Heb nu langzaam internet 8 mb /sec via de koper kabel bij de provider á 35 40 € gebruik 3.5gb / dag
Kan nu via 4 g mobiel internet 27/mb/sec abonnement krijgen voor 35€ voor 5gb per dag ik weet via USB stick mobiel werkt de fritzbox
Vraag kan ik dit wagen of zit er nog haken en ogen aan??
Fritzbox 7490 op 4g netwerk
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Volgens mij is dat perfect mogelijk.
Of de FritzBox voldoende rekenkracht aanwezig heeft om die snelheden te halen over een USB-poort dat weet ik natuurlijk niet.
Ook rekenen dat je wat beperkingen zal hebben als je bijvoorbeeld poorten wil openen en lokaal de ene of de andere server draaien.
Begrijp je hier niks van, dan is er waarschijnlijk geen probleem voor jou.
Of de FritzBox voldoende rekenkracht aanwezig heeft om die snelheden te halen over een USB-poort dat weet ik natuurlijk niet.
Ook rekenen dat je wat beperkingen zal hebben als je bijvoorbeeld poorten wil openen en lokaal de ene of de andere server draaien.
Begrijp je hier niks van, dan is er waarschijnlijk geen probleem voor jou.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De FritzBox ondersteunt 2 verschillende modes voor 3G/4G mobiel internet:
Je zou eens kunnen problemen met een GSM (vb Android Smartphone instellen als Hotspot en USB tethering activeren).
Bij mijn weten heeft alleen Proximus de mogelijkheid om - op aanvraag - CGNAT uit te schakelen.
Bij andere providers krijg je dus geen publiek IPv4 adres (inkomende VPN is dus bijvoorbeeld niet mogelijk ).
Maar zolang je geen poorten moet openzetten, zal je van CGNAT ook geen last hebben.
- - mobile data (usb sticks die het "AT" commando ondersteunen).
- USB thetering (een aangesloten GSM of 4G stick, die USB thethering ondersteunt).
- Mobile connection enabled of
- Internet connection via smartphone or mobile communications dongle by USB tethering enabled
Voor 27 mb/s zou dat geen probleem mogen zijn voor een 7490, denk ik?honda4life schreef:Of de FritzBox voldoende rekenkracht aanwezig heeft om die snelheden te halen over een USB-poort dat weet ik natuurlijk niet.
Je zou eens kunnen problemen met een GSM (vb Android Smartphone instellen als Hotspot en USB tethering activeren).
Dat is inderdaad het grootste probleem.honda4life schreef:Ook rekenen dat je wat beperkingen zal hebben als je bijvoorbeeld poorten wil openen en lokaal de ene of de andere server draaien.
Bij mijn weten heeft alleen Proximus de mogelijkheid om - op aanvraag - CGNAT uit te schakelen.
Bij andere providers krijg je dus geen publiek IPv4 adres (inkomende VPN is dus bijvoorbeeld niet mogelijk ).
Maar zolang je geen poorten moet openzetten, zal je van CGNAT ook geen last hebben.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Stond toch in mijn vorige post:
- Op je Smartphone de optie USB Thethering activeren
- Je Smartphone verbinden met de USB poort van de FritzBox
- In de FritzBox het menu "Internet > Mobile Communications" openen, en hier de optie "Internet connection via smartphone or mobile communications dongle by USB tethering enabled" aanvinken en op "Apply" drukken.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 167 keer
Kijk even hier hoe je het op een iPhone doet. Ik kende het via Android maar wist bijvoorbeeld niet dat dit werkte via iPhone
https://www.howtogeek.com/213203/how-to ... tethering/

https://www.howtogeek.com/213203/how-to ... tethering/

-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
sorry philippe had gezien maar wil niet echt lukken met iphone heb al geprobeerd zoals bert 3g schreef
situatie is als volgt: had nog een 3g stick aan de zijkant al 2 jaar erin die werkte nog goed maar de prepaid kaart was al verlopen en die gebruikte ik alleen voor de telefoon dus met 06 nummer
als ik daar de usb insteek dan herkent hem niet ligt niet aan de iphone want in de windows computer heb je direct via de usb toegang op 4g
heb niet zoveel tijd nu ga later nog even testen en screenscots sturen (mischien moet het geheugen fabrieksinstelling in de fritzbox weer schoon maar dat kost me nu teveel tijd iets voor de winter)
situatie is als volgt: had nog een 3g stick aan de zijkant al 2 jaar erin die werkte nog goed maar de prepaid kaart was al verlopen en die gebruikte ik alleen voor de telefoon dus met 06 nummer
als ik daar de usb insteek dan herkent hem niet ligt niet aan de iphone want in de windows computer heb je direct via de usb toegang op 4g
heb niet zoveel tijd nu ga later nog even testen en screenscots sturen (mischien moet het geheugen fabrieksinstelling in de fritzbox weer schoon maar dat kost me nu teveel tijd iets voor de winter)
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
opgelost telefoon op hotspot zetten dan fritbox inloggen
menu - internet-accountinformatie-internetservice provider pijltje er naast en dan- existing connection over wireless lan - dan zie alle wifi en dus de hotspot aan vinken dan vraagt om de wifi code bij de hotspot en dan werkt het
dan heb je niet via de usb maar via wifi de hotspot werkend
en ja werkt prima met 4g even snel als rechtstreeks via de telefoon
dus telefoon instellingen bovenste van bert g3 voorbeeld
menu - internet-accountinformatie-internetservice provider pijltje er naast en dan- existing connection over wireless lan - dan zie alle wifi en dus de hotspot aan vinken dan vraagt om de wifi code bij de hotspot en dan werkt het
dan heb je niet via de usb maar via wifi de hotspot werkend
en ja werkt prima met 4g even snel als rechtstreeks via de telefoon
dus telefoon instellingen bovenste van bert g3 voorbeeld