een interne mail bij Proximus:
"Hoi iedereen,
ergens midden oktober 2016 – is het inzicht ontstaan dat speedtest van een telenet-lijn “anders” verliep dan een gelijkaardige speedtest op een PXS-lijn.
De hosting van de Ookla speedtest staat op Telenet servers.
Uiteindelijk is het nu zo ver.
Ook wij, PXS – bieden nu een speedtest aan, die we nu ook zelf hosten.
http://pxs.speedtestcustom.com/
Gebruik deze test, want dan vergelijken we appels met appels "
Proximus branded speedtest op www.proximus.be/fiber
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Vanaf 't werk:
Proximus: 421.5 down, 515.7 up, ping 5 ms, jitter 6 ms
Telenet: 192.91 down, 214.54 up, ping 6 ms (je merkt wel dat veel te kleine testfiles gebruikt worden, de test is op minder dan een 1 sec klaar)
Orange: 446.69 down, 724.83 up, ping 4 ms
Combell: 337.68 down, 727.28 up, ping 8 ms
Ik denk dat van zodra je een hoog debiet hebt dat de achterliggende servers moeite beginnen krijgen om die trafiek te kunnen leveren.
Proximus: 421.5 down, 515.7 up, ping 5 ms, jitter 6 ms
Telenet: 192.91 down, 214.54 up, ping 6 ms (je merkt wel dat veel te kleine testfiles gebruikt worden, de test is op minder dan een 1 sec klaar)
Orange: 446.69 down, 724.83 up, ping 4 ms
Combell: 337.68 down, 727.28 up, ping 8 ms
Ik denk dat van zodra je een hoog debiet hebt dat de achterliggende servers moeite beginnen krijgen om die trafiek te kunnen leveren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Een leuk pluspunt is dat die speedtests van Proximus over IPv6 verlopen.
Een nadeel is dat die over IPv6 gaan want dan gaat dat bij m'n Dommel lijn over HE.net
Dat zorgt bij mij dus voor vrij iffy resultaten. Logisch ook als je over een gesharede PoP gaat.
Maar zag inderdaad al een tijdje een server van hun op speedtest.net, eentje in schaarbeek en eentje in brussel.
Een nadeel is dat die over IPv6 gaan want dan gaat dat bij m'n Dommel lijn over HE.net
Dat zorgt bij mij dus voor vrij iffy resultaten. Logisch ook als je over een gesharede PoP gaat.
Maar zag inderdaad al een tijdje een server van hun op speedtest.net, eentje in schaarbeek en eentje in brussel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
met "gesharede PoP" bedoel ik dus die van HE.net. Als je bij proximus zit heb je native IPv6.
Geen al te groot wonder dat dit niet veel verschilt dus.
Geen al te groot wonder dat dit niet veel verschilt dus.