blaatpraat schreef:Is het geen O-Box die Scarlet levert?
Volgens de Scarlet helpdeskmedewerker was het een BBox3 V+, maar bij hun FAQ "Hoe start ik mijn modem opnieuw op?" staan alleen O-Box 3, B-Box 2
en Sagem modem vermeld, dus het kan zeer goed dat het inderdaad een O-Box 3 is.
philippe_d schreef:Ik zie toch wel een aantal mogelijke problemen:
- Scarlet PPPoE credentiels.
Scarlet is zeer weigerachtig om jouw PPPoE credentiels vrij te geven. Als nieuwe klant zal das quasi onmogelijk zijn. Bestaande ADSL2 klanten kunnen dit nog via "Mijn Scarlet" aanpassen (en ùmet een beetje geluk blijven die geldig bij overgang naar VDSL2).
Staan die niet op de brief die je krijgt? bij
https://www.scarlet.be/help/faq/892/59/nl/app/staat: "Je gebruikersnaam en wachtwoord vind je op de bevestigingsbrief die je ontvangen hebt na je registratie." Overigens, als je de credentials hebt, gaan ze dan niet vaststellen dat je effectief een PPPoE session opzet vanaf twee apparaten tegelijk?
philippe_d schreef:
- Bij gebruik van de FritzBox als VoIP gateway (FritzBox ingesteld als LAN client) kan het gebeuren dat je problemen krijgt achter een B-box3-V+, verschillende gebruikers hebben dit al gerapporteerd.
Eventuele oplossing zou er kunnen in bestaan om de VoIP poort in de FritzBox te wijzigen (naar vb 5070), maar dat kan niet via de webinterfcae.
Dat is spijtig om te horen maar wel goed om te weten. EDPnet was mijn tweede keus; Scarlet leek aantrekkelijk omdat je dan de modem er gratis bij krijgt (tot eind november). Maar er blijken toch wel heel veel onduidelijkhen aan vast te kleven.