Vandaag (07/09) in Het laatste nieuws
In één oogopslag wie is de snelste
-adsl skynet go 2,3 Mbits
-telenet 4,2 Mbits
gemiddelde downloadsnelheid (ftp) 1,83 maal vlugger
1) naar mijn weten is het 3,3 mbits
2) mmm, alles binnen de benelux zal iets vlugger gaan maar download eens van een server uit de .us of vanuit .se tis om te bleiten (ne goeie 5k/s)
misleidende reclame in krant
Misschien is die 2.3 het gemiddelde beschikbaar? Er zijn er dacht ik toch nog heel wat die ook op 1Mbit zitten wegens afstand ed?
Het is natuurlijk wel toegeven dat die 2.3 heel fel op een typfout trekt :p
Het is natuurlijk wel toegeven dat die 2.3 heel fel op een typfout trekt :p
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Ze hebben precies de cijfers van onze weekly provideroverview of "adsl vs kabel" statistieken overgenomen
Volgens onze eigen test zijn die cijfers inderdaad gangbaar... maar het is dan ook maar één test met vele testers die zeker niet allemaal in optimale omstandigheden testen. Ik haal trouwens met mijn adslverbinding op snelle lokale servers zo'n 2.7-2.8 Mbit/s.
Volgens onze eigen test zijn die cijfers inderdaad gangbaar... maar het is dan ook maar één test met vele testers die zeker niet allemaal in optimale omstandigheden testen. Ik haal trouwens met mijn adslverbinding op snelle lokale servers zo'n 2.7-2.8 Mbit/s.
NuKeM
mja reclame is misleidend he vooral omdat ze niet spreken van limieten in de reclame. En tante maria zal al gebeld hebben zodat ze met haren pc van toen ze werkte kan surfen (mja ok die gaat misschien niet over haar limiet zitten )
je mag je nooit laten leiden door reclame ga op voorhand voor en nadelen na van de verschillende isp's en kijk dan welke het beste past bij wat jij wilt.
Want een maand geleden stelde mijn vader nog voor of ik nie wou overstappen op telenet omdat het sneller was terwijl ik nog nix te klagen heb van het netwerk en services of support.
Maar het is al veel gebleken dat vermelding van een snelheid succes heeft(mijn vader als voorbeeld nemende). Net als processors van intel vb een P4 3,4GHZ Extreme klinkt al verleidelijker dan een Amd athlon xp 3000+
maar wat ze zeker niet mogen doen is voorbeeld reclame maken met woorden als "super snel" e.d.
reclame heeft niet zoveel effect op mij misschien ook omdat ik nooit tv kijk behalve het nieuws en soms man bijt hond
je mag je nooit laten leiden door reclame ga op voorhand voor en nadelen na van de verschillende isp's en kijk dan welke het beste past bij wat jij wilt.
Want een maand geleden stelde mijn vader nog voor of ik nie wou overstappen op telenet omdat het sneller was terwijl ik nog nix te klagen heb van het netwerk en services of support.
Maar het is al veel gebleken dat vermelding van een snelheid succes heeft(mijn vader als voorbeeld nemende). Net als processors van intel vb een P4 3,4GHZ Extreme klinkt al verleidelijker dan een Amd athlon xp 3000+
maar wat ze zeker niet mogen doen is voorbeeld reclame maken met woorden als "super snel" e.d.
reclame heeft niet zoveel effect op mij misschien ook omdat ik nooit tv kijk behalve het nieuws en soms man bijt hond
de pispaal <<
- foxxy girl
- Pro Member
Mr.Cide schreef:mja reclame is misleidend he...
dat wou ik ook zeggen, dat is nu eenmaal de voornaamste eigenschap van reclame.
Ik vind het ook vreemd dat Belgacom nog niet gereageerd heeft op de 2,3 Mbit voor ADSL in de Telenet publiciteit.
Vergelijkende reclame mocht bij mijn weten enkel indien er objectieve gegevens vergeleken worden en dat is hier zeker niet het geval. De officiële specificatie is immers 3,3 Mbit en op bepaalde momenten haal ik deze snelheid ook op de ADSL lijn.
Vergelijkende reclame mocht bij mijn weten enkel indien er objectieve gegevens vergeleken worden en dat is hier zeker niet het geval. De officiële specificatie is immers 3,3 Mbit en op bepaalde momenten haal ik deze snelheid ook op de ADSL lijn.
Ze gebruiken die vergelijkende reclame sinds invoering van hun expressnetproducten, dus pas een week geleden. Belgacom zal nu wel dringend bezig zijn om na te gaan wat en hoe ze dit juridisch kunnen tegenhouden.mm2 schreef:Ik vind het ook vreemd dat Belgacom nog niet gereageerd heeft op de 2,3 Mbit voor ADSL in de Telenet publiciteit.
Misschien is een beetje wachten ook wel hun strategie, want dan zal de gewraakte reclame reeds in meer media verschenen zijn, dus mocht Belgacom "winnen" dan kunnen ze een grotere schadevergoeding vragen.
Langs de andere kant kan ik me moeilijk voorstellen dat als Telenet zo duidelijk vergelijkt, ze eerst niet goed nagetrokken hebben wat er wel/mogelijk is, zonder in de miserie te komen.
Mr.Cide schreef::eek: hij haalt dus soms meer dan 3Mbit?
in alle speedtests die ik al gedaan heb, heb ik nog nooit 3000+ kbit gehad
graag wat meer uitleg met screenshot ofzo?
ISP Monitor Speedtest (13/09/2004 21:33) / Provider: Scarlet Belgium
Downstream: 3177 Kbps (397,17 KB/s)
Upstream: 299 Kbps (37,35 KB/s)
Ping: 59 ms (0% Packet Loss)
alstublieft
-
- Member
- Contacteer:
PHO schreef:Ze gebruiken die vergelijkende reclame sinds invoering van hun expressnetproducten, dus pas een week geleden. Belgacom zal nu wel dringend bezig zijn om na te gaan wat en hoe ze dit juridisch kunnen tegenhouden.mm2 schreef:Ik vind het ook vreemd dat Belgacom nog niet gereageerd heeft op de 2,3 Mbit voor ADSL in de Telenet publiciteit.
Misschien is een beetje wachten ook wel hun strategie, want dan zal de gewraakte reclame reeds in meer media verschenen zijn, dus mocht Belgacom "winnen" dan kunnen ze een grotere schadevergoeding vragen.
Langs de andere kant kan ik me moeilijk voorstellen dat als Telenet zo duidelijk vergelijkt, ze eerst niet goed nagetrokken hebben wat er wel/mogelijk is, zonder in de miserie te komen.
ze gebruiken als bevestiging resultaten van een onafhankelijk test. Belgacom kan daar niets aan doen buiten hun snelheid optrekken dat ze hoger komen met die test.
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
DiViNO schreef:Mr.Cide schreef::eek: hij haalt dus soms meer dan 3Mbit?
in alle speedtests die ik al gedaan heb, heb ik nog nooit 3000+ kbit gehad
graag wat meer uitleg met screenshot ofzo?
ISP Monitor Speedtest (13/09/2004 21:33) / Provider: Scarlet Belgium
Downstream: 3177 Kbps (397,17 KB/s)
Upstream: 299 Kbps (37,35 KB/s)
Ping: 59 ms (0% Packet Loss)
alstublieft
Heel goe Divino .. goed gelezen ... het ging hier over een Turboline ISP met als theoretische maximum 3360kbit downstream waarbij je met de overhead NOOIT over de 3000kbit kunt geraken.
Jij met je hogere theoretische waarde van 4096kbit geraakt dus uiteraard over de 3000kbit. en eigenlijk is jouw waarde dan zelfs bijlange niet spectaculair, met A2F haalde ik op goede dagen meer
Grtz,
Sasuke
Mr.Cide schreef::roll: het gaat hier over skynet (turboline)!!!
niet over scarlet!!
tip lees eerst heel de thread eer op een bericht te lezen
Staat mijne neus er nog aan
Opvliegend manneke gij, heb al meerdere posts gezien van u waar ge mensen afblaft.
Sasuke schreef:Als jij synched op 3328 heb je een probleem met je lijn, want dit is een onconventionele waarde. Deze is ofwel 3360, 1120, 2240 of 4096 ...
Sinds de upload van Scarlet naar 384kbits is gegaan synch ik al altijd op 3328kbits, daarvoor altijd 3360kbits.
Heb eigenlijk nog nooit een probleem ondervonden met die 3328kbit synch...
Is het de moeite om naar de helpdesk te bellen met dit probleem ?
- bke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 6 keer
Sasuke schreef:PS: Dan hebt ge mijn posts nog ni gezien zeker, ken daar ook wa van
Das waar! Sasuke the evil Kgeef je wel gelijk hoor, mensen moeten google leren gebruiken
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro