Tot voor kort was ik Telenet Mobile klant en had ik een Kingsupersize en Kong surf. Ik ben dan veranderd naar een andere operator maar op mijn eindafrekening bij Telenet zie ik nu:
"Opzegvergoeding Kingsupersize: €5"
"Opzegvergoeding Kong surf: €10"
Mag dit?
Opzegvergoeding Telenet
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Ja. Bij het bestellen van die opties ga je een nieuw contract aan en is het dus mogelijk dat er de eerste zes maanden een opzegvergoeding wordt gevraagd. Dit staat ook duidelijk vermeld vooraleer je de bestelling plaatst: https://www2.telenet.be/nl/ontdek/opties/mobiel/
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Berichten: 724
- Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
In uw link staat er nochtans duidelijk 1 maand ipv 6 maanden.raf1 schreef:Ja. Bij het bestellen van die opties ga je een nieuw contract aan en is het dus mogelijk dat er de eerste zes maanden een opzegvergoeding wordt gevraagd. Dit staat ook duidelijk vermeld vooraleer je de bestelling plaatst: https://www2.telenet.be/nl/ontdek/opties/mobiel/
King supersize:
Geen contractduur, alleen in de eerste maand geldt een opzegvergoeding van € 5
Kong Surf:
Geen contractduur alleen in de eerste maand geldt een opzegvergoeding van € 10
-
- Plus Member
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 2 keer
Hmm het is wel zo dat ik die opties nog maar een maand had... in het Telenet center hebben ze daar wel geen woord over gezegd natuurlijk.
Ik dacht dat dit bij wet verboden was behalve wanneer je tekend voor een contract van bepaalde duur waarbij je bijvoorbeeld een korting krijgt. Dan is het wel toegestaan om in de eerste 6 maanden een opzegvergoeding te vragen. Of interpreteer ik die wet volledig verkeerd?
Ik dacht dat dit bij wet verboden was behalve wanneer je tekend voor een contract van bepaalde duur waarbij je bijvoorbeeld een korting krijgt. Dan is het wel toegestaan om in de eerste 6 maanden een opzegvergoeding te vragen. Of interpreteer ik die wet volledig verkeerd?
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
ik zou niet betalen en naar de ombudsman gaan.
Want ze zeggen zelf dat er geen opzegvergoeding is voor mobiele diensten en opties
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... -voor-mij/
Want ze zeggen zelf dat er geen opzegvergoeding is voor mobiele diensten en opties
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... -voor-mij/
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Berichten: 870
- Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
Het gaat maar over 15euro hé. Opletten dat je niet al keer brandstof verrijdt om het in order te brengen.proximusboyke schreef:ik zou niet betalen en naar de ombudsman gaan.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Het is altijd beter om in orde zijn met betalingen en eventueel achteraf een creditnota/terugbetaling te vorderen. Anders kan je problemen krijgen met administratieve kosten voor te late betalingen of zelfs met een incasso-bureau.
Als je dan toch ongelijk krijgt van de ombudsdienst, dan zit je nog met deze onnodige kosten. Ik geloof dat de ombudsdienst in de meeste gevallen ook aanraad om altijd te betalen.
Als je dan toch ongelijk krijgt van de ombudsdienst, dan zit je nog met deze onnodige kosten. Ik geloof dat de ombudsdienst in de meeste gevallen ook aanraad om altijd te betalen.
-
- Plus Member
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik heb de klantendienst al gebeld. Ze hebben gezegd dat ze voor opties (zelfs al zijn deze van onbepaalde duur) het recht hebben om in de eerste maand van opzeg een opzegvergoeding te vragen. De klantendienst kon nog niets doen voor me, ik moest via hun site een klacht indienen en wachten op reactie daarvan. Heb ik ondertussen gedaan, wachten maar ...
Dat Telenet zich bezighoudt met gaten in de wet te zoeken en te gebruiken om alsnog geld van hun klanten te kunnen aftroggelen vind ik straf. Maar ja, zo kennen we Telenet nog het beste.
Dat Telenet zich bezighoudt met gaten in de wet te zoeken en te gebruiken om alsnog geld van hun klanten te kunnen aftroggelen vind ik straf. Maar ja, zo kennen we Telenet nog het beste.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
je moet hen dan eens vragen waarom ze het anders op hun site formuleren.
kamiel waarom zou hij brandstof moeten gebruiken ????
kamiel waarom zou hij brandstof moeten gebruiken ????
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Kamiel bedoelt dat het sop de kolen niet waard is (het gaat hier over 2 contracten, die binnen de maand opgezegd worden, we spreken over 15€.
Kamiel heeft gelijk: al deze moeite voor 15€
En hij gaat zijn gelijk niet halen, gezien er duidelijk op de site staat dat er een opzeggingsvergoeding is van resp. 5€ en 10€
De wet laat Telenet toe om een opzegvergoeding te vragen tijdens de eerste 6 maanden
Dit bovenop de regeling voor koppelverkoop, waarbij je de restwaarde moet terugbetalen bij vroegtijdige opzeg.
Door de opzeg te verminderen tot 5/10€ gedurende de eerste maand, is Telenet veel toegeeflijker dan wat de wet voorschrijft!
Kamiel heeft gelijk: al deze moeite voor 15€
En hij gaat zijn gelijk niet halen, gezien er duidelijk op de site staat dat er een opzeggingsvergoeding is van resp. 5€ en 10€
Je interpreteert de wet inderdaad verkeerdStiaan schreef:Ik dacht dat dit bij wet verboden was behalve wanneer je tekend voor een contract van bepaalde duur waarbij je bijvoorbeeld een korting krijgt. Dan is het wel toegestaan om in de eerste 6 maanden een opzegvergoeding te vragen. Of interpreteer ik die wet volledig verkeerd?
De wet laat Telenet toe om een opzegvergoeding te vragen tijdens de eerste 6 maanden
Dit bovenop de regeling voor koppelverkoop, waarbij je de restwaarde moet terugbetalen bij vroegtijdige opzeg.
Door de opzeg te verminderen tot 5/10€ gedurende de eerste maand, is Telenet veel toegeeflijker dan wat de wet voorschrijft!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Je hebt geen contractduur bij...
WIGO, Whop(pa) en Shakes;
Telenet Internet (en opties);
Vaste telefonie (en opties);
Kabel-tv en digitale tv;
Mobiele abonnementen (en opties).
mmmm geen contractsduur is geen opzegvergoeding volgens mij !!!!!
enja het is maar 15ê maar 15 is 15 euro
WIGO, Whop(pa) en Shakes;
Telenet Internet (en opties);
Vaste telefonie (en opties);
Kabel-tv en digitale tv;
Mobiele abonnementen (en opties).
mmmm geen contractsduur is geen opzegvergoeding volgens mij !!!!!
enja het is maar 15ê maar 15 is 15 euro
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dat is jouw interpretatieproximusboyke schreef:mmmm geen contractsduur is geen opzegvergoeding volgens mij !!!!!

Telenet's interpretatie is:
- - geen contractsduur = je kan op ieder moment opzeggen.
- als je dat doet binnen de eerste maand betaal je resp. 5 of 10€
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 774
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 70 keer
het zijn zotten die betalen.Stiaan schreef:Tot voor kort was ik Telenet Mobile klant en had ik een Kingsupersize en Kong surf. Ik ben dan veranderd naar een andere operator maar op mijn eindafrekening bij Telenet zie ik nu:
"Opzegvergoeding Kingsupersize: €5"
"Opzegvergoeding Kong surf: €10"
Mag dit?
ze proberen he
ge belt laten u een 1/4 uur wachten vertellen een verhaaltje
ge belt laten u weer 1/4 uur wachten vertellen een ander verhaaltje
ge belt laten u weer 1/4 uur wachten en ge vertelt dat een kwartiertje wachten u 30 cent kost en ja plots gaat het vlot.
Zeggen dan dat kan niet , het zijn tenslotte telenet domme medewerkers.
Mijn eigen ervaringen met telenet.
-
- Plus Member
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 2 keer
Uiteindelijk is via de klachtenprocedure bij Telenet mijn opmerking opgelost op een professionele manier.
Conclusie is wel dat Telenet deze vergoeding mag aanrekenen... hoe dubieus ik ze nog steeds vind.
Conclusie is wel dat Telenet deze vergoeding mag aanrekenen... hoe dubieus ik ze nog steeds vind.