Scarlet is blijkbaar gestopt met het aanbieden van hun prepaidformule,
bestaande klanten kunnen wel nog blijven herladen.
https://www.scarlet.be/nl/prepaid/
Scarlet stopt met prepaidkaarten
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Niet de eerste, en zullen niet de laatste zijn die ermee stoppen.
en dat heeft momenteel niets meer te maken met die registratieplicht (al is dat nog altijd een mooie drogreden), maar met ondermeer de mentaliteit in de post boven mij.
De komende tijd gaan meer en meer providers:
A) prepaidkaarten stopzetten
B) alle betaallijnen blokkeren vanaf prepaid kaarten
C) betaling in app stores vanaf prepaid kaarten blokkeren
Either one, or more of the above.
En dit allemaal omdat mensen altijd meer meer meer willen, en herlaadkaarten geen aantrekkelijke markt meer is door de misbruiken van veel mensen met ondermeer dubieus gebruik van betaallijnen.
en dat heeft momenteel niets meer te maken met die registratieplicht (al is dat nog altijd een mooie drogreden), maar met ondermeer de mentaliteit in de post boven mij.
De komende tijd gaan meer en meer providers:
A) prepaidkaarten stopzetten
B) alle betaallijnen blokkeren vanaf prepaid kaarten
C) betaling in app stores vanaf prepaid kaarten blokkeren
Either one, or more of the above.
En dit allemaal omdat mensen altijd meer meer meer willen, en herlaadkaarten geen aantrekkelijke markt meer is door de misbruiken van veel mensen met ondermeer dubieus gebruik van betaallijnen.
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Is het niet zo dat mensen in de huidige economische context op zoek zijn naar steeds meer manieren om te besparen? Daar de prijzen in dit land veel te duur zijn voor wat je maar krijgt. Zeker als je de vergelijking maakt met wat er aangeboden wordt in onze buurlanden.FlashBlue schreef: En dit allemaal omdat mensen altijd meer meer meer willen, en herlaadkaarten geen aantrekkelijke markt meer is door de misbruiken van veel mensen met ondermeer dubieus gebruik van betaallijnen.
Men kan zodanig alles gaan afschaffen dat er enkel nog 1 provider met 1 product overblijft zonder enige vorm van concurrentie. Als Proximus met zijn Scarlet dochter de prepaid formules afschaft betekent dit verder een verschraling van het landschap. Zeker daar het in dit geval gebeurt door een staatsbedrijf en (duo)(mono)polist Waar we dus als belastingbetaler verplicht zijn om mee in te betalen ook als je er geen klant van bent.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Misschien is dat deels ook omdat hier de providers niet luisteren naar de klanten. Kijk bij onze buren in Nederland, daar kan je vaak voor enkele euro of zelfs gratis een 2e sim hebben voor een tablet / laptop die de data uit de 1e sim mee kan gebruiken en daar hebben ze dan bundels van 5 of 10 of 20 GB. Kijk nu naar proximus hun tuttimus, gsm 10 GB prima, maar ik wil gewoon een extra sim zonder voice die ik in mijn tablet steek dan kan ik daar 5 GB op gebruiken en 5 gb op mijn gsm. Het is ook aan de providers om hier iets aan te doen. Ipv "gratis" data te geven zorg ervoor dat het bv 2 euro per GB is.FlashBlue schreef:Niet de eerste, en zullen niet de laatste zijn die ermee stoppen.
en dat heeft momenteel niets meer te maken met die registratieplicht (al is dat nog altijd een mooie drogreden), maar met ondermeer de mentaliteit in de post boven mij.
De komende tijd gaan meer en meer providers:
A) prepaidkaarten stopzetten
B) alle betaallijnen blokkeren vanaf prepaid kaarten
C) betaling in app stores vanaf prepaid kaarten blokkeren
Either one, or more of the above.
En dit allemaal omdat mensen altijd meer meer meer willen, en herlaadkaarten geen aantrekkelijke markt meer is door de misbruiken van veel mensen met ondermeer dubieus gebruik van betaallijnen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2929
- Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Heeft niets met de registratieplicht te maken, want bestaande prepaid kaarten kan je blijven herladen: https://www.scarlet.be/nl/prepaid/
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
- JamesEarlGray
- Elite Poster
- Berichten: 1204
- Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 99 keer
Neen, dat komt omdat alle providers liever alle data (en sms'n) in een bundel stoppen die vervalt om na die bundel peperduur te beginnen aanrekenen, wat twee gevolgen heeft:FlashBlue schreef:Niet de eerste, en zullen niet de laatste zijn die ermee stoppen.
en dat heeft momenteel niets meer te maken met die registratieplicht (al is dat nog altijd een mooie drogreden), maar met ondermeer de mentaliteit in de post boven mij.
De komende tijd gaan meer en meer providers:
A) prepaidkaarten stopzetten
B) alle betaallijnen blokkeren vanaf prepaid kaarten
C) betaling in app stores vanaf prepaid kaarten blokkeren
Either one, or more of the above.
En dit allemaal omdat mensen altijd meer meer meer willen, en herlaadkaarten geen aantrekkelijke markt meer is door de misbruiken van veel mensen met ondermeer dubieus gebruik van betaallijnen.
1. Men blijft zitten met belkrediet, want veel mensen bellen niet zo vaak.
2. Men zit met die peperdure tarieven voor data en sms'n na het vervallen van de bundel, waarmee de provider de mensen wilt motiveren om zo snel mogelijk te herladen om weer een bundel te kunnen gebruiken.
Oplossing: geef data en sms'n een flat-fee en stop met die bundels, maar laat het direct van het belkrediet afgaan.
Nadeel voor de provider? De klant heeft direct minder motivatie om na een maand weer te herladen als hij minder gebruikt heeft dan hij heeft gekregen. Maar stop alstublieft met die bundels en geef een equivalente flat-fee voor dezelfde hoeveelheid belkrediet zodat mensen niet het gevoel hebben dat ze jou kunstmatig willen laten herladen terwijl je blijft zitten met die belwaarde, wat eigenlijk weggegooid geld lijkt, want belwaarde wordt uitgedrukt in EUR.
Dus, neen, Flashblue, het is heus niet alleen maar de schuld van de consument, providers hebben ook boter op hun hoofd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Spijtig dat die vrekken met hun dwaze betaallijnen het verpesten voor al de rest. Het enige wat ze kunnen om hun verwerpelijke praktijken goed te praten is wijzen naar 'de buurlanden'. Nochtans zijn de prijzen hier de afgelopen jaren al aanzienlijk gedaald. Kijk eens wat mobiele telefonie in Duitsland kost zou ik zeggen. En als er dan toch een land is waar het nog goedkoper is, kijk dan eens wat de dekking en de gemiddelde internetsnelheid en gesprekskwaliteit daar is...
- JamesEarlGray
- Elite Poster
- Berichten: 1204
- Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 99 keer
Die betaallijnen zijn een gat in de markt geweest, tot ze allemaal werden geblokkeerd.
Moesten providers niet zo met die kunstmatige constructies werken zoals bundels die na een maand vervallen en waarbij het nadien peperduur is om op je belkrediet verder te leven buiten de bundel, om je maar zo snel mogelijk die volgende herlading te laten doen, dan zouden betaallijnen niet nodig geweest zijn.
Providers hebben het dus aan zichzelf te danken. Moesten ze de mensen gewoon laten kiezen wanneer ze zouden herladen (want niemand gebruikt even veel), dan zouden die niet opgezald zitten met ongebruikte belkrediet dat ze ofwel kunnen besteden aan een betaallijn, ofwel aan een honderdtal megabyte, wat in schril contrast staat met de hoeveelheid data die in de maandelijkse bundel zit.
Moesten providers niet zo met die kunstmatige constructies werken zoals bundels die na een maand vervallen en waarbij het nadien peperduur is om op je belkrediet verder te leven buiten de bundel, om je maar zo snel mogelijk die volgende herlading te laten doen, dan zouden betaallijnen niet nodig geweest zijn.
Providers hebben het dus aan zichzelf te danken. Moesten ze de mensen gewoon laten kiezen wanneer ze zouden herladen (want niemand gebruikt even veel), dan zouden die niet opgezald zitten met ongebruikte belkrediet dat ze ofwel kunnen besteden aan een betaallijn, ofwel aan een honderdtal megabyte, wat in schril contrast staat met de hoeveelheid data die in de maandelijkse bundel zit.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Base en Scarlet behoren tot het duopolie en het is natuurlijk niet toevallig dat juist daar de prepaidformules helemaal of gedeeltelijk worden opgedoekt.
Je ziet nu gewoon de effecten van de overname van Base door Telenet.
Gelukkig hebben we nog Jim Mobile, Mobile Vikings en Orange die onafhankelijk van het duopolie interessante prepaidformules kunnen blijven aanbieden.
Je ziet nu gewoon de effecten van de overname van Base door Telenet.
Gelukkig hebben we nog Jim Mobile, Mobile Vikings en Orange die onafhankelijk van het duopolie interessante prepaidformules kunnen blijven aanbieden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1315
- Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
- Locatie: Oostende
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Bestaande Scarlet klanten kunnen nog altijd verder hun prepaidkaart gebruiken maar TS vergeet te vermelden dat die beltegoed maar slechts 6 maanden geldig is terwijl bij andere providers 1 jaar is.
Wat die afschaffing van die prepaid formules betreft: op die manier worden mensen verplicht om onnodig een abonnement af te sluiten wat nadelig is voor degenen die weinig bellen en SMS'en.

Wat die afschaffing van die prepaid formules betreft: op die manier worden mensen verplicht om onnodig een abonnement af te sluiten wat nadelig is voor degenen die weinig bellen en SMS'en.

- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Daarom heb ik een dual-SIM en maak ik een onderscheid tussen gesprekken/sms en data. Gesprekken/SMS gaan via Dommel, data via JIM Mobile met de MEGASURF-bundel. Ik zit nu ongeveer aan 1GB/mnd en voor 5€ kan ik niet sukkelen... Door geen andere kosten te maken op die SIM kan ik het belkrediet volledig opgebruiken (in schijfjes van 5€).
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Berichten: 2929
- Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Bij Scarlet heb je daar HiFive voor...apestaart schreef:Wat die afschaffing van die prepaid formules betreft: op die manier worden mensen verplicht om onnodig een abonnement af te sluiten wat nadelig is voor degenen die weinig bellen en SMS'en.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Wat zijn we we weer vriendelijk en beleefd...nickz schreef:Spijtig dat die vrekken met hun dwaze betaallijnen het verpesten voor al de rest.

Wat is het verschil voor een provider tussen bellen naar een sexlijn, bellen naar thoorn en netflix/appstore aankopen van het belkrediet?
Als een provider niet wil dat mensen hier gebruik van maken, dan blokkeren ze dat gewoon, kijk maar naar MV.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Amai, ik moet me hier blijkbaar al schuldig beginnen voelen als ik woorden als 'vrek', 'praktijken' en 'misbruik' lees
. Het is toch evident dat als je met een bepaalde prepaid formule belwaarde over hebt, je die toch nog zal proberen te recupereren eerder dan die gewoon te laten vervallen ?!
Tuurlijk is het een probleem van de operators als ze formules aanbieden waar ze niets aan overhouden of er zelfs verlies op maken. Maar dat is dan een probleem van hun offering, en niet van de klant. Ik kan het een beetje vergelijken met de recente discussie over cloud storage en backup services (of zelfs mobiele data). Als je dan aan x TB zit met een Unlimited plan, ben je ineens ook een misbruiker. Mja, waarom is het dan Unlimited ?
Als die providers dan ineens het kind met het badwater weggooien is het ineens nog de schuld van de consument ?

Tuurlijk is het een probleem van de operators als ze formules aanbieden waar ze niets aan overhouden of er zelfs verlies op maken. Maar dat is dan een probleem van hun offering, en niet van de klant. Ik kan het een beetje vergelijken met de recente discussie over cloud storage en backup services (of zelfs mobiele data). Als je dan aan x TB zit met een Unlimited plan, ben je ineens ook een misbruiker. Mja, waarom is het dan Unlimited ?
Als die providers dan ineens het kind met het badwater weggooien is het ineens nog de schuld van de consument ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Het duopolie wordt enkel maar groter en machtiger. En het BIPT / politiekers keken ernaar en staken verder hun kop in het zand.raf1 schreef:Base en Scarlet behoren tot het duopolie en het is natuurlijk niet toevallig dat juist daar de prepaidformules helemaal of gedeeltelijk worden opgedoekt.
Je ziet nu gewoon de effecten van de overname van Base door Telenet.
- cloink
- Elite Poster
- Berichten: 3515
- Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Hear, hear. Het zijn de bedrijven die aan onrealistische overselling doen voor marketingdoeleinden die de boel verzieken, niet de klanten die hen opnemen op het aanbod. Ik heb véél liever een zeer duidelijke policy, dewelke een bedrijf ook gewoon hard maakt, dan van die vage "UNLIMITED!!! (*) allee ja, ge moogt wel niet den aap uithangen en overdrijven" dingen...Tomby schreef:Maar dat is dan een probleem van hun offering, en niet van de klant. Ik kan het een beetje vergelijken met de recente discussie over cloud storage en backup services (of zelfs mobiele data). Als je dan aan x TB zit met een Unlimited plan, ben je ineens ook een misbruiker. Mja, waarom is het dan Unlimited ?

ooh. shiny.
-
- Pro Member
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 12 keer
De nieuwe Base abonnementen (sinds enkele dagen) zullen u dan aangenaam verrassen.JamesEarlGray schreef:
Neen, dat komt omdat alle providers liever alle data (en sms'n) in een bundel stoppen die vervalt om na die bundel peperduur te beginnen aanrekenen, wat twee gevolgen heeft:
1. Men blijft zitten met belkrediet, want veel mensen bellen niet zo vaak.
2. Men zit met die peperdure tarieven voor data en sms'n na het vervallen van de bundel, waarmee de provider de mensen wilt motiveren om zo snel mogelijk te herladen om weer een bundel te kunnen gebruiken.
Oplossing: geef data en sms'n een flat-fee en stop met die bundels, maar laat het direct van het belkrediet afgaan.
Nadeel voor de provider? De klant heeft direct minder motivatie om na een maand weer te herladen als hij minder gebruikt heeft dan hij heeft gekregen. Maar stop alstublieft met die bundels en geef een equivalente flat-fee voor dezelfde hoeveelheid belkrediet zodat mensen niet het gevoel hebben dat ze jou kunstmatig willen laten herladen terwijl je blijft zitten met die belwaarde, wat eigenlijk weggegooid geld lijkt, want belwaarde wordt uitgedrukt in EUR.
Dus, neen, Flashblue, het is heus niet alleen maar de schuld van de consument, providers hebben ook boter op hun hoofd.
Bvb 15 euro bundel/krediet flexibel te gebruiken naar data/tel , en nadat krediet is opgebruikt ook verder doen aan zelfde tarief. Ik overweeg Scarlet Red+ 1of2 extra GB te verlaten en B15 te gaan.
- JamesEarlGray
- Elite Poster
- Berichten: 1204
- Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 99 keer
Mja nee, ik heb het over prepaidkaarten waar je pas oplaadt wanneer je krediet is opgebruikt, dus mogelijks véél later dan na een maand.
Mijn bezwaren tegen de nieuwe B15:
- Elke maand €15 dokken? Zo veel gebruik ik bijlange niet!
- Resterend krediet wordt overgedragen, maar dat gebeurt maar één keer. Daarna is het weg.
Ik vrees dat ik weeral veel te veel krediet zal opstapelen en verloren zien gaan, net zoals bij MV. Moesten ze dit concept nu overhevelen naar prepaidformule, dan ben ik enthousiast: opladen wanneer mijn krediet op is, niet wanneer de provider weer geld nodig heeft.
Mijn bezwaren tegen de nieuwe B15:
- Elke maand €15 dokken? Zo veel gebruik ik bijlange niet!
- Resterend krediet wordt overgedragen, maar dat gebeurt maar één keer. Daarna is het weg.
Ik vrees dat ik weeral veel te veel krediet zal opstapelen en verloren zien gaan, net zoals bij MV. Moesten ze dit concept nu overhevelen naar prepaidformule, dan ben ik enthousiast: opladen wanneer mijn krediet op is, niet wanneer de provider weer geld nodig heeft.
-
- Pro Member
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 10 keer
Economische context vind ik een hypocriet excuus gezien veel mensen geen probleem hebben met andere luxe uitgaves zoals peperdure tv's, iphones, andere smartphones van 500 euro en meer etc. 10 jaar geleden ging daar heel wat minder geld naar.Muziekbos schreef:Is het niet zo dat mensen in de huidige economische context op zoek zijn naar steeds meer manieren om te besparen? Daar de prijzen in dit land veel te duur zijn voor wat je maar krijgt. Zeker als je de vergelijking maakt met wat er aangeboden wordt in onze buurlanden.FlashBlue schreef: En dit allemaal omdat mensen altijd meer meer meer willen, en herlaadkaarten geen aantrekkelijke markt meer is door de misbruiken van veel mensen met ondermeer dubieus gebruik van betaallijnen.
Men kan zodanig alles gaan afschaffen dat er enkel nog 1 provider met 1 product overblijft zonder enige vorm van concurrentie. Als Proximus met zijn Scarlet dochter de prepaid formules afschaft betekent dit verder een verschraling van het landschap. Zeker daar het in dit geval gebeurt door een staatsbedrijf en (duo)(mono)polist Waar we dus als belastingbetaler verplicht zijn om mee in te betalen ook als je er geen klant van bent.
Sent from my ZTE A2017G using Tapatalk
-
- Elite Poster
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
- Bedankt: 91 keer
Telecom en entertainment uitgaven zijn veel meer versnipperd geraakt in vergelijking met 10 jaar geleden. Een telecom- en tv-abonnement is niet langer "voldoende"; er is Netflix, Spotify, cloudstorage en er zijn bijvoorbeeld tablets en wearables bijgekomen.
-
- Pro Member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 14 keer
Je kan natuurlijk ook een deel van je abonnement recupereren:
Ik heb een 15 euro formule van MV, mijn vrouw een 10 euro abo, kost ons samen toch maar 15 euro per maand en we kunnen nog gratis naar elkaar bellen op de koop toe.
Hoe doen we dat ? Beiden een Hello Bank rekening (gratis !) gekoppeld aan beide MV accounts: de eerste 10 betalingen per maand met die rekeningen leveren 10 keer een half Vikingpunt op, dus 5 in totaal. Betekent elk 5 euro minder te betalen aan MV, dat is respectievelijk 33 en 50 % korting.
Een andere Vikingdeal levert me 90 Vikingpunten (NEGENTIG !!) op (=90 euro) dat is 6 maand gratis MV.
En die bewuste uitgave gedaan via een BeoBank Mastercard, nog eens 1% cashback op die uitgave.
Ik heb een 15 euro formule van MV, mijn vrouw een 10 euro abo, kost ons samen toch maar 15 euro per maand en we kunnen nog gratis naar elkaar bellen op de koop toe.
Hoe doen we dat ? Beiden een Hello Bank rekening (gratis !) gekoppeld aan beide MV accounts: de eerste 10 betalingen per maand met die rekeningen leveren 10 keer een half Vikingpunt op, dus 5 in totaal. Betekent elk 5 euro minder te betalen aan MV, dat is respectievelijk 33 en 50 % korting.
Een andere Vikingdeal levert me 90 Vikingpunten (NEGENTIG !!) op (=90 euro) dat is 6 maand gratis MV.
En die bewuste uitgave gedaan via een BeoBank Mastercard, nog eens 1% cashback op die uitgave.