afbreuk aan de wettelijkheid van de reeds door Carrefour Belgium opgestelde facturen en /of kredietnota’s. Deze facturen en/of kredietnota’s zullen in het kader van de wettelijke verplichtingen van Carrefour niet geschrapt worden.
Update:
XXXX (Carrefour)
8 jul. 19:11 CEST
Beste mijnheer XXXXX,
Wij hebben uw vraag naar de aanmaak van een factuur goed ontvangen.
Helaas kunnen wij zonder deze gegevens geen factuur aanmaken. Weet dat deze gegevens vertrouwelijk blijven en enkel gebruikt worden voor de aanmaak van dit factuur.
In de hoop u hiermee van dienst geweest te zijn, wensen wij u een fijne avond verder.
Met vriendelijke groeten,
XXXXX
Klantendienst
Carrefour Belgium
-
- Elite Poster
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Ik kan alle gevraagde gegevens wel nog begrijpen:
Naam van contactpersoon, adresgegevens van bedrijf, taal van contactpersoon.
Enige die er mijns inziens teveel aan is, is de geboortedatum.
Keep us posted, ben wel benieuwd of ze gaan plooien hiervoor.
Naam van contactpersoon, adresgegevens van bedrijf, taal van contactpersoon.
Enige die er mijns inziens teveel aan is, is de geboortedatum.
Keep us posted, ben wel benieuwd of ze gaan plooien hiervoor.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
- Bedankt: 91 keer
Stel de vraag eens aan de DPO i.p.v. aan de klantendienst. Kans is groot dat ze dan wel wakker schieten.
Ik had het een tijdje eens gewaagd om op een wettelijk verplicht formulier voor de bank "Geboorteplaats, BE" te schrijven i.p.v. "Geboorteplaats, België". Volgens de klantendienst was het formulier niet geldig, maar na een dreigende antwoordmail en overleg met hun interne juridische dienst werd de klantendienst gewoon teruggefloten.
Ik had het een tijdje eens gewaagd om op een wettelijk verplicht formulier voor de bank "Geboorteplaats, BE" te schrijven i.p.v. "Geboorteplaats, België". Volgens de klantendienst was het formulier niet geldig, maar na een dreigende antwoordmail en overleg met hun interne juridische dienst werd de klantendienst gewoon teruggefloten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Klantendienst weigert om een factuur aan te maken, moet via dienen privacy schendende zever waar ze geen zaken mee hebben.
Maar dan het beste, op deze URL waar je een factuur kan aanmaken
https://myinvoice.be.carrefour.eu/nl/invoice/add
staat dit als referentie:
de layout van mijn ticket is totaal anders
Maar dan het beste, op deze URL waar je een factuur kan aanmaken
https://myinvoice.be.carrefour.eu/nl/invoice/add
staat dit als referentie:
de layout van mijn ticket is totaal anders
-
- Elite Poster
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
- Locatie: Attenhoven (Landen)
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 65 keer
Geen professionele aankopen meer doen in Carrefour...
Te begrijpen info? ze hebben totaal geen affaire met wie er voor bedrijf iets komen afhalen is. De simpelste oplossing is foute info geven.
Kan je ze eigenlijk nog terug geven? Dat werkt meestal wel als ze aan de kassa moeilijk doen maar enkel nog maar gedaan tijdens de aankoop zelf.
Ook onthaal (als het druk is) en facebook geven helaas ook beter resultaat dan het in alle stilte uitvechten...
Te begrijpen info? ze hebben totaal geen affaire met wie er voor bedrijf iets komen afhalen is. De simpelste oplossing is foute info geven.
Kan je ze eigenlijk nog terug geven? Dat werkt meestal wel als ze aan de kassa moeilijk doen maar enkel nog maar gedaan tijdens de aankoop zelf.
Ook onthaal (als het druk is) en facebook geven helaas ook beter resultaat dan het in alle stilte uitvechten...