Bij het zoeken naar een forum waar ik mijn vraag kwijt kon, merkte ik, dat op Userbase blijkbaar wel een actieve community heeft, so here goes...
De voorgeschiedenis:
Dagelijks ondervinden collega's hinder, omdat er in de parkeergarage dubbele plaatsen achter elkaar zijn voorzien, maar dat je bij het nemen van de voorste plaats, automatisch de wagen op de achterste plaats blokkeert.
Ik heb nu een tool gebouwd, die je toelaat je eigen wagen te kiezen uit een lijst in de database en een andere wagen uit de lijst, die je blokeert.
Wanneer je dan op een knop drukt, gaat jou email browser open, met de persoon die je wil verwittigen reeds als recipient en de titel en body reeds ingevuld.
Men moet in weze dus enkel de database opendoen, twee keuzes maken, op een knop duwen en de email verzenden, om efficient de andere persoon op de hoogte te stellen.
Op deze manier moet men niet via de receptie werken, die dan in een lijst met wagens zoekt, wie er moet worden gecontacteerd en vermijd je situaties, waar de receptie niet op haar plaats zit of er een vervanging zit, die niet weet hoe het in zijn werk gaat en nog tal van andere situaties, die communicatie moeilijker maken, dan wanneer men via de tool rechtstreeks met elkaa kan communiceren. Het gaat werkelijk over 2 minuten werk ten opzichte van mogelijk 20 minuten tot een half uur verliezen of helemaal niet zeggen dat je iemand blokkeert, omdat je het teveel moeite vindt.
De vraag:
Mag zo'n tool worden gebruikt onder bepaalde voorwaarden of helemaal niet, met betrekking tot GDPR?
Alvast bedankt voor de reacties

Ben