Door een ander topic op dit forum vraag ik me iets anders af: Ik heb al even een debetkaart die contactloos betalen ondersteunt, en ik gebruik dat soms wel eens. Nu heb ik sinds enkele dagen ook een creditkaart die dat ondersteunt, en die zit in dezelfde portefeuille. Wat gaat er nu gebeuren wanneer ik de volgende keer mijn portefeuille tegen de betaalterminal wrijf?
Voor alle duidelijkheid: in heel het verhaal komt geen GSM kijken.
Contactloos betalen met meerdere kaarten (geen GSM)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Meerdere nfc kaarten gaan elkaar tegenwerken waardoor de kaartlezer niks kan lezen en dat zal dus niet werken. Heb dit voorgehad met een bankkaart en een Mobib-kaart voor het openbaar vervoer. Ik ga ervan uit dat dat hetzelfde zal zijn voor 2 betaalkaarten.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
- Bedankt: 31 keer
- Contacteer:
Vreemd. Mijn badge van het werk heeft nooit problemen gegeven. Misschien is het geen NFC? Ik zal er wel op kunnen vertrouwen dat me het bedrag maar 1x aangerekend wordt zeker?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 22 keer
Ik kan bevestigen dat meerdere NFC kaarten mekaar danig in de weg zitten.
Of ook: mijn bankkaart zit in zo'n "bookcase" cover van mijn GSM met NFC. Contactloos betalen door de gesloten GSM cover bij de terminal te houden lukt nooit. Cover open laten vallen en enkel de bankkaart voor de terminal houden werkt altijd.
Dus ook je GSM NFC en je bankkaart NFC zijn geen goeie vrienden (of net wel: je spaart er zo'n duur afgeschermde kaartenhouder mee uit).
Of ook: mijn bankkaart zit in zo'n "bookcase" cover van mijn GSM met NFC. Contactloos betalen door de gesloten GSM cover bij de terminal te houden lukt nooit. Cover open laten vallen en enkel de bankkaart voor de terminal houden werkt altijd.
Dus ook je GSM NFC en je bankkaart NFC zijn geen goeie vrienden (of net wel: je spaart er zo'n duur afgeschermde kaartenhouder mee uit).
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
De bagde van het werk zal RFID zijn, gelijkaardige technolgie, maar anders.depeje schreef:Vreemd. Mijn badge van het werk heeft nooit problemen gegeven. Misschien is het geen NFC?