Écht rondwandelen in een virtuele wereld

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Hoewel de laatste jaren er serieuze inspanningen zijn gedaan om games interactiever te maken, moest je jezelf nog steeds in het spel voortbewegen met een joystick of toetsen. In Japan echter (waar anders) vonden ze dit nogal saai. Aan de universiteit van Tsukuba zijn ze dan ook op zoek gegaan naar een manier om de beweging van je voeten te kunnen interpreteren en ontwikkelden ze de Circulafloor.

Het systeem bestaat uit vier panelen op wieltjes die samenwerken om ervoor te zorgen dat de wandelaar steeds grond onder de voeten heeft. De beweging van je voeten wordt momenteel nog gevolgd door magneten in de schoenen te plaatsen. in combinatie met sensoren in de panelen zelf, zorgt het systeem ervoor dat vanaf je een paneel verlaat, het zich volledig automatisch zal verplaatsen om je een volgende stap te kunnen laten zetten op het virtuele pad. De panelen bewegen zich tegen de looprichting in, zodat je zoals bij een hometrainer op in de realiteit op dezelfde plaats blijft, maar in de virtuele realiteit rustig een wandelingetje maakt.

Uiteraard is deze techniek nog maar in een experimentele fase. De snelheid waarmee een mens wandelt is 1,5 m/s dus het systeem is nog voor serieus wat verbetering vatbaar, maar in dit filmpje(http://games.telenet.be/files.php?act=get&fid=943) krijg je al een goede indruk van hoe het systeem werkt.


Bron: http://games.telenet.be/index.php?act=one&nid=14690
Gast

Interessant, zal nog wel een tijdje duren vooraleer dat op de markt is.

Op die pagina moet je geregistreerd zijn, hier is een link waar dat niet hoeft:

http://intron.kz.tsukuba.ac.jp/vrlab_we ... loor_e.htm
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

leuk is al oud niews :oops: maar het blijft interessant!
maar ik sta wat twijfelachtig tegenover virtual reality, ze gaan nooit kunnen realiseren wat ze van plan zijn.

jammer want anders zou ik me wel een paar virtuele japanse meiskes nemen hopelijk raken die nie zwanger in die virtuele wereld :P
de pispaal <<
Gebruikersavatar
008
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 jun 2003, 08:03
Locatie: Ophasselt
Contacteer:

Om een virtuele baby moet ge u nie zo druk maken :lol:
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Mr.Cide schreef:jammer want anders zou ik me wel een paar virtuele japanse meiskes nemen hopelijk raken die nie zwanger in die virtuele wereld :P
008 schreef:Om een virtuele baby moet ge u nie zo druk maken :lol:

Ooit deed een jonge dame een uitspraak tegen haar chef,...ik geloof dat ik een beetje zwanger ben,...de chef begreep de wereld niet meer :roll:

Niet zó happy :-D (en...ofwel je bent zwanger of niet maar een beetje...dat kan niet eh?
Plaats reactie

Terug naar “Games”