Kameraad met studentenkoten wenst EDPnet en zegt begin augustus Telenet op vanaf 1/10.
Verwittigd dat dit gevaarlijk kan zijn.
EDPnet kan niet wegens laswerken van +- 600 euro die proximus doorrekent.
Volgens proximus, eind augustus aangevraagd, is er geen probleem en kan alles bij hun aangesloten worden.
Begin september laat proximus weten dat laswerken noodzakelijk zijn. Lassers en installateur zullen komen 28/09.
24/09 Proximus laat weten dat de afspraak verschoven wordt naar 01/10. Eerder kan niet. Ze verzekeren dat alles dan zeker in orde komt.
01/10: vrouw van kameraad blijft een hele dag wachten op lassers en belt 4 keer naar Proximus. Wachttijden van 5 minuten tot 3 kwartier en steeds de geruststelling dat het niet abnormaal is dat die pas later komen. "Dat kan zelfs 17 u zijn dat ze nog komen."
02/10: niemand komen opdagen en studenten hebben geen internet. Reden: geen vergunning voor de laswerken. Dat wisten ze dan toch al eerder. Blijkbaar ligt de schuld bij de lassers. Maar geen nood. Er is een nieuwe afspraak ingepland voor 23/10.
Ik bel op 03/3150012 naar de lassers. "Vergunning wordt deze week aangevraagd voor 23/10." Als ik vraag waarom niet eerder, dan is het antwoord dat dat geen probleem is. Het gaat immers om een toelating en geen vergunning. Die krijgen ze blijkbaar altijd.
"Waarom spreekt proximus dan van een vergunning?" "Dat weten wij ook niet."
"Hebben jullie aan proximus dan niet laten weten dat er vorige keer geen vergunning of toelating was?" "Jawel".
Terug naar Proximus gebeld. "Wij wisten dat pas de dag erop." Als ik vraag hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen wordt ik doorverbonden met de afsprakendienst. Daar schuift men dan de schuld weer door naar de lassers.
Wat kunnen wij doen om zeker te weten dat de lassers 23/10 zullen komen en hoe kunnen we schadevergoeding vragen. Weet iemand hier het antwoord?
Techniekers komen niet opdagen en niemand kan garanderen dat dit niet nog eens gebeurt.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 45 keer
Ik weet niet hoe het zit met de schadevergoeding van een dienst die nog niet geleverd is.
Wellicht kunnen jullie een tijdelijke atlernatief van proximus vragen (onder de vorm van 3G sticks bijvoorbeeld) zodat er toch een minimumdienst gegarandeerd kan worden.
Ik bedoel het niet verkeerd, maar de grootste pineut zijn de huurders hier. Aangezien de verbinding ook doorverhuurd wordt mag ik hopen dat deze aanvraag via Proximus business plaatsvond (ivm. minimum SLA)?
Wellicht kunnen jullie een tijdelijke atlernatief van proximus vragen (onder de vorm van 3G sticks bijvoorbeeld) zodat er toch een minimumdienst gegarandeerd kan worden.
Ik bedoel het niet verkeerd, maar de grootste pineut zijn de huurders hier. Aangezien de verbinding ook doorverhuurd wordt mag ik hopen dat deze aanvraag via Proximus business plaatsvond (ivm. minimum SLA)?
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Dat kan je nooit zeker weten. Toelating voor graafwerken op openbaar domein is een zaak van de gemeente.Steven7 schreef:Wat kunnen wij doen om zeker te weten dat de lassers 23/10 zullen komen en hoe kunnen we schadevergoeding vragen. Weet iemand hier het antwoord?
Twee zaken zijn belangrijk bij een switch van coax naar VDSL2:
1) Zeg Telenet pas op wanneer je VDSL2-lijn functioneert. De telecomwet zegt dat je zelf de datum van opzeg kan kiezen. Je zal dus maximaal 1 dag abonnement dubbel betalen. Dat weegt niet op tegen de miserie die je nu hebt door op voorhand alles al op te zeggen.
2) Zorg dat je binnenbekabeling reeds klaar is voor de switch zodat de switch zelf een kwestie is van één netwerkkabel versteken tussen de oude aansluiting en de nieuwe aansluiting.
Mogelijkheid tot schadevergoeding wordt bepaald in de algemene voorwaarden van het abonnement, bij business abonnementen kan er een SLA-clausule bestaan die je recht geeft op aanzienlijke schadevergoeding. Bij consumer abonnementen is dat beperkt tot maximaal een aantal maanden gratis abonnement.
Voor consumer abonnementen vind je die voorwaarden hier: https://www.proximus.be/nl/id_cr_warnla ... matie.html