Telenet downloadspeed<->JITTER

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Johan_on
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2019, 18:51

Goede avond,
Ik merk op dat mijn telenet verbinding niet echt stabiel is.
Bij de speedtest kwam ik amper aan 26.1Mbps en een jitter van 121ms.
De jitter is zowat het 40-voudige van wat het zou moeten zijn en vermoedelijk ook de oorzaak van de lage downloadspeed.
Op een andere locatie heb ik met het zelfde abonnements type +80MBps download en een jitter van 3.
Telenet heeft hier de afgelopen week (weken) werken gedaan voor hun supersnel internet, maar nu merk ik het omgekeerde effect.
Kan dit aan de modem liggen of moet ik toch naar het CATV netwerk kijken dat de oorzaak is?

Mijn broer iets verder in de straat (wel op een andere node) heeft al jarenlang problemen met het internet en de analoge tv kwaliteit is ook erbarmelijk.
(het net is ook niet dicht, duidelijk egress meetbaar)

Iemand een suggestie (behalve overstappen naar adsl/vdsl)
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

hallo,

plak hier eens een speedtest :)
na de werken hier ook problemen gehad en heb nadien de modem-NIU 2 min uitgetrokken en dan weer in en sindsdien geen problemen meer.
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

At TS,
Je broer moet zijn binnenbekabeling nazien. eenmaal zeker dat er niets mis is met zijn bekabeling kan een technieker kostenloos tussenkomen om het na te zien op de straatkant.

Jij kan je modem best eens een reset geven, een test doen met een kabel op de modem zonder andere apparaten
en daarna hetzelfde doen als je broer als het niet in orde komt.
Johan_on
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2019, 18:51

het is geen binnenbekabelingsprobleem daar ben ik al zeker van.
er is een fundamenteel probleem op het net, de C/N is ondermaats, het is ook op een eindtak van het net..
het niveau van het DS signaal ligt binnen de norm ( rond de 0dbuV)
bijkomend jitter soms tot 566ms (deze avond) hallucinant. ( en die gaat echt van 1 naar 566ms)
Het net straalt serieus uit (egress op 145MHz)
als de waait is het nog erger (ja het is een bovengronds net in beheer Infrax (Havi TV)

indrukwekkende lijst van problemen dus.

HALLO Mechelen ! denk dat het herfelingen04 node is...
h0us3cat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 apr 2011, 21:39
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Modbreak:
geen fullquotes uit vorige post a.u.b
Johan_on schreef:het is geen binnenbekabelingsprobleem daar ben ik al zeker van.
er is een fundamenteel probleem op het net, de C/N is ondermaats, het is ook op een eindtak van het net..
het niveau van het DS signaal ligt binnen de norm ( rond de 0dbuV)
bijkomend jitter soms tot 566ms (deze avond) hallucinant. ( en die gaat echt van 1 naar 566ms)
Het net straalt serieus uit (egress op 145MHz)
als de waait is het nog erger (ja het is een bovengronds net in beheer Infrax (Havi TV)

indrukwekkende lijst van problemen dus.

HALLO Mechelen ! denk dat het herfelingen04 node is...
Mechelen leest hier zelden of niet. Contacteer hun via een officiele weg ipv. hier.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”