Technieker langs geweest maar belt niet aan.
Steekt briefje in de bus dat hij langs geweest is maar dat er niemand thuis was.
Kostprijs: 85 Euro.
I was heel de dag thuis en de bel werkt.
Wat te doen?
Iemand hier nog ervaring mee?
Moet ik 6 uur lang op wacht gaan staan voor de voordeur?
Edit:
Telenet leveringsbon: 635444
Interventiedatum: 23/04/2018 (tussen 12u30 en 18u00.)
Afspraak met verplaatsing en 15 min. werk: €85
De technicus: Tom S. 7169
Kostprijs: 85 Euro.
I was heel de dag thuis en de bel werkt.
Wat te doen?
Iemand hier nog ervaring mee?
Moet ik 6 uur lang op wacht gaan staan voor de voordeur?
Edit:
Telenet leveringsbon: 635444
Interventiedatum: 23/04/2018 (tussen 12u30 en 18u00.)
Afspraak met verplaatsing en 15 min. werk: €85
De technicus: Tom S. 7169
Laatst gewijzigd door f0ns 23 apr 2018, 20:05, in totaal 1 gewijzigd.
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Meer kan je niet doen.
Vaak is het procedue dat de technieker kort voor die effectief komt u gaat bellen. Dat zou goed zijn, dat is na te kijken. Als en indien de provider een fout wil toegeven vraag een commerciële tegemoetkoming voor het ongemak. Dat gaat niet opwegen voor het ongemak maar het zou toch iets zijn.
Vaak is het procedue dat de technieker kort voor die effectief komt u gaat bellen. Dat zou goed zijn, dat is na te kijken. Als en indien de provider een fout wil toegeven vraag een commerciële tegemoetkoming voor het ongemak. Dat gaat niet opwegen voor het ongemak maar het zou toch iets zijn.
Technieker heeft mij niet kunnen bellen vermits Telenet geen telefoonnr heeft van mij.
Dit zou echter geen probleem mogen zijn.
Er zat een briefje in de bus. De bel is letterlijk een halve meter van de bus vandaan.
Ik heb alleen internet. Had last van verbrekingen. Helpdesk gebeld. Zij stellen ook verbrekingen vast en stellen voor om een technieker te sturen.
Ik hoef geen tegemoetkoming. Ik wens alleen niet die 85 Euro te betalen.
Dit zou echter geen probleem mogen zijn.
Er zat een briefje in de bus. De bel is letterlijk een halve meter van de bus vandaan.
Ik heb alleen internet. Had last van verbrekingen. Helpdesk gebeld. Zij stellen ook verbrekingen vast en stellen voor om een technieker te sturen.
Ik hoef geen tegemoetkoming. Ik wens alleen niet die 85 Euro te betalen.
- Garpenlov
- Premium Member
- Berichten: 703
- Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 50 keer
Hij maakt toch duidelijk dat hij niet van Telenet is? En dat hij nog wij allemaal hier er iets aan kunnen doen.
Telenet klantendienst bellen, dat is alles wat iemand hier kan aanraden.
Telenet klantendienst bellen, dat is alles wat iemand hier kan aanraden.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
Hoezo dan? Had zelfs het profiel gecontroleerd maar geen melding dat hij/zij wel/niet van Telenet is.Garpenlov schreef:Hij maakt toch duidelijk dat hij niet van Telenet is?
Edit: ah... ik dacht dat hij/zij in naam van Telenet sprak met de woorden "wij kunnen dat niet kwijtschelden".
I am dumb.
Laatst gewijzigd door f0ns 23 apr 2018, 20:53, in totaal 2 gewijzigd.
- Garpenlov
- Premium Member
- Berichten: 703
- Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 50 keer
"Maar wij kunnen die niet kwijtschelden,"
Hiermee doelt hij dat wij als userbase members helemaal niets te maken hebben met telenet.
Leek me best duidelijk.
Hiermee doelt hij dat wij als userbase members helemaal niets te maken hebben met telenet.
Leek me best duidelijk.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
Dat ga ik uiteraard doen, maar ik vrees dat het antwoord gaat zijn: "Maar wij kunnen die niet kwijtschelden, noch oordelen of die terecht werd aangerekend."Garpenlov schreef:Telenet klantendienst bellen, dat is alles wat iemand hier kan aanraden.
- Garpenlov
- Premium Member
- Berichten: 703
- Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 50 keer
Je zal er meer kans mee hebben dan een forum dat helemaal niets met de ISP te maken heeft.
En als ze moeilijk doen...
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-k ... tml?IDC=41
En als ze moeilijk doen...
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-k ... tml?IDC=41
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
-
- Plus Member
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 5 keer
Hebt ge geen GSM nummer/contact nummer opgegeven toen ze de afspraak hadden ingepland met u? Normaal doen ze dat altijd (zijn ze verplicht) en dan krijgt ge ook een berichtje van te voren dat 'm onderweg is + als ge niet opendoet zullen ze u proberen te bellen op uw nummer.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Factuur opstellen richting Telenet ter attentie van Tom S. voor 5h30 a rato 60 euro per uur + BTW wegens het niet nakomen van de afspraaktermijn.
Dit er wel van uitgaand dat u facturen mag opstellen.
Natuurlijk pas doen nadat je de klantendienst gebeld hebt, en als deze inderdaad niets voor je kunnen betekenen.
Dit er wel van uitgaand dat u facturen mag opstellen.
Natuurlijk pas doen nadat je de klantendienst gebeld hebt, en als deze inderdaad niets voor je kunnen betekenen.
Dat hebben ze gevraagd ja. Mijn gsm is defect. Operator aan de lijn maakte daar geen probleem van en dit zou trouwens ook geen probleem mogen geven.PHENOM schreef:Hebt ge geen GSM nummer/contact nummer opgegeven toen ze de afspraak hadden ingepland met u? Normaal doen ze dat altijd (zijn ze verplicht) en dan krijgt ge ook een berichtje van te voren dat 'm onderweg is + als ge niet opendoet zullen ze u proberen te bellen op uw nummer.
Bel werkt en ik was thuis. (Ik heb de bel getest voor de zekerheid.)
Zo'n gsm nummer is eigenlijk alleen nuttig als men het adres niet kan vinden. Dus om pizza's te leveren ja: vaak hebben ze het adres of de naam niet goed verstaan via de telefoon. Maar ik denk dat Telenet wel weet waar ik woon of wie ik ben.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Probeer het dus EERST te bespreken met Telenet en als dat niet lukt dan kan men je hier op het forum wel helpen met mogelijke verdere stappen.M_016 schreef:Mocht Telenet "u eventueel wandelen sturen"... klacht neerleggen bij de ombudsdienst telecom
Ik begrijp soms trouwens niet echt waarom mensen hier meteen komen klagen zonder contact te hebben opgenomen met het bedrijf (men heeft daar heus geen waarzeggers in dienst die weten dat jij nu mogelijk een probleem hebt) ?
-
- Plus Member
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 5 keer
Gewoon ffkes bellen met Telenet klantendienst, zien wat de technieker verder vermeld heeft en eventueel vragen of ge met customer relations (of heet da tegenwoordig overal retention?) kan spreken.f0ns schreef:Dat hebben ze gevraagd ja. Mijn gsm is defect. Operator aan de lijn maakte daar geen probleem van en dit zou trouwens ook geen probleem mogen geven.
Bel werkt en ik was thuis. (Ik heb de bel getest voor de zekerheid.)
Zo'n gsm nummer is eigenlijk alleen nuttig als men het adres niet kan vinden. Dus om pizza's te leveren ja: vaak hebben ze het adres of de naam niet goed verstaan via de telefoon. Maar ik denk dat Telenet wel weet waar ik woon of wie ik ben.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Omdat het vaak handig is om eerst ns verhalen te vergelijken met mensen die het mss ook al eens voorgehad hebben en door bepaalde handelingen/procedures/dreigenmetbepaaldezakenaantelefoon er snel en succesvol vanaf geraakt zijn.r2504 schreef:Ik begrijp soms trouwens niet echt waarom mensen hier meteen komen klagen zonder contact te hebben opgenomen met het bedrijf?
-
- Premium Member
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 79 keer
Maar hoe kan je er nu sneller en succesvoller vanaf zijn door eerst de vraag te stellen op een forum ipv direct te bellen?ITnetadmin schreef:... er snel en succesvol vanaf geraakt zijn.
Ik had in dit geval om 18u00 al gebeld met de vraag: "waar blijven jullie"? Nog lang voor ik dat briefje in de bus vond.
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Doet mij denken aan mijn dochter die ook al 27 is. Ze belde en zei: papa, wilt gij naar uw tandarts bellen om een afspraak voor mij te maken? En de reactie van de papa was dan: nee, gij gaat bellen, hier is het nummer. Ik blijf mij inderdaad nog steeds verbazen over het feit dat, zowel hier als elders, mensen nooit rechtstreeks de betrokken partij aanspreken maar wel altijd een derde partij inschakelen, zijnde UB in dit geval. Hebben die dan geen ballen aan hun lijf? Mocht ik in deze situatie verkeren, ik nam eerst contact op met Telenet, deed mijn uitleg en dan kon ik er nog altijd voor kiezen om hier achteraf (meer) raad te vragen of om mijn bevindingen te posten.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Tot op heden heb je nog geen factuur gekregen van Telenet, alleen een briefje van een technieker.f0ns schreef: Er zat een briefje in de bus. De bel is letterlijk een halve meter van de bus vandaan.
Ik heb alleen internet. Had last van verbrekingen. Helpdesk gebeld. Zij stellen ook verbrekingen vast en stellen voor om een technieker te sturen.
Ik hoef geen tegemoetkoming. Ik wens alleen niet die 85 Euro te betalen.
Niemand zegt dat Telenet dat zal doorberekenen?
Trouwens: is het probleem opgelost? Misschien heeft de technieker gewoon iets vervangen buiten, en hoefde hij niet binnen te zijn?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Andere tip... laat de dingen ook niet aanslepen... als de technieker een briefje in de bus steekt neem dan ook contact op met Telenet en bespreek dit... wacht niet tot het te laat is en het geld van je rekening is.
-
- Plus Member
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 5 keer
Zou me heel sterk lijken aangezien de technieker dan niets zou mogen aanrekenen. Indien er buiten iets aan de hand is dan is dat sowieso de verantwoordelijkheid van Telenet en dan rekenen ze niets aan.philippe_d schreef: Tot op heden heb je nog geen factuur gekregen van Telenet, alleen een briefje van een technieker.
Niemand zegt dat Telenet dat zal doorberekenen?
Trouwens: is het probleem opgelost? Misschien heeft de technieker gewoon iets vervangen buiten, en hoefde hij niet binnen te zijn?
-
- Premium Member
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
Als de helpdesk niet lukt, kan je ook nog twitter en FB gebruiken, dat werkt misschien beter.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De technieker rekent niets aan, hij laat een briefje achter. Dat is geen factuur.PHENOM schreef:Zou me heel sterk lijken aangezien de technieker dan niets zou mogen aanrekenen. Indien er buiten iets aan de hand is dan is dat sowieso de verantwoordelijkheid van Telenet en dan rekenen ze niets aan.
Pas nadat hij de factuur gekregen heeft zal hij weten of het aangerekend is.
Als iets onterecht aangerekend wordt (ongeacht wat de technieker op zijn briefje schreef) dan zal Telenet dat corrigeren.
Ik begrijp niet dat we hier een ganse post kunnen discuteren, over een (fictief) bedrag, dat nog niet eens aangerekend is .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
academisch kwartierke? Die denkt nog op school te zitten ?
Hopelijk geen truuk (van een onderaannemer) om bepaalde tijd in te halen , geld te verdienen of targets te halen. Bewijs maar eens dat je thuis bent
Hopelijk geen truuk (van een onderaannemer) om bepaalde tijd in te halen , geld te verdienen of targets te halen. Bewijs maar eens dat je thuis bent
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Update!
Dag 1: surf ok via wifi maar utp werkte niet, ook niet na reboot modem.
Dag 2: utp werkt terug na nieuwe reboot modem.
Was een beetje vreemd maar ik vermoed dat de modem een update nodig had en dat dit de eerste keer niet lukte.
PPS:
Ik heb de dag van de eerste afspraak de hele dag zitten surfen op internet. Probleem was verbrekingen, maar internet werkte wel. Dus Telenet kon zien dat ik wel degelijk thuis was. (Ik woon op verdieping en kan niet de straat in het oog houden.) Probleem was waarschijnlijk verouderde modem en/of geen versterker aan de muur.
PPPS:
Dat nr. 0800 66 365 staat op de website vermeld als het nummer om abbo op te zeggen, hoewel ik daar nooit mee gedreigd heb, maar dit terzijde.
- Klantendienst gebeld via nr. 015 66 66 66.
Zij konden niets doen. Raden aan klachtenformulier te gebruiken op de website. - Klachtenformulier ingevuld.
- Mail gekregen met vraag contact op te nemen met klantendienst via nr. 0800 66 365.
- Klantendienst gebeld via nr. 0800 66 365.
- Zij waren bereid de €85 te laten vallen en hebben een nieuwe afspraak gemaakt met technieker.
- Technieker opgewacht op de straat. Technieker heeft versterker gemonteerd op contact aan de muur en nieuwe modem geplaatst.
- Surf oké.
Dag 1: surf ok via wifi maar utp werkte niet, ook niet na reboot modem.
Dag 2: utp werkt terug na nieuwe reboot modem.
Was een beetje vreemd maar ik vermoed dat de modem een update nodig had en dat dit de eerste keer niet lukte.
PPS:
Ik heb de dag van de eerste afspraak de hele dag zitten surfen op internet. Probleem was verbrekingen, maar internet werkte wel. Dus Telenet kon zien dat ik wel degelijk thuis was. (Ik woon op verdieping en kan niet de straat in het oog houden.) Probleem was waarschijnlijk verouderde modem en/of geen versterker aan de muur.
PPPS:
Dat nr. 0800 66 365 staat op de website vermeld als het nummer om abbo op te zeggen, hoewel ik daar nooit mee gedreigd heb, maar dit terzijde.