2 PLC wifi extenders ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
redcap
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 4 keer

Vraagje:

Kennis heeft een nieuwe Proximus installatie inclusief de powerline starter kit van Proximus, nieuwste type (dus een PLC-adapter Wi-Fi-extender én een PLC-adapter).
Hij wil nu in een andere ruimte het Wifi bereik ook uitbreiden. Kan je een extra wifi extender aankopen en mee koppelen aan de bestaande powerline installatie ?
Kwestie van Wifi kanalen, is er dan de mogelijkheid om de wifi kanalen (vooral in de 2.4Ghz) band zelf in te stellen (op de bbox en op de wifi-extenders) , zodat deze elkaar niet gaan storen ?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

redcap schreef:Kan je een extra wifi extender aankopen en mee koppelen aan de bestaande powerline installatie ?
dit kan inderdaad.
redcap schreef: is er dan de mogelijkheid om de wifi kanalen (vooral in de 2.4Ghz) band zelf in te stellen (op de bbox en op de wifi-extenders)
kan je bijvoorbeeld als volgt:
modem instellen op kanaal dat je met PLC wil en WPS synchronisatie uitvoeren, daarna de modem terugzetten op vorig kanaal.

bbox wifi kanaal wijzigen
redcap
Member
Member

Thanks,

Dus stel dat ik BBox finaal op kanaal 11 wil:

- dan zet ik bbox eerst bijv op kanaal 1
- WPS sync naar de eerste extender
- bbox op kanaal 6
- WPS sync naar tweede extender
- bbox op kanaal 11
Ben ik juist?

Dan vind ik dit bij Telenet eerlijk gezegd beter geregeld, daar wordt alles (HGW en de powerline adapters) vanuit Mijn Telenet aangestuurd.
Maar enfin, als het zo werkt, dan is dat toch al iets.
jackho
Elite Poster
Elite Poster

zo kan je het inderdaad doen.
Ik heb het wel nog nooit zelf geprobeerd maar je zou ook het cockpit programma of de cockpit-app van Devolo kunnen gebruiken.
redcap
Member
Member

Merci!
Dus het zijn eigenlijk rebranded Devolo adapters ?
Zou hij dan niet goedkoper kunnen gesteld zijn door ergens anders een compatibele extender te kopen (Devolo of een ander merk).
Ik ken wel wat van Wifi, maar veel minder van powerline, weet niet in hoeverre dat dit gestandaardiseerd is, en allemaal compatibel met elkaar.
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Deze die Proximus verkoopt zijn nu van het type homeplug AV2 maar je kan inderdaad even goed die van Devolo ergens anders kopen. Eigenlijk ben ik geen voorstander om verschillende merken te mixen, al zou dit normaal geen probleem mogen zijn als ze ook van het type zijn.
Er zullen hier wel ander forumleden zijn die al ervaring hebben met het mixen van merken die u daar verder meer praktische informatie kunnen over geven.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”