Hallo,
vandaar is de technieker langs geweest om over te schakelen van Scarlet ADSL naar EDPnet VDSL.
DSL verbinding was/is ok. (16Mbit down en 2Mbit up). Dus voor de technieker was alles ok.
Ik kreeg wel geen internet als ik m'n login ingeef die ik kreeg van EDPnet. (login als XXXXXXX.8XX0.d1@EDPNET en het bijbehorende wachtwoord.)
Dus gebeld naar EDPnet. Daar kreeg ik de horen dat m'n lijn nog niet actief was. Dat dit in de komende uren wel zou gebeuren. Ondertussen zijn we 6u verder nog steeds niet.
Ik gebruik een Fritzbox 7360 met Fritz OS 6.83. Ik heb geswitched van annex A naar annex B zoals het moet voor VDSL.
Als ik m'n login ingeef en verbinding probeer te maken krijg ik volgende melding: "The Internet connection check failed. The Internet service provider is not responding to PPPoE packets. Repeat the test at a later point in time."
Ondertussen is het natuurlijk weekend en kan ik niemand meer bereiken bij EDPnet.
Iemand een idee wat ik kan doen?
Edit: m'n fritzbox stond blijkbaar op Duitsland (had ik gedaan om Fritzos 6.83 te krijgen...) Een factory reset gedaan, alles opnieuw ingesteld en nu werkt het wel.
Van Scarlet naar EDPnet - geen internet
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Reden: je hebt geen VLAN ingegeven. PPPoE packets komen dus niet terecht ...kamiel schreef:Als ik m'n login ingeef en verbinding probeer te maken krijg ik volgende melding: "The Internet connection check failed. The Internet service provider is not responding to PPPoE packets."
De correcte VLAN ID 100 10 kan je op 2 manieren ingeven:
- - door de Fritzbox in te stellen op "België" en dan een van de providers kiezen in het menu (proximus, EDPnet, Dommel, Scarlet, Billi ...)
- ofwel door manueel de VLAN in te geven (indien FritzBox niet op "België" ingesteld is).
Laatst gewijzigd door philippe_d 17 jul 2017, 09:33, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: typfout verbeterd (dank Joachim)
Reden: typfout verbeterd (dank Joachim)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Joachim
- ISP Staff
- Twitter: jslabbaert
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 382 keer
Kleine correctie
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
De correcte VLAN ID 10 kan je op 2 manieren ingeven:
- door de Fritzbox in te stellen op "België" en dan een van de providers kiezen in het menu (proximus, EDPnet, Dommel, Scarlet, Billi ...)
- ofwel door manueel de VLAN in te geven (indien FritzBox niet op "België" ingesteld is).
-
- Moderator
Zoals Jachim zegt, is dat al lang niet meer nodig ....James. schreef:Dus het is niet meer nodig om de settings dump aan te passen, de checksum te herberekenen en die dump terug in te voeren om VLAN 10 werkende te krijgen voor EDPnet?
Dat is ooit nodig geweest toen de eerste FritzBoxen 7390 hier op de markt kwamen 2010?).
Voor de Belgische gebruikers had AVM dan een scriptje ontwikkeld (soort pseudo config file) die je kon inlezen, met de correcte VLAN settings voor Belgacom VDSL2.
Maar dat is héél lang geleden
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Blijkbaar alles OKkamiel schreef: Edit: m'n fritzbox stond blijkbaar op Duitsland (had ik gedaan om Fritzos 6.83 te krijgen...) Een factory reset gedaan, alles opnieuw ingesteld en nu werkt het wel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
Alles is inderdaad ok. Zat eerst op 16mbit download en sinds zondag op 20mbit zoals het hoort voor een EDPNET VDSL XS.
Wat die VLAN instelling betreft heb ik geen idee hoe het juist zit. Ik ken daar niets van. Ik weet wel dat toen ik een factory reset gedaan heb en als land België gekozen heb ik EDPNET kon kiezen in de lijst met providers. Dan hoefde ik enkel nog m'n login en wachtwoord voor internet te geven.
Toen het land nog op Duitsland stond koos ik "andere provider" en dan m'n login ingeven, maar dat werkte dus niet.
Ik kreeg nog een privé bericht over de overstap naar EDPnet, maar kan evengoed hier publiek antwoorden:
1. Het internet werkt prima... is naar mijn inzien hetzelfde als bij Proximus. Vorig jaar had ik VDSL van proximus aan 30mbit. Dan had ik ADSL bij Scarlet aan 10mbit. (download was aanvaardbaar, maar vooral de upload van 0,6mbit stak soms tegen.) En nu dus EDPnet.
2. Bij mij is dit zo stabiel als het maar kan...
3. Mijn Fritzbox 7360 doet dit prima. Maar een 7490 zal zeker ook werken... Ik zou wel eerst de handleiding EDPnet goed lezen en voor jezelf oordelen als je erin zal slagen om dit in te stellen in de Fritzbox. Moeilijk is het niet... maar moeilijk is relatief hé.
Voor €25 per maand is dit zeker ok! Meer moet dat niet zijn voor m'n gezin en ik.
Wat die VLAN instelling betreft heb ik geen idee hoe het juist zit. Ik ken daar niets van. Ik weet wel dat toen ik een factory reset gedaan heb en als land België gekozen heb ik EDPNET kon kiezen in de lijst met providers. Dan hoefde ik enkel nog m'n login en wachtwoord voor internet te geven.
Toen het land nog op Duitsland stond koos ik "andere provider" en dan m'n login ingeven, maar dat werkte dus niet.
Ik kreeg nog een privé bericht over de overstap naar EDPnet, maar kan evengoed hier publiek antwoorden:
1. Het internet werkt prima... is naar mijn inzien hetzelfde als bij Proximus. Vorig jaar had ik VDSL van proximus aan 30mbit. Dan had ik ADSL bij Scarlet aan 10mbit. (download was aanvaardbaar, maar vooral de upload van 0,6mbit stak soms tegen.) En nu dus EDPnet.
2. Bij mij is dit zo stabiel als het maar kan...
3. Mijn Fritzbox 7360 doet dit prima. Maar een 7490 zal zeker ook werken... Ik zou wel eerst de handleiding EDPnet goed lezen en voor jezelf oordelen als je erin zal slagen om dit in te stellen in de Fritzbox. Moeilijk is het niet... maar moeilijk is relatief hé.
Voor €25 per maand is dit zeker ok! Meer moet dat niet zijn voor m'n gezin en ik.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
-
- Moderator
Indien land op Duitsland staat, en "andere provider" kan je onderaan de pagina bij "Connections settings" de optie aantikken om een VLAN in te vullen.kamiel schreef:Toen het land nog op Duitsland stond koos ik "andere provider" en dan m'n login ingeven, maar dat werkte dus niet.
Met de correcte VLAN ID (10) hier in te vullen, zou het wel gewerkt hebben.
Maar de best oplossing is inderdaad het land op België zetten, en de juiste provider te kiezen. De correcte VLAN wordt dan door de FritzBox automatisch gezet
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- James.
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 34 keer
Oh wacht even, het kan zijn dat ik mis ben en de situatie van OP verwar met de mijne indertijd, waarbij ik PPPoE-passthrough wenste te gebruiken op mijn Fritzbox.
Nevermind mijn vorig bericht hier, dus.
Nevermind mijn vorig bericht hier, dus.
-
- Moderator
Ook dat is verleden tijd.
Het activeren van PPPoE passtrough (inclusief het gebruik van de correcte VLAN) kan nu ook via de web interface.
Het activeren van PPPoE passtrough (inclusief het gebruik van de correcte VLAN) kan nu ook via de web interface.