Hallo,
gisteren vastgesteld dat onze VoIP bij OVH niet meer werkt. We krijgen geen kiestoon meer en wanneer mensen ons willen bereiken komen ze ogenblikkelijk op de voicemail terecht.
We werken met een VoIP-adapter van OVH zelf, die tot hiertoe steeds zonder problemen heeft gewerkt. Van deze adapter al enkele malen de stekker uitgetrokken, zodat deze herstart, en ook onze Telenet-router eens laten herstarten, maar probleem is nog niet opgelost.
Heb al een ticket aangemaakt bij OVH, maar nog geen reactie.
Laatste registratie bij OVH was op 13/08 om 5h36
Nog mensen met problemen met hun VoIP bij OVH? (regio Waasland, zone 09)
OVH VoIP werkt niet meer
-
- Plus Member
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 28 jan 2016, 09:15
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 6 keer
'Hier' ook nog, met een eigen Linksys papt2.
Probeer bijvoorbeeld eens de app" Zoiper" op uw smartphone te zetten, en via wifi dan de verbinding over te nemen.
Dan kun je eventueel al zelf vaststellen of het misschien aan de Voip adapter ligt of niet.
Probeer bijvoorbeeld eens de app" Zoiper" op uw smartphone te zetten, en via wifi dan de verbinding over te nemen.
Dan kun je eventueel al zelf vaststellen of het misschien aan de Voip adapter ligt of niet.
-
- Premium Member
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 40 keer
Indien je VoIP ATA huurt van OVH, dan krijg je de inloggegevens niet meer. Kan dus ook niet controleren of het probleem aan de VoIP adapter ligt of niet...yezzer schreef:'Hier' ook nog, met een eigen Linksys papt2.
Probeer bijvoorbeeld eens de app" Zoiper" op uw smartphone te zetten, en via wifi dan de verbinding over te nemen.
Dan kun je eventueel al zelf vaststellen of het misschien aan de Voip adapter ligt of niet.
Tot op heden nog geen reactie van OVH
-
- Elite Poster
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
- Locatie: Diksmuide
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 58 keer
Hard reset van die adapter uitvoeren, (reset knopje 20 sec ingedrukt houden of de shortcode vormen op je telefoon), en even wachten daarna. Haalt nieuwe firmware en login en zo op, zou binnen de 10 min weer moeten werken...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 09 dec 2010, 20:39
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 12 keer
Gisteren 14 augustus ook probleem in Oudenaarde. Stekker uitgetrokken en het probleem was na een paar minuten opgelost.
Edpnet (90/30) - Mobile Vikings - Netflix - Amazon Prime Video - Streamz
-
- Premium Member
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 40 keer
Haalt hij effectief de login-gegevens terug op, zoals bv bij een Bbox?KRL100 schreef:Hard reset van die adapter uitvoeren, (reset knopje 20 sec ingedrukt houden of de shortcode vormen op je telefoon), en even wachten daarna. Haalt nieuwe firmware en login en zo op, zou binnen de 10 min weer moeten werken...
Zit er dan specifiek firmware in die adapter, zodat hij na een hard reset zelf contact opneemt met de servers van OVH?
Hier nogmaals gewoon de stekker uitgetrokken, maar geeft geen oplossing.
Al eens een hard-reset gegeven via de shortcode, zoals vermeld op de pagina van OVH, maar dit brengt me ook niet veel verder...
Ik heb ook al eens ingelogd op de adapter, en onder 'provosioning' bij 'Profile Rule' reeds http://cisco.prov.voip.ovh.net/init.cfg ingevoerd, maar het lijkt nog steeds niet te werken
Bij Line 1 status zie ik volgende staan: Registration State: Not Registered
Dit lijkt me niet correct te zijn. Ik vind in de configuratie ook nergens een username of dergelijke terug... bij 'Line 1' blijven de velden onder 'subscriber information' leeg...
Kan iemand eens nakijken welk adres er onder 'provosioning' bij 'Profile Rule' is ingevoerd en welk adres onder 'Profile Rule B'?
Zijn bij jullie de velden bij 'Line 1' > 'subscriber information' ook leeg??