Grafiek / tijdlijn en data

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik ben hier al een paar weken mee aan het knoeien, maar ik weet niet goed hoe ik 't moet oplossen.

Ik heb data in tabelvorm, bijvoorbeeld
table_date.png
table_date.png (8.36 KiB) 702 keer bekeken
Ik zou nu graag een grafiek hebben waarbij bovenstaande waarden geplot worden. Merk echter op dat er een heel deel data ontbreekt (in werkelijkheid was de waarde daar nul), je kan dus niet zomaar al deze waarden na mekaar in een traditionele grafiek gooien.
Hoe moet je hier nu mee omgaan zodat het "gat" wel degelijk zichtbaar is in de grafiek, en dit op de meest dynamische wijze?

Tools kunnen/mogen zijn: MySQL, PowerBI, Excel, ...

Ik vermoed dat ik een 2e tabel ga moeten maken met wél alle tijdstippen op, maar dan nog snap ik niet goed hoe ik beide gegevens zal moeten combineren...
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

In excel is dat mogelijk, met een XY grafiek.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Youtube wordt hier geblocked maar op basis van de titel kan het je misschien helpen.

[youtube]lQJf32KpMj0[/youtube]
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

http://www.informit.com/articles/articl ... 1&seqNum=2
Excel offers two types of horizontal axes in a trend chart. Having the proper setting can ensure that your message is accurate.

If the spacing of events along the time axis is uniform, it does not matter whether you choose a date-based axis or a text-based axis because the results will be the same. When this occurs, it is fine to allow Excel to choose the type of axis automatically.

However, if the spacing of events along the time axis is haphazard, you definitely want to make sure that Excel uses a date-based axis.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”