butskristof schreef:Wat ik hier wel al enkele keren naar boven heb zien komen is een wiki. Kan volgens mij wel een goed idee zijn aangezien er toch regelmatig dezelfde vragen terugkomen en het handiger zou zijn om bepaalde dingen op te zoeken.
Ik heb daar al ns een paar keer over gezaagd.
Zoeken op fora is toch echt wel last decade, en dan heb je nog niet eens garantie dat die post die je gevonden hebt nog geldig is.
Een goeie wiki software waarin een aantal klassieke topics in opgelijst worden zou handig zijn.
Dat gaat dan van "hoe zet ik mijn geografisch nr over op SIP en kan ik nog noodnummers bellen", tot dingen als "welke providers leveren nog modem-only toestellen af (of routers met passthrough) en hoe kan je die vastkrijgen" (dat laatste als vb van een onderwerp dat snel veroudert qua informatie omdat de isps ook vaak van mening en routers veranderen).
Of het zeer eccentrieke (en bijna niet terug te vinden als je niet weet dat er hier ooit over gepost was) "kan je met een gsm zonder simkaart een noodnummer bellen" (ter info, want daar bestaat zelfs bij experts veel verkeerde info over: ja, de standaard laat dat toe, maar in Belgie kan het niet omdat nooddiensten dan geen nr hebben om terug te bellen).
Ik zou het wel niet als *primary* source gebruiken; maw geen directe wiki edits door jan en alleman, maar wel aggregatie van data die hier over de jaren in het forum gepost wordt
Verder blijft dit forum nogal moeilijk om via smartphone te raadplegen, niet ontypisch aan forum software (veel te weinig screen real estate op een smartphone om fatsoenlijk te werken).
Waardoor ook ik niet supervaak meer passeer hier; ik moet al ns via mijn tablet binnen piepen en dat gebeurt wat minder tegenwoordig in tijden van absolute dominantie van de smartphone
En 3rd party rommel als tapatalk gebruik ik dan liever weer niet, want wie weet wat voor data gathering die gaan doen.