Inkjet of laserprinter?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
tomw
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Wat zouden jullie aanraden voor een all in one, die maar af en toe eens gebruikt wordt? Inkjet of laser?

Laser is duurder in aankoop, maar we zijn het eerlijk gezegd wat beu om constant met de inkt te moeten prutsen. Patronen raken ook leeg zonder ze te gebruiken, en soms strepen door verstopping.
Met laser moeten we wss maar éénmaal inkt meer aankopen.

Wat zijn jullie ervaringen? Kunnen jullie modellen aanraden die toch goedkoop en makkelijk in gebruik zijn? Welke merken?
datakiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Moet een laserprinter niet wat vaker gebruikt worden dan een inkjet?
Ook komen er bij een laserprinter hele klijne deeltjes vrij (Iets wat ik half jaar of een jaar geleden las, waarschijnlijk makkelijk op google te vinden)
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

De toner van een laserprinter droogt niet uit, dus je gaat nog kunnen printen als je een paar maanden niet geprint hebt.
Bij inktjet zitten uw koppen dan veel kans al verst(r)opt.

Over de uitstoot:
- een laserjet stoot O3 (ozon) uit bij het printen, zorg voor een goed verluchte ruimte
- over de uitstoot van deeltjes - artikel uit 2007 op Tweakers

Als je een AIO laserjet wil, kijk dan zeker ook eens over de grens voor prijzen. In BE moet je auvibel betalen op AIO met laserjet en niet op AIO inktjet. Toen ik mijn eerste AIO laser kocht, was het verschil zo: NL€130 en BE€225 (€95 Auvibel).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Als je hem maar af en toe gebruikt is het antwoord simpel... een laser !

Ik heb zelf een Brother en ben er best tevreden van.

Het is wel geen AIO omdat ik daarvoor niet te vinden ben (heb dus een aparte scanner staan van Canon).
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Ik kan r2504 alleen maar bijtreden. En als je veel print.. dan ook een laser, anders betaal je je blauw aan inkt...
Hier staat een Xerox MFP een jaar of 6 nu, 1x toners vervangen, verder geen omzien.
(waarmee ik niet wil zeggen dat je Xerox moet kopen :-) )
UB_16779
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Eens je de snelheid van een laser hebt ervaren, wil je nooit meer terug naar inktjet, lijkt mij. Ben zelf al jaren tevreden gebruiker van de Samsung ML1865W met toners van wit merk. Je vind gelijkaardige modellen voor enkele tientallen euro's op tweedehands sites.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

heist_175 schreef:Als je een AIO laserjet wil, kijk dan zeker ook eens over de grens voor prijzen. In BE moet je auvibel betalen op AIO met laserjet en niet op AIO inktjet. Toen ik mijn eerste AIO laser kocht, was het verschil zo: NL€130 en BE€225 (€95 Auvibel).
Really? Benieuwd welke idiote redenering daar achter zit...

Ik heb sinds een jaar of twee (denk ik) ook een laser. Zou nooit meer terug willen. Inkjet is enkel goed als je echt een high end model hebt om foto's met te drukken (en dat dan ook doet). Maar eigenlijk ben je dan nog beter af om een goed pro lab te vinden als je dat wil doen.
Een laser is op alle andere vlakken gewoon veel beter. De zogezegd duurdere aankoop is verwaarloosbaar als je kijkt naar de inktkost, en zeker wetende dat je inkjet constant moet de koppen van kuisen als je die een tijd niet gebruikt hebt. Wat enorm veel van je dure inkt verbruikt.
Ik heb momenteel een HP M277dw.
pevepe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 7 keer

Heb ervaring met een HP inktjet multifuctional. Ik printte heel weinig, maar meermaals scannen. Bij iedere opstart werden de koppen gereinigd. Na een tijd waren de cartridges leeg en er waren Max. 20 bladen geprint. Erger: heel het systeem zat onder de inkt en de (niet uitwisselbare) printkoppen waren waardeloos. Printer van minder dan 1 jaar oud in het containerpark gedumpt. Nu zeer tevreden met afzonderlijke scanner Canon en laserprinter Samsung.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Hier ook al vele jaren geleden geswitcht van Inkjet naar Laser. Als ik aan een nieuwe toe ben, wordt het zeker weer een Laser. Enkel voor foto-afdrukken is inket duidelijk beter, maar als ik foto kwaliteit wil, ga ik wel naar Pixum of zo.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

ik heb sedert mei 2016 een HP laserjet pro MFP M277DW en moet ik nu voor de 1e keer de kleurentoners vervangen. Het zwart kan nog een tijdje mee.
Met een inktjet : hoeveel keer zou ik al opgedroogde inkt gehad hebben in 2 jaar?

Voordien had ik ook al een okidata kleurenlaser jet - ook heel tevreden wellicht bijna 10 jaar deze printer gehad...
tomw
Premium Member
Premium Member

Bedankt voor jullie ervaringen. Laser heeft duidelijk voorkeur bij weinig afdrukken. Heb nu deze besteld: https://www.mediamarkt.be/nl/product/_b ... 73753.html. Lijkt me een super deal. Bij Coolblue en bol.com is die bijna 90€ duurder. Op tweakers is de eerste Nederlander ook 40 EUR duurder.
Toners zijn 40eur per stuk.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

Ik heb die sinds een jaar of 3. Toen wel een pak duurder gekocht!
Super toestel, vooral als je weinig print zoals reeds aangehaald. Scanner werkt ook super. Je stuurt je document vanaf de scanner naar de pc die je wenst. Gewoon bekabeld of via wifi met netwerk verbinden.
Nu voor de eerste maal een (zwarte) toner moeten kopen voor €50.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
datakiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

pevepe schreef:HP
Erger: heel het systeem zat onder de inkt en de (niet uitwisselbare) printkoppen waren waardeloos.
Ik heb dit nog niet gehad met mijn HP, heb maar 3 dingen van HP in huis (in gebruik, er zal vast nog wat ouds liggen van HP) omdat ik ze probeer te vermijden. (Ervaringen)
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
Ratface
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 13 keer

Onze prehistorische HP all-in-one heeft het begeven. Iemand een voorstel voor de goedkoopste all-in-one (zwart-wit) laserprinter die er te verkrijgen is?

Ik kwam vooralsnog op deze uit: https://www.123inkt.be/Brother-DCP-1510 ... 52732.html

Alvast bedankt!
tomw
Premium Member
Premium Member

Let wel op, best ook de prijs van inkt in rekening brengen. Bij goedkope printers halen ze hun winst nog meer daaruit.

Die Brother dat ik zaterdag gekocht heb, is vandaag van 244 naar 319€ gesprongen. Lijkt een prijsfout geweest te zijn. :banana:
BertG3
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Bij Printabout kan je een mooie Canon Printer (krijgen bij aankoop van 4 huismerktoners) verkrijgen voor een mooie prijs.

Ik heb deze en ben er tevreden van. Duplex, AirPrint, Google Cloud, Ethernet,....

https://www.printabout.nl/printer_deal/ ... bp_251_dw/

EDIT: Negeer de post maar want je zoekt een all-in-one :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”