[Q-nect] Miniscenario 5
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Een school heeft het gebruik van de Q-municators verplicht gemaakt. Niet alleen gebruiken ze het systeem om absenties op te nemen, maar ze kunnen meteen lokaliseren waar een persoon zich op de campus bevindt. Het systeem is vooral handig gebleken om uit te vissen waar bepaalde docenten zich bevinden. Er is 1 ontvanger per lokaal en ook in elke gang zijn er wel 1 of meerdere te ontvangen.
-
- Administrator
- Contacteer:
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Meon, is dat niet zowat het nieuwe systeem dat ze gebruiken voor gevangenen die thuis mogen zijn?
Dus neen danku. Alle, nu moogt ge al niet meer ergens zijn zonder dat iemand het kan zien. Gij gaat nog verder dan: "Big brother is Watching you". Brrr scary thought.
greetz,
Nob
Dus neen danku. Alle, nu moogt ge al niet meer ergens zijn zonder dat iemand het kan zien. Gij gaat nog verder dan: "Big brother is Watching you". Brrr scary thought.
greetz,
Nob
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Da kan tegenwoordig al met een GSM. Ik meen te weten dat een school in het Nederlandse Leiden dit systeem al in gebruik heeft (TESTFASE). Neen, dank U. Ik wil niet constant getracked worden. Kan ne mens eens niet rustig en ongedwongen naar het toilet? Straks komt de directie zagen dat iedereen te veel naar het toilet gaat en dat we maar recht hebben op 2 plaspauzes per dag en dat met een tijd van 3 minute per pauze... DUHHHHHHH !!
ok maar aan de scenario's te zien is het bedoeling om van de Q-municator een product voor de massa te maken. weliswaar niet verplicht maar het is dan eigenlijk een soort extra paspoort
het voorbeeld van de school: dan zou de Q-municator verplicht aan te schaffen zijn. Al betwijfel ik ten sterkste dat een school zo'n toestel zouden toelaten op school want deze feature geeft een totaal ander motief aan de Q-municator: namelijk een controlemiddel. En ik geloof niet dat de leerlingen en/of de docenten dit zeer graag gaan willen.
Hou het binnen een paar domeinen: toestel om mensen te ontmoeten, vervangtoestel voor kortingsbons,...) die controle kunnen ze al voor een groot deel doen door voorbeeld een rfid tag (alhoewel veel mensen er iets tegen hebben, ik ook eigenlijk) te gebruiken.
en zo'n systeem zal evenmin helpen tegen spijbelaars, maar das hun eigen stomme schuld, en een docent die zoek blijkt is voor de meeste studenten goed nieuws, alhoewel ze meestal de les zelf gaan moeten studeren.
gelieve bovenstaande post te deleten:wink niet ingelogd
Done by SeNsEi Ze0n
het voorbeeld van de school: dan zou de Q-municator verplicht aan te schaffen zijn. Al betwijfel ik ten sterkste dat een school zo'n toestel zouden toelaten op school want deze feature geeft een totaal ander motief aan de Q-municator: namelijk een controlemiddel. En ik geloof niet dat de leerlingen en/of de docenten dit zeer graag gaan willen.
Hou het binnen een paar domeinen: toestel om mensen te ontmoeten, vervangtoestel voor kortingsbons,...) die controle kunnen ze al voor een groot deel doen door voorbeeld een rfid tag (alhoewel veel mensen er iets tegen hebben, ik ook eigenlijk) te gebruiken.
en zo'n systeem zal evenmin helpen tegen spijbelaars, maar das hun eigen stomme schuld, en een docent die zoek blijkt is voor de meeste studenten goed nieuws, alhoewel ze meestal de les zelf gaan moeten studeren.
gelieve bovenstaande post te deleten:wink niet ingelogd
Done by SeNsEi Ze0n
de pispaal <<