Ik heb recent hier twee RB260GS switches gekocht, samen met een RB260GSP PoE switch om ze te poweren.
Alle toestellen runnen op swOS.
Recent heb ik een probleem ontdekt.
Ik wou de PoE switch gebruiken in een demo, dus maakte ik een backup van de settings en deed ik dan een "reset config" via de UI.
Toen hij terug online kwam, zag zijn interface eruit als een gewone 260GS, dus geen *enkele* optie ivm PoE was nog aanwezig.
Gelukkig kwam alles terug bij een restore, maar dit gaf me wel een serieus probleem.
Heeft iemand een idee wat er gebeurd is?
Het lijkt me alsof er ergens in de config een PoE flag afgezet is die niet in de GUI terug te vinden is.
Hoe kan ik dit fixen, zodat ik in de toekomst een reset kan uitvoeren zonder de PoE functie permanent kwijt te geraken?
Mikrotik reset to default issue
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Niemand van de Mikrotik gebruikers die een idee heeft hoe dit komt?
Ik vind nergens een referentie hiernaar via google.
Ook het openen van de config save leidt spijtig genoeg niet direct naar een duidelijke oplossing; de gesavede variabelen hebben te weinig info om te weten wat wat is.
Ook de documentatie is wat verwarrend:
De officiele wiki zegt heel duidelijk op het einde van de documentatie van de RB260GS(P) dat een software upgrade via commands (dus CLI) mogelijk is, maar een korte zoektocht via google stelt dat er geen command line op swOS beschikbaar is (telnet noch ssh).
Ik vind nergens een referentie hiernaar via google.
Ook het openen van de config save leidt spijtig genoeg niet direct naar een duidelijke oplossing; de gesavede variabelen hebben te weinig info om te weten wat wat is.
Ook de documentatie is wat verwarrend:
De officiele wiki zegt heel duidelijk op het einde van de documentatie van de RB260GS(P) dat een software upgrade via commands (dus CLI) mogelijk is, maar een korte zoektocht via google stelt dat er geen command line op swOS beschikbaar is (telnet noch ssh).