Hallo,
Is de upload van de vdsl xs effectief maar 2Mbps? Of geven ze wat technisch mogelijk is?
Ik zou willen omschakelen van proximus internet start (want ze weigeren nog korting te geven) maar momenteel haal ik daar 15Mbps down en 4Mbps up (bedraad gemeten bij speedtest)
Zou de het een groot verschil maken, die halvering in upload?
Ik kan dat moeilijk inschatten...
Upload bij XS
- MaT
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Ik zie geen reden waarom dat niet zou zijn zoals ze adverteren. De 40Mbps van Vdsl XL is het max wat technisch mogelijk is.
Of dat voor jou verschil zal maken is ook voor ons moeilijk in te schatten zonder te weten waarvoor je je abonnement gebruikt. Voor activiteiten als surfen, mailen, muziek luisteren, video kijken,.. (downloaden) zal het niets uitmaken. Als je zelf dingen upload duurt dat 2x zolang.
Of dat voor jou verschil zal maken is ook voor ons moeilijk in te schatten zonder te weten waarvoor je je abonnement gebruikt. Voor activiteiten als surfen, mailen, muziek luisteren, video kijken,.. (downloaden) zal het niets uitmaken. Als je zelf dingen upload duurt dat 2x zolang.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
20x bedoel jeMaT schreef: Als je zelf dingen upload duurt dat 2x zolang.
![Cry :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
VDSL XS is gecapt en dus maximaal 20/2. EDP heeft dit in de markt gezet als antwoord op het afschakelen van ADSL, maar daar scheuren ze bijna hun broek aan. Elders op dit forum meer uitleg hierover.
In de praktijk zal het voor TS dus 15/2 worden: 15 door de lijn, 2 door de cap.
In de praktijk zal het voor TS dus 15/2 worden: 15 door de lijn, 2 door de cap.
Computer(k)nul