De problemen zijn begonnen vorige week, nadat de technieker was langs geweest om een nieuwe modem te plaatsen, een B-BOX3 V+.
Na de installatie, had ik wel vernomen van deze persoon, dat de modem korte onderbrekingen kan vertonen. Omdat tijdens de eerste setup, de nodige updates en configuraties worden aangepast.
Maar na een week, zijn deze onderbrekingen nog steeds aanwezig. Dus ik neem contact op met de helpdesk van Scarlet.
Geprobeerd de situatie zo duidelijk mogelijk over te brengen.
* Dat het "Netwerk" icoontje op de PC, af en toe de melding geeft dat er géén internet verbinding is.
* Als dit zich voordoet, probeer ik zo snel als mogelijk de modem te checken of alle nodige controle lichtjes continue branden. DSL led is soms aan het knipperen. Dit duid volgens mij op een syncronisatie probleem.
Scarlet doet een poging om het probleem te vinden...
Dus er wordt een lijntest gedaan, deze bleek in orde te zijn.
Dan was de vraag in welke LAN poort mijn PC is aangesloten.
Nu vind ik de vraag van de LAN poort wel erg vreemd. Al de modem een syncronisatie probleem vertoont wat maakt het dan toch uit op welke LAN poort je computer is aangesloten.
Nu moet ik een week de situatie uitproberen en om de 3 dagen mijn PC in een andere LAN poort pluggen om te zien of het probleem onveranderd blijft.
Erg teleurstellend is dit allemaal. Voor deze switch nooit zulke problemen ondervonden.
Enige suggesties wat ik nog zelf kan checken. Zodat ik een argument heb dat er wel degelijk een probleem is.
Een update van de situatie, blijkbaar wanneer de internet verbinding (LAN poort) uitvalt, is de WiFi ook niet meer beschikbaar.